Gå til innhold

Mistenker at mannen er utro, hvordan finne det ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om han ikke er utro så er han nok forelsket... det kan skje uten at det blir noe mer

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En ex av meg var utro. Jeg sa helt vanlig: jeg tror det er på tide vi går hver vår vei. Han ble jo forskrekket og lurte på hvorfor. Jo i dette forholdet er det fler enn oss to. Og det gidder jeg ikke. Han skjønte ikke hva jeg mente.  Så jeg sa du får en sjanse til å fortelle sannheten. Så vokt dine ord. Nei han skjønte fortsatt ikke hva jeg mente. Så jeg fortsatte med tror du virkelig at jeg tar opp dette uten å være 100% sikker  på at jeg vet hva du driver med. Og da var han mer opptatt av hvem som har sagt hva. 

Det fikk han selvsagt ikke vite. Så jeg svarte at det var totalt irrelevant,  når jeg vet 100% sikkert hva du driver med. Sorry du fikk en sjanse til å være ærlig. Den sjansen tok du ikke så da er det over. Også sa jeg navnet hennes. 

Først da ville han intømme ting og fikse forholdet. Men da sa jeg at det var for sent. Han hadde fått sjansen til å fortelle det selv. Og da har du ingen mulighet til å gjenoprette min tilitt til deg. 

Jeg var ute på et arrangement  ei som hadde vært ute etter meg lenge. Og var som en klegg man aldri blir kvitt. La seg etter kjæresten min selvsagt. Jeg var borte på et arrangemt. Og fikk først mange meldinger om at de var observet i byen sammen. Jeg kom hjem og det lukta dame der. I tillegg hadde han byttet på senga og sengetøyet var i vaskemaskinen. Det var første og eneste gang han hadde gjort det på to år. Så det var jo lite å lure på. 

Men han la det frem som at han hadde gjort det for å glede meg. Jeg hadde foresten byttet på dagen før, så det vsr ingen grunn til å glede meg med det

Anonymkode: a0778...9b3

For å glede deg? 😄 For en tufs av en fyr! 😄 Bra du er kvitt slimålen... 😄

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min eks var utro og han slettet alle meldinger og oppringinger fra alle han kjente, inkl meg. Så den dagen jeg endelig kvinnet meg opp til å sjekke telefonen fant jeg absolutt ingenting. Satt igjen med spørsmål som hvorfor har han slettet alle meldinger og samtalelogger om han ikke hadde noe å skjule? Hører til historien at han tidlig anklagde meg for å være utro enda jeg aldri var det på noen som helst måte og bedrev gaslighting.

Jeg hørte engang ei som mistenkte at mannen var utro ta opp den andre dama med han på denne måten: Det var besøk hos hennes foreldre og temaet kom inn på hobby og venninne. Hun lo og spurte om han hadde forelsket seg og fått seg en hobby kjæreste. Og sa at han oppførte seg slik, så dersom han ikke passet seg for hva han gjorde så risikerte han at hun og alle andre trodde at han var utro. Hun spurte han for spøk om han skulle gifte seg med henne og når ham og kjæresten planla at de skulle flytte sammen?  Foreldrene hennes ble sure på han og han ble helt rød i toppen og innrømte at han hadde forelsket seg.

Nå går de til terapi.

Anonymkode: c0175...1bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (48 minutter siden):

For å glede deg? 😄 For en tufs av en fyr! 😄 Bra du er kvitt slimålen... 😄

Ja han var ille på mange måter. Mulig jeg tok litt lett på det fordi jeg også av andre grunner på sett og vis var på vei ut . 2 år var nok

Anonymkode: a0778...9b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så forferdelig vondt TS, og jeg stiller meg veldig bak det du gjorde. ❤️ Synes det er rart at så mange er negative til å snoke på telefon.

TS forteller jo her om et forhold som har vart i 17 år. Når man plutselig får en dårlig magefølelse da, så er det dessverre veldig ofte noe i det.

Jeg har opplevd utroskap to ganger. Det var i det som opplevdes som gode forhold med snille og solide menn. Begge ganger fikk jeg brått en snikende dårlig magefølelse.

Man trenger ikke å ha et dårlig forhold for at de ene parten kan være utro. Man kan også elske hverandre. Ofte er det bare et behov for spenning og bekreftelse. Selv om man er gode partnere og har det fint sammen, består livet hjemme også av hverdag, husarbeid og grinete unger. Det slipper man hos elskerinna. Så enkelt er det nok dessverre noen ganger, og den delen får man bare ikke gjort noe med.

Sender deg gode tanker, TS. Det er så forferdelig vondt å stå i dette. 💔 Jeg forstår bare ikke at noen kan kaste bort så mye (tillit, et langt samliv, såre moren til sine barn) for noe som ikke betyr noe. Alt godt til deg ❤️

Anonymkode: 78dc9...692

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg snakker jo ikke om meg selv. Jeg er i et forhold der vi har respekt og tillit og ikke trenger å legge fram bevis for det. 

Men generelt så kan det som er din beste venn nå bli din fiende i framtiden. Derfor deler man ikke alt av tilganger digitalt. For DET kan man kontrollere. 

Anonymkode: 5e1c7...143

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, med hjertet. Ikke med BankId og passordene på nett.

Anonymkode: 5eb2a...074

Vet fortsatt hvorfor ikke du blander inn BankID og passord på nett i tråden.

Din opprinnelige påstand var at man aldri skal gi noen annen tilgang til sin telefon i form av å for eksempelvis fortelle en kode man selv har valgt å ha for å kunne styre hvem som får tilgang. Det vil si at jeg som administrator ikke skal gi for eksempel ektefelle eller barn tilgang til min telefon. Jeg er ikke administrator for BankID, det er min bank.

Nei, jeg tar mye mer risiko i ulike sosiale relasjoner enn kun den risiko at relasjonen ikke kommer å utvikles som jeg ønsker. Det å behandle det som skal være nære og fortrolige relasjoner med tillit med utgangspunktet at man må forberede seg på at personen kan bli ens verste fiende er kun merkelig. 

• Nyttig 1
Skrevet
isw skrev (16 timer siden):

Uff, denne var vanskelig. Trist å høre, forresten.

Problemet med å tilegne seg informasjon ulovlig (ja, å sjekke noens telefon mot deres kjennskap eller vilje er et lovbrudd, men nok om det) er at du ikke kan bruke denne informasjonen til å beskylde noen for noe som helst. For da kan han nemlig anmelde deg, og juridisk sett er dette et lovbrudd, mens utroskap er et normbrudd. Det er ikke juridisk ulovlig å være utro. Det holder heller ikke vann juridisk å si at "du mistenkte utroskap". Du får straff uansett.

Hvis du har bestemt deg for å skille deg, er jeg enig med flere over her, gjør dine forberedelser i stillhet. Så kommuniserer du at du vil skilles (det er 100% legitimt å gjøre) UTEN å fortelle at årsaken er at du har sjekket telefonen hans og tatt han i utroskap. Da får han tro hva han vil, men ingen kan bevise noe som helst. IKKE avslør noe rundt dette. Det er viktig. Ellers er det du som ender opp med svarteper.

Selvfølgelig kan vi bruke hva vi ønsker når vi beskylder noen. Finnes ikke noen form av hindringer mot dette. 

Men vi må regne med at hvis det har vært snoking så kan den andre bruke det mot oss i den videre dynamikken i forholdet. 

Juss kan vi nok holde oss unna. Den som er strikt opptatt av å aldri gjøre noe ulovlig, den er aldri utro eller utfører aldri noen ulovlig snoking (men mye ulik snoking er lovlig). Men normalt sett er ikke Norges lover særlig relevante når det gjelder temaet i tråden, da slikt (både utroskap og snoking) håndteres privat uten å involvere domstolene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan du ikke heller lage en egen tråd om din usikkerhet ang å bli kontrollert, passord, IT sikkerhet osv? 

Nei. 

Også si unnskyld til ts for å prøve å gjøre hun den store stygge ulven, når mannen oppførte seg mistenkelig, ikke var ærlig og faktisk var utro, i tillegg med barn i bilde. 

Si unnskyld for at jeg har en mening? Absolutt ikke!

Det er kun en person her som bør skamme seg og gjort noe galt, og det er mannen til ts. 

Anonymkode: b45ab...62a

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (7 timer siden):

Vet fortsatt hvorfor ikke du blander inn BankID og passord på nett i tråden.

Din opprinnelige påstand var at man aldri skal gi noen annen tilgang til sin telefon i form av å for eksempelvis fortelle en kode man selv har valgt å ha for å kunne styre hvem som får tilgang. Det vil si at jeg som administrator ikke skal gi for eksempel ektefelle eller barn tilgang til min telefon. Jeg er ikke administrator for BankID, det er min bank.

Nei, jeg tar mye mer risiko i ulike sosiale relasjoner enn kun den risiko at relasjonen ikke kommer å utvikles som jeg ønsker. Det å behandle det som skal være nære og fortrolige relasjoner med tillit med utgangspunktet at man må forberede seg på at personen kan bli ens verste fiende er kun merkelig. 

Det er ikke samme person som har skrevet disse to om du tror det. Selv om vi har sammenfallende meninger 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følg etter han. Vær detektiv. Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: 7907e...544

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var utro. Pakket og dro en dag han var på jobb. 

Anonymkode: 90325...322

• Liker 1
Skrevet

Arranger et møte etter hobbytid og møt opp uanmeldt. Si først at dere møtes på resturant/kino, men så kommer du der istedefor. 

Skrevet

Så vondt, TS. Sender deg styrkeklemmer❤️

• 4 uker senere...
Skrevet

Hva skjedde videre? Håper det går bra med deg 

Anonymkode: 18eb0...301

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...