Gå til innhold

Trenger tips til å skrive jobbsøknad og CV som nyutdannet sykepleier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er nyutdannet og kun hatt en jobb tidligere (15 år). Hvordan kapre jobb som nyutdannet og med dårlig CV? Hva bør søknaden inneholde? Skriver man praksisperioder på CV? Alle tips tas imot med takk!

Anonymkode: 7d6f5...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søk på sykehjem i utkant kommune, kan garantere deg jobb med grei lønn på dagen haha...

Tenker det viktigste er ikke cven men søknaden du skriver. Fokuser på hva du er flink på og hvorfor stillingen du søker passer for deg.  Du kan godt ha med praksisperioder på CV. Det er såklart potensielt relevant litt etter hvilken arbeidsplass du søker.

Anonymkode: 158e6...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vecky

Jeg har aldri hatt med praksisperioder på CV, men hvis du har hatt praksis på en plass som er relevant for jobben kan du heller nevne det i søknaden. 
Jeg har brukt å nevne hva slags ansvar jeg har hatt på tidligere arbeidsplasser, både i- og utenfor helsevesenet. 

Jeg vil jo si at en fordel for deg er at du har hatt en langvarig jobb før. Da oppleves du som trofast. 

Så lenge du ikke søker på en veldig spesiell stilling er det ganske enkelt å få jobb som sykepleier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...