AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #81 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig er det mye bedre med en kvinne som godtar at mannen har hemmelige venninner han er betatt av. Veldig behagelig for mannen. Anonymkode: f4718...5c5 Nå svarte jeg på kommentaren om å dumpe noen utelukkende pga mistanke, ikke pga faktisk utroskap. Og slike kvinnfolk er intet tap. Har selv blitt beskyldt for utroskap pga denne magefølelsen dere har innbilt dere er så god. Hun kunne ikke tatt mer feil, og hennes beskyldninger førte til hun ble singel. Hun angret på sin oppførsel etterpå, men da var det for sent Anonymkode: 66098...5d8 2 1
Jessic_a Skrevet 24. juli 2024 #82 Skrevet 24. juli 2024 Dette høres ut som min eks, dessverre. Han ble i tillegg svært kranglete og fant på mye rart med meg for å kunne løpe ut. Jeg fant ut at han var utro da han sendte meg en melding som skulle til henne. Typ : Hun mistenker meg for noe. Prøv å ikke kommuniser med meg via SOME. Hun var også tidligere venninne han hadde masse til felles med. Heldivis er vi alle gode venner i dag og de er gift 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #83 Skrevet 24. juli 2024 Sånn helt sånn alvorlig talt. De fleste vil jeg tro ikke er paranoide sjalue beist. Har man en vond magefølelse, er det så forbanna rart om en sjekker mobilen? Jeg personlig ville overhodet ikke følt meg invadert eller tenkt at det ville vært noe forferdelig utilgivelig dersom partneren min sjekket meg, med det som grunn i etterkant. Eller jo, jeg ville det dersom jeg var utro, og dersom partner var fra før av en kontrollerende og sykelig sjau type, helt uten grunn. Men begge de to av de årsakene er kanskje en god grunn til å ikke være i det forholdet. Jeg har en venninne som overhodet ikke er sjalu i utgangspunktet, men som over lengre tid hadde fått sterke mistanker om utroskap. Til tross for kommunikasjon og konfrontasjoner ble dette nektet for. Hun sjekket da mobilen hans til slutt og fikk sine mistanker bekreftet. Da ble det jo slutt, men mener dere alvorlig talt at det er hun som gjorde noe galt?? Anonymkode: 415c6...274 5 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #84 Skrevet 24. juli 2024 Hvis du vet hvor og når han driver med hobbyen sin, så hvorfor ikke finne en unnskyldning for å stikke innom der en dag på et overraskelsesbesøk? Du var i nabolaget og det passet seg sånn? Hva med å skape en mulighet for å ta han på fersken? Planlegg hyttetur eller en helg borte for deg og barna, men nærme nok til at du kan ta en kjøretur forbi huset hjemme eller stikke innom for å hente noe viktig du hadde glemt? Jeg ville begynt å følge med på og kontrollere ting dere har i fellesskap. Deler dere noen bank-kontoer eller bil? Har dere felles ipad eller pc? Felles mobilabonnement? Sjekk, sjekk og sjekk alt for "spor". Anonymkode: 5bd19...ed0 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #85 Skrevet 24. juli 2024 Og ikke bry deg ts med alle som skriver at du er verdens verste menneske her for å følge instinktene dine. Stol på dem. Dog vær forberedt på mulige konsekvenser og ta dem som en voksen dersom det viser seg at du tar feil. Veldig mange troll på kg nå i ferien dessverre. Anonymkode: 5bd19...ed0 5 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #86 Skrevet 24. juli 2024 Altså, 60 prosent av menn er utro. Det betyr selvfølgelig ikke 60 prosent av alle forhold. Men det betyr at det er ganske vanlig. Etter lange ekteskap med barn, går man ikke pga mistanke om utroskap. Man kan da velge å leve i uvisshet og frykt, eller å «etterforske». Jeg tenker at det er helt naturlig å ville sjekke. Jeg nekter å tro at de fleste mennesker i lange forhold med barn bare går, eller blir uten å vite. De stoler heller ikke blindt på en partner som hardnakket benekter noe som virker ganske innlysende. Jeg tror de fleste her som mener det å sjekke mobilen er et alvorlig overtramp, ville ha gjort det i tilfeller som beskrevet overfor. Det handler om man ønsker å bli i ekteskapet eller ikke ved utroskap, men også f.eks om man må teste seg for sykdommer. Har f.eks en venninne som fant ut at mannen var utro da hun plutselig fikk klamydia. Hadde jeg vært 19 og i et barnøst forhold hadde jeg heller bare gått, men ikke etter 20 års ekteskap. Anonymkode: f7913...71c 7 1 1
bvp Skrevet 24. juli 2024 #87 Skrevet 24. juli 2024 Til alle dere som foreslår avlytting kan kanskje dette være nyttig, "Romavlytting er hemmelig avlytting eller opptak ved hjelp av tekniske hjelpemidler av samtaler hvor vedkommende ikke selv deltar. Romavlytting er straffbart og med en strafferamme på inntil to års fengsel (straffeloven § 205)." 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #88 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Da ble det jo slutt, men mener dere alvorlig talt at det er hun som gjorde noe galt?? Anonymkode: 415c6...274 Ja, det er faktisk en del her inne som i fullt alvor at det var hun som gjorde noe galt. Det ser du blant annet i denne tråden. Utroskap, bedrag og løgn er heeelt greit, men gud forby hvis man sjekker telefonen. Da er man djevelen selv, ifølge enkelte her. Anonymkode: c7e97...a2d 10 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #89 Skrevet 24. juli 2024 Folk som aldri har opplevd å bli bedratt og løyet for i et etablert forhold, har jo null snøring og svarene blir sådan deretter. Selvfølgelig skal du bruke sunn fornuft og snoke på din mann når alle tegnene for utroskap er der. Det handler om å komme til bunns i årsaken til endringen i hans atferd. Det er et menneskelig instinkt som skal følges. Gjør det du må for å få svarene. Sannheten kommer fram hvis du leter hardt nok. Ingen vil leve i et forhold med bind for øynene. Anonymkode: 5818d...09f 9
Fremmed fugl Skrevet 25. juli 2024 #90 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og ikke bry deg ts med alle som skriver at du er verdens verste menneske her for å følge instinktene dine. Stol på dem. Dog vær forberedt på mulige konsekvenser og ta dem som en voksen dersom det viser seg at du tar feil. Veldig mange troll på kg nå i ferien dessverre. Anonymkode: 5bd19...ed0 Hvis jeg hadde vært mannen i historien og oppdaget at min kone hadde blitt så utrygg på grunn av min adferd at hun hadde snoket på mobilen, hva hadde jeg gjort hvis jeg ikke hadde vært utro? Jeg hadde prøvd å få henne trygg på meg igjen. Hva hadde jeg gjort hvis jeg var utro, vanskelig å vite, men sannsynligvis hadde jeg da vært så dreven på løgn og manipulasjon at jeg hadde brukt snokingen til å dømme henne og manipulere henne til å få maksimalt med dårlig samvittighet og med det økt mitt handlingsrom. 10 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #91 Skrevet 25. juli 2024 Be han om å vise deg meldinger mellom han og denne dama. Dersom det bare er en fjern bekjent, så er det ikke noe problem for han å vise deg det. Dersom han nekter, eller beskylder deg for å være gal - da har du jo svaret ditt da. Anonymkode: 12bd1...6ea 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #92 Skrevet 25. juli 2024 Eva00 skrev (15 timer siden): Trodde faktisk dette var vanlig? Vanlig for de naive. Og denne tråden og andre lignende viser jo at det er bra å ikke dele ut koder i hytt og pine. Hvem vet hva kjerringa gjør neste gang ; går inn og fikser noe på mobilbanken ? Sender meldinger fra hans messenger? Nei, kom igjen ; koder er private. Du deler vel bankID og du? For det er strengt ulovlig! Anonymkode: 5e1c7...143 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #93 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Folk som aldri har opplevd å bli bedratt og løyet for i et etablert forhold, har jo null snøring og svarene blir sådan deretter. Selvfølgelig skal du bruke sunn fornuft og snoke på din mann når alle tegnene for utroskap er der. Det handler om å komme til bunns i årsaken til endringen i hans atferd. Det er et menneskelig instinkt som skal følges. Gjør det du må for å få svarene. Sannheten kommer fram hvis du leter hardt nok. Ingen vil leve i et forhold med bind for øynene. Anonymkode: 5818d...09f Du er så naiv og svart hvitt tenkende hvis du tror at du kan lese utifra en slik tråd hva folk har opplevd. SKremmende! Anonymkode: 5e1c7...143 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #94 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg driter i hvilket kjønn du er. Er gift med en herlig mann som ikke har hemmelige venninner, lyver eller flørter med alle han ser. Anonymkode: f4718...5c5 Dette. Menn er utro. En venn av meg, er gift og har prøvd seg stadig… Som tidligere voldsutsatt klarer jeg ikke å si nei men oppmuntrer ikke til noe annet enn kaffe mens han da svarer: en kaffe og en times sex etterpå blir bra. 🤢 Noen forventer og tror og innbiller seg at man automatisk vil fordi man var kjærester i to minutter for 20 år siden. Den gang var han utro og han forsøker den dag i dag. Jeg har null tro på at menn er trofaste. Når de får muligheten, tar de den. Har sett eksempler på det gang på gang. Blir de avvist, gir enkelte ofte ikke opp. Ser det også, gang på gang. Derfor holder jeg meg singel, sparer meg for mye hodebry. Har tatt samtlige ekser i utroskap. Og det ts er sammen med, kan jeg skrive under på er utro. Skal ikke si hva ts skal gjøre for å enkelt finne ut dette, men det finnes veldig enkle metoder som ikke er nevnt her for å finne ut hva som foregår innen 48 timer. Anonymkode: 31759...a4c 5
Fremmed fugl Skrevet 25. juli 2024 #95 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanlig for de naive. Og denne tråden og andre lignende viser jo at det er bra å ikke dele ut koder i hytt og pine. Hvem vet hva kjerringa gjør neste gang ; går inn og fikser noe på mobilbanken ? Sender meldinger fra hans messenger? Nei, kom igjen ; koder er private. Du deler vel bankID og du? For det er strengt ulovlig! Anonymkode: 5e1c7...143 Dele koder/passord til et eller annet er i seg selv ulovlig? Nei, selvfølgelig ikke. Men det kan være ulovlig på akkurat samme måte som utroskap er ulovlig. Det vil si et brudd mot avtaleretten. Men syns ditt svar sier mye, hvis du er redd at kona skal svindle deg økonomisk hvis hun har tilgang til de koder du har valgt å beskytte din mobil. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #96 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sånn helt sånn alvorlig talt. De fleste vil jeg tro ikke er paranoide sjalue beist. Har man en vond magefølelse, er det så forbanna rart om en sjekker mobilen? Jeg personlig ville overhodet ikke følt meg invadert eller tenkt at det ville vært noe forferdelig utilgivelig dersom partneren min sjekket meg, med det som grunn i etterkant.... Anonymkode: 415c6...274 Problemet er at vonde magefølelser kan ha ganske mange årsaker, hvorav utroskap bare er én mulig årsak. For jo, en god del folk er mistenksomme og sjalu kun fordi det ligger i deres personlighet eller de har vonde erfaringer med svik eller annen utroskap, mens partner bare bedriver uskyldige ting. Etter en god del "vil bare sjekke mobilen pga magefølelse", fikk jeg kode på mobilen så partner ikke kommer inn, og beskjed om at nå er det nok, og kommunikasjonen min med andre får jeg holde styr på. Ikke fordi jeg ikke skjønner at det er kjipt å være sjalu. Men fordi å få lov å stadig sjekke, kun mater trollet - mistanken bare øker av å ikke "finne noe", og det skaper ikke tillit å hverken sjekke eller bli sjekket. Anonymkode: 5eb2a...074
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #97 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Menn er utro. En venn av meg, er gift og har prøvd seg stadig… Som tidligere voldsutsatt klarer jeg ikke å si nei men oppmuntrer ikke til noe annet enn kaffe mens han da svarer: en kaffe og en times sex etterpå blir bra. 🤢 Noen forventer og tror og innbiller seg at man automatisk vil fordi man var kjærester i to minutter for 20 år siden. Den gang var han utro og han forsøker den dag i dag. Jeg har null tro på at menn er trofaste. Når de får muligheten, tar de den. Har sett eksempler på det gang på gang. Blir de avvist, gir enkelte ofte ikke opp. Ser det også, gang på gang. Derfor holder jeg meg singel, sparer meg for mye hodebry. Har tatt samtlige ekser i utroskap. Og det ts er sammen med, kan jeg skrive under på er utro. Skal ikke si hva ts skal gjøre for å enkelt finne ut dette, men det finnes veldig enkle metoder som ikke er nevnt her for å finne ut hva som foregår innen 48 timer. Anonymkode: 31759...a4c Er du så lite opplyst så håper jeg i det minste at du ikke prater så mye, for da røper di deg fort. Så dumt at jeg ikke har ord. Anonymkode: 9885d...ad0
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #98 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at vonde magefølelser kan ha ganske mange årsaker, hvorav utroskap bare er én mulig årsak. For jo, en god del folk er mistenksomme og sjalu kun fordi det ligger i deres personlighet eller de har vonde erfaringer med svik eller annen utroskap, mens partner bare bedriver uskyldige ting. Etter en god del "vil bare sjekke mobilen pga magefølelse", fikk jeg kode på mobilen så partner ikke kommer inn, og beskjed om at nå er det nok, og kommunikasjonen min med andre får jeg holde styr på. Ikke fordi jeg ikke skjønner at det er kjipt å være sjalu. Men fordi å få lov å stadig sjekke, kun mater trollet - mistanken bare øker av å ikke "finne noe", og det skaper ikke tillit å hverken sjekke eller bli sjekket. Anonymkode: 5eb2a...074 Vel. Mannen til TS har ingen gyldig grunn til å skjule venninna fra dama si. Dama ønsker å bli kjent med venninna, og mannen sier nei. Fordi venninna er en fjern bekjent. Samtidig som de treffes to ganger i uka. Det er mulig at jeg misforstår norske begrep, men JEG treffer ikke fjerne bekjente to ganger per uke hver uke. Anonymkode: f4718...5c5 5 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #99 Skrevet 25. juli 2024 Synes det er merkelig at så mange synes det er greit å snoke i privatlivet til partner. Om dama hadde vist slike holdninger som jeg ser her, så hadde jeg mistet totalt respekt for henne. Er det bare jeg som har private samtaler med venner og familie? Hvis en venn snakker med meg om noe privat, så er det selvsagt noe som ingen andre skal se, ihvertfall om man er en lojal venn Anonymkode: 66098...5d8 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #100 Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er merkelig at så mange synes det er greit å snoke i privatlivet til partner. Om dama hadde vist slike holdninger som jeg ser her, så hadde jeg mistet totalt respekt for henne. Er det bare jeg som har private samtaler med venner og familie? Hvis en venn snakker med meg om noe privat, så er det selvsagt noe som ingen andre skal se, ihvertfall om man er en lojal venn Anonymkode: 66098...5d8 Holder du venninner skjult fra dama di og nekter henne å møte dem? Anonymkode: f4718...5c5 5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå