AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 1 Har kjøpt en vare jeg skal returnere til selger. Har avtalt med selger at vi gjør det på denne måten, og fulgt Finns framgangsmåte og stoppet betalingen. 2 Finn vil ha beskrivelse av problemet. Dette er fylt inn i skjemaet. 3 Da skjemaet var fylt inn fikk jeg en mail om at det var mottatt. Jeg lurer på: Skal jeg sende varen i retur nå, eller avvente til Finn tar kontakt, slik det står under "Hva skjer nå". 4 Under "Enighet om retur" står det bare at jeg selv skal betale retur, ikke hvorvidt jeg kan sende umiddelbart eller skal vente på tilbakemelding fra Finn. Hva er riktig her? (Ønsker helst ikke svar av de som tipper og tror, tusen takk ☀️) Anonymkode: 5a22a...e1e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 1 Har kjøpt en vare jeg skal returnere til selger. Har avtalt med selger at vi gjør det på denne måten, og fulgt Finns framgangsmåte og stoppet betalingen. 2 Finn vil ha beskrivelse av problemet. Dette er fylt inn i skjemaet. 3 Da skjemaet var fylt inn fikk jeg en mail om at det var mottatt. Jeg lurer på: Skal jeg sende varen i retur nå, eller avvente til Finn tar kontakt, slik det står under "Hva skjer nå". 4 Under "Enighet om retur" står det bare at jeg selv skal betale retur, ikke hvorvidt jeg kan sende umiddelbart eller skal vente på tilbakemelding fra Finn. Hva er riktig her? (Ønsker helst ikke svar av de som tipper og tror, tusen takk ☀️) Anonymkode: 5a22a...e1e Fiks ferdig dette? Lykke til, nå får du erfare hvordan fiks ferdig fungerer når ingenting fungerer. Sannsynligvis betaler Finn ut pengene og du får jobben med å kreve pengene fra selger… Anonymkode: 0156c...b68
Snublefot62 Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): 1 Har kjøpt en vare jeg skal returnere til selger. Har avtalt med selger at vi gjør det på denne måten, og fulgt Finns framgangsmåte og stoppet betalingen. 2 Finn vil ha beskrivelse av problemet. Dette er fylt inn i skjemaet. 3 Da skjemaet var fylt inn fikk jeg en mail om at det var mottatt. Jeg lurer på: Skal jeg sende varen i retur nå, eller avvente til Finn tar kontakt, slik det står under "Hva skjer nå". 4 Under "Enighet om retur" står det bare at jeg selv skal betale retur, ikke hvorvidt jeg kan sende umiddelbart eller skal vente på tilbakemelding fra Finn. Hva er riktig her? (Ønsker helst ikke svar av de som tipper og tror, tusen takk ☀️) Anonymkode: 5a22a...e1e Hvorfor skal du ikke forholde deg til det som står? 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fiks ferdig dette? Lykke til, nå får du erfare hvordan fiks ferdig fungerer når ingenting fungerer. Sannsynligvis betaler Finn ut pengene og du får jobben med å kreve pengene fra selger… Anonymkode: 0156c...b68 Nei. Pengene blir ikke utbetalt til selger, dersom ts og selger er enige, som det virker som de er, blir pengene returnert til ts. Finn er dog noe treige med tilbakebetalingen, virker det som. Anonymkode: efba4...840 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fiks ferdig dette? Lykke til, nå får du erfare hvordan fiks ferdig fungerer når ingenting fungerer. Sannsynligvis betaler Finn ut pengene og du får jobben med å kreve pengene fra selger… Anonymkode: 0156c...b68 Fiks ferdig ja. Pengene er ikke overført, jeg måtte godkjenne eller avvise. Har avvist, og betalingen er stoppet i 10 dager. Sikkert for å ha tid til avklaring. Men saken er avklart mellom meg og selger. Og jeg vil høre fra dem som vet om jeg skal sende varen i retur nå, eller avvente. Anonymkode: 5a22a...e1e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Hvorfor skal du ikke forholde deg til det som står? Hva er det som står da, som jeg ikke forholder meg til? Anonymkode: 5a22a...e1e
Snublefot62 Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det som står da, som jeg ikke forholder meg til? Anonymkode: 5a22a...e1e Vente på svar fra Finn?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 Jeg solgte en bluse som for lengst var blitt for liten til meg. Kjøper spurte om å få returnere og jeg syntes det var i orden, da plagget nok var reelt sett en mindre størrelse enn det det var merket som av produsent. (Det var 10+ år siden jeg hadde brukt plagget, så jeg husket ikke hvordan størrelsen på plagget var på). Kjøper returnerte varen med en gang, og Finn tilbakebetalte pengene til kjøper etter en uke eller noe sånt. Anonymkode: efba4...840 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #10 Skrevet 23. juli 2024 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Vente på svar fra Finn? Punktet "Enighet om retur" virker å være aktuell her, for saken tilfredsstiller dette punktet. Det står bare ikke hvorvidt jeg skal sende umiddelbart, eller avvente. Jeg ønsker ikke å sitte unødig lenge med varen, i tilfelle selger skulle finne på å anklage meg for å ha ødelagt noe mens jeg hadde den. Anonymkode: 5a22a...e1e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #11 Skrevet 23. juli 2024 I følge det arket bør du vel bare sende i retur og gi sporingsnummeret til Finn. Anonymkode: 45beb...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #12 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I følge det arket bør du vel bare sende i retur og gi sporingsnummeret til Finn. Anonymkode: 45beb...fd4 Ja, men nå tipper og og tror du sånn som meg 😊 Jeg vil gjerne vite, så jeg ikke gjør noe feil. 👍 Anonymkode: 5a22a...e1e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #13 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fiks ferdig ja. Pengene er ikke overført, jeg måtte godkjenne eller avvise. Har avvist, og betalingen er stoppet i 10 dager. Sikkert for å ha tid til avklaring. Men saken er avklart mellom meg og selger. Og jeg vil høre fra dem som vet om jeg skal sende varen i retur nå, eller avvente. Anonymkode: 5a22a...e1e Og etter de ti dagene så utbetaler Finn. Trygg betaling får man aldri tilbake og selger fikk pengene, selv om varen var totalt ødelagt, åpnet på posten med postens ansatte tilstede, tatt bilder av på post i butikken. Anonymkode: 0156c...b68
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #14 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og etter de ti dagene så utbetaler Finn. Trygg betaling får man aldri tilbake og selger fikk pengene, selv om varen var totalt ødelagt, åpnet på posten med postens ansatte tilstede, tatt bilder av på post i butikken. Anonymkode: 0156c...b68 Altså, hva har dette med min sak å gjøre. Lag din egen tråd om dine greier. Anonymkode: 5a22a...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #15 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fiks ferdig dette? Lykke til, nå får du erfare hvordan fiks ferdig fungerer når ingenting fungerer. Sannsynligvis betaler Finn ut pengene og du får jobben med å kreve pengene fra selger… Anonymkode: 0156c...b68 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Og etter de ti dagene så utbetaler Finn. Trygg betaling får man aldri tilbake og selger fikk pengene, selv om varen var totalt ødelagt, åpnet på posten med postens ansatte tilstede, tatt bilder av på post i butikken. Anonymkode: 0156c...b68 Og hvordan hadde problemet ditt vært bedre løst dersom du hadde vippset selger direkte på «gamlemåten»? Anonymkode: efba4...840
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #16 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Og hvordan hadde problemet ditt vært bedre løst dersom du hadde vippset selger direkte på «gamlemåten»? Anonymkode: efba4...840 Det kan jeg ikke svare på, fordi ts har hevet meg ut av tråden. 😂 Men jeg har prøvd også det. Anonymkode: 0156c...b68
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #17 Skrevet 23. juli 2024 Finn var tilstede på kundechat, og saken er løst. Lærdom: Jeg gidder ikke handle på Finn mer, med mindre det er i nærområdet og jeg kan stikke innom og inspisere varen før kjøp. For mye styr. Ha en fin(n) kveld, kvinneguidere 😁 Anonymkode: 5a22a...e1e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #18 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jeg ikke svare på, fordi ts har hevet meg ut av tråden. 😂 Men jeg har prøvd også det. Anonymkode: 0156c...b68 Hvordan har jeg klart det? Overnaturlige evner? Tydeligvis, siden jeg fortsatt ser deg her 😄 Saken er uansett løst, ha en fin kveld! Anonymkode: 5a22a...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå