Gå til innhold

Åpen barnehage- hva forventer dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er åpen barnehage bare et samlingssted, eller forventer dere et pedagogisk opplegg?

Hvilke erfaringer har dere med åpen barnehage?

Anonymkode: 5f728...8e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forventer å møte andre, først og fremst, men også litt opplegg, siden det heter barnehage. Har vært på flere forskjellige, og det som har vært felles for dem, har vært en samlingsstund med noen sanger etc midt på dagen. Den ene hadde også et felles måltid som ble servert. Ellers forventer jeg at det er rent og hygienisk.

Anonymkode: 08839...a7e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Åpen bhg er ofte at barn uten barnehage plass kan komme ofte mellom 11 og 14 for å omgås med andre barn.

Der jeg jobbet så var det 1 gang i uka fra 11 til 14. Barne og foresatte fikk være med på samlingsstund før mat, så mat, så frilek ute

Anonymkode: 1392c...4d8

AnonymBruker
Skrevet

Åpen barnehage er kun et samlingssted der man har ansvar for, og passer på egne barn. Altså er det kun et samlingssted, og jeg har ingen ytterligere forventninger.

Anonymkode: c97e0...f1b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg var med mine var det 1 gang i uken, 9-15..

Samlingsstund, og 1 måltid.. 

Det var også to pedagoger der som kunne ‘’brukes’’, altså spørre om ting de som ville..

Men som flere sier, barna er foreldrene sitt ansvar..

Forventet ikke annet heller🥰

Anonymkode: 2931b...a27

Skrevet (endret)

Åpen barnehage hadde ingen pedagogisk barnehagelærer tilstede eller noe annet personale for den delen, i den kommunen min sønn ble født i og vokste opp i. Det var et samlingssted (en liten hall ved siden av den store sportshallen) der mødre som var hjemme med småbarna sine kunne møtes og la barna treffe andre barn. Var litt leker og en innendørs sklie der, enkle greier bare, men man kunne ta med noen leker selv om man ville. Men da måtte man regne med å dele når andre unger kom krabbende bort og ville leke med ditt barns medbragte leker (man sier jo ikke nei til en ettåring eller to åring).

Jeg var hjemme noen måneder ekstra utover den vanlige ett års permisjonen, pga det passet med barnehagestart. Hadde spart opp penger under graviditeten til dette, og fikk også kontantstøtte de månedene, så det gikk rundt økonomisk som før.

Synes det var hyggelig med åpen barnehage, men det var noen ihuga entusiaster der som hadde med større barn og som ammet disse ungene sine til de begynte på skolen og greier...

Endret av Million
stavefeil rettet
AnonymBruker
Skrevet

Forventer dere at de som arbeider der har utdanning? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Forventer dere at de som arbeider der har utdanning? 

Ja, egentlig, i hvertfall en. Det er et lavterskeltilbud, men det er bra at de som bruker det treffer en pedagog som de kan spørre om det er noe de lurer på ved utviklingen til barnet.

Mitt barn begynte for eksempel å gå sent, og det var fint å kunne snakke med en førskolelærer om dette kom til å bli et problem ved barnehagestart. (Det ble det ikke, men jeg satte stor pris på å ha snakket med noen om det først.) 

Anonymkode: 6d589...b7a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...