AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 Har over lang tid fulgt med på salgsannonser på Finn.no med Hardangerbestikk. Der er flere annonser der folk selger bestikksett til dobbel og trippel pris av det Hardangerbestikk.no selger de samme settene til. Mangler folk gangsyn? Sjekker de ikke fabrikkprisene før de legger ut annonsene? Ostehøvler og suppeøser er gått ut av produksjon så de er ofte priset høyt, det kan være forståelig. Hva gjør du før du kjøper nye ting fra Finn.no ol. For å sjekke ny pris på tilsvarende varer? Anonymkode: ded5f...47c 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 Alt er verdt så mye som folk er villig til å betale. Anonymkode: 5d176...601 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Viktig å sjekke hva prisen på varen er ny før man kjøper på finn ja. Mange brukte ting er veldig overpriset. Anonymkode: 7fb9c...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Spørsmålet er: Selger det? Anonymkode: cee11...2fd 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Spørsmålet er: Selger det? Anonymkode: cee11...2fd Tja? Spør en om prisavslag og linker til fabrikkpris så svarer de som regel aldri. Noen påstår enda til at stål er sølv og derav prisen. Anonymkode: ded5f...47c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 Det er jo mengder av årsaker: 1. en person i husholdet ønsker selge noe. Den andre ønsker det ikke. Tingen legges ut for salg, til en pris man kan anta ingen kjøper for. Tingen er trygg. Det var aldri meningen selge den. Det var kun meningen beholde husfreden. 2. noen har kjøpt noe til pris A. De antar tingen er verdt denne prisen, selv når nypris faller til det halve. De legger den ut for salg, helt uten å dobbeltsjekke. 3. Selgeren synes dette er moro. En rekke annonser på Finn er bare tull og fjas. 4. det som selges og det som avbildes er ikke samme ting. Muligens litt obskurt med bestikk, men jeg har sett annonser på type tacokrydder som man må og bør anta er en kodet annonse for noe som er ulovlig å selge. 5. personen som selger er ikke helt god. En rekke personer er så dårlig fungerende at du lurer på hvordan de klarer åpne sin egen ytterdør. Skal de selge noe på Finn er det ingen grunn til å anta de mestrer oppgaven. Anonymkode: 4ecea...85b 6 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo mengder av årsaker: 1. en person i husholdet ønsker selge noe. Den andre ønsker det ikke. Tingen legges ut for salg, til en pris man kan anta ingen kjøper for. Tingen er trygg. Det var aldri meningen selge den. Det var kun meningen beholde husfreden. 2. noen har kjøpt noe til pris A. De antar tingen er verdt denne prisen, selv når nypris faller til det halve. De legger den ut for salg, helt uten å dobbeltsjekke. 3. Selgeren synes dette er moro. En rekke annonser på Finn er bare tull og fjas. 4. det som selges og det som avbildes er ikke samme ting. Muligens litt obskurt med bestikk, men jeg har sett annonser på type tacokrydder som man må og bør anta er en kodet annonse for noe som er ulovlig å selge. 5. personen som selger er ikke helt god. En rekke personer er så dårlig fungerende at du lurer på hvordan de klarer åpne sin egen ytterdør. Skal de selge noe på Finn er det ingen grunn til å anta de mestrer oppgaven. Anonymkode: 4ecea...85b Grunn 1 høres helt avsindig ut😂😂😂 Anonymkode: cee11...2fd 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 La nå folk få ta den prisen de ønsker når de selgee ting 🙄 Anonymkode: 5ff01...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 Jeg hadde mengder av hardangerbestikk ubrukt som jeg hadde fått i gave. Solgte det til halv pris. Anonymkode: 88b9e...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #10 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tja? Spør en om prisavslag og linker til fabrikkpris så svarer de som regel aldri. Noen påstår enda til at stål er sølv og derav prisen. Anonymkode: ded5f...47c Mener du at de lever i den tro at stål og sølv er samme materiale, eller at de prøver å innbille kjøper at det er det? Eller at de påstår at bestikket de selger er av sølv, og ikke stål? Anonymkode: b7941...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #11 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du at de lever i den tro at stål og sølv er samme materiale, eller at de prøver å innbille kjøper at det er det? Eller at de påstår at bestikket de selger er av sølv, og ikke stål? Anonymkode: b7941...8aa Jeg tror de vet at stål er sølv og vil selge det. Anonymkode: cee11...2fd
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #12 Skrevet 23. juli 2024 Kunne lagt inn linker til annonser som eksempel, men vet ikke om dette er lov på forumet? Anonymkode: ded5f...47c
Million Skrevet 23. juli 2024 #13 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kunne lagt inn linker til annonser som eksempel, men vet ikke om dette er lov på forumet? Anonymkode: ded5f...47c Nei, det er ikke lov, for da henger du ut enkeltpersoner til spott og spe. Personer som til og med kanskje bruker sitt riktige navn som brukernavn på Finn. Si heller hva de som leser denne tråden skal søke på på Finn og hvilket fylke annonsen befinner seg i.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #14 Skrevet 23. juli 2024 Million skrev (7 minutter siden): Nei, det er ikke lov, for da henger du ut enkeltpersoner til spott og spe. Personer som til og med kanskje bruker sitt riktige navn som brukernavn på Finn. Si heller hva de som leser denne tråden skal søke på på Finn og hvilket fylke annonsen befinner seg i. Er det noe verre enn alle som henger ut husene til folk på eiendomstråden og ler av interiøret og kritiserer hjemmene til andre? Anonymkode: b7941...8aa
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #15 Skrevet 23. juli 2024 Huff, det minner meg om min mor som skulle selge furumøbler når hun flyttet til leilighet. "Denne er dyr, der er "Beito" og kostet 15 000,- ny, jeg skal i hvertfall ha igjen halvparten for den. Det vises jo ikke at den er brukt en gang." Fikk ikke gitt det bort på Finn en gang, gikk på dynga. Mange eldre som tror at ting de har er verdt en formue. Anonymkode: c4cbb...cf8 1
Million Skrevet 23. juli 2024 #16 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noe verre enn alle som henger ut husene til folk på eiendomstråden og ler av interiøret og kritiserer hjemmene til andre? Anonymkode: b7941...8aa Don't shot the messenger....
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #17 Skrevet 23. juli 2024 Million skrev (40 minutter siden): Nei, det er ikke lov, for da henger du ut enkeltpersoner til spott og spe. Personer som til og med kanskje bruker sitt riktige navn som brukernavn på Finn. Si heller hva de som leser denne tråden skal søke på på Finn og hvilket fylke annonsen befinner seg i. Da er vi enige. Søk på Hardanger bestikk eller Hardangerbestikk. Nora biffbestikk er ett eksempel, eggeglass ett annet (de var på salg før jul til kr. 50 pr. Stykk), noen selger sett for 2 000. Her er fabrikkens nettside: https://hardangerbestikk.no/sokeresultater/?searchterm=Nora Salg har de hatt i nesten ett år, fordi de bytter emballasje på bestikket. Anonymkode: ded5f...47c
Daisy-love Skrevet 23. juli 2024 #18 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Huff, det minner meg om min mor som skulle selge furumøbler når hun flyttet til leilighet. "Denne er dyr, der er "Beito" og kostet 15 000,- ny, jeg skal i hvertfall ha igjen halvparten for den. Det vises jo ikke at den er brukt en gang." Fikk ikke gitt det bort på Finn en gang, gikk på dynga. Mange eldre som tror at ting de har er verdt en formue. Anonymkode: c4cbb...cf8 Det der kunne vært min mor 🤪😆🙈 Hun må beholde ting fordi det en gang var dyrt. Er et godt merke. Den og den hadde den. Vi snakker om stykke blomsterpotter, og tror folk flest bryr seg om merket på dem som var aktuelle for 40+ år siden. Noen bryr seg nok, men vi søskenene gjør ikke det 🤪🙈 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #19 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo mengder av årsaker: 1. en person i husholdet ønsker selge noe. Den andre ønsker det ikke. Tingen legges ut for salg, til en pris man kan anta ingen kjøper for. Tingen er trygg. Det var aldri meningen selge den. Det var kun meningen beholde husfreden. 2. noen har kjøpt noe til pris A. De antar tingen er verdt denne prisen, selv når nypris faller til det halve. De legger den ut for salg, helt uten å dobbeltsjekke. 3. Selgeren synes dette er moro. En rekke annonser på Finn er bare tull og fjas. 4. det som selges og det som avbildes er ikke samme ting. Muligens litt obskurt med bestikk, men jeg har sett annonser på type tacokrydder som man må og bør anta er en kodet annonse for noe som er ulovlig å selge. 5. personen som selger er ikke helt god. En rekke personer er så dårlig fungerende at du lurer på hvordan de klarer åpne sin egen ytterdør. Skal de selge noe på Finn er det ingen grunn til å anta de mestrer oppgaven. Anonymkode: 4ecea...85b Det kan også være en forretningsmodell der selgerne legger ut slike overprisete annonser for en rekke ulike ting de ikke har. Om en ubetenksom person biter på, så kjøper de bare varen og videreselger til høyere pris. Anonymkode: c2144...e10 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #20 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det kan også være en forretningsmodell der selgerne legger ut slike overprisete annonser for en rekke ulike ting de ikke har. Om en ubetenksom person biter på, så kjøper de bare varen og videreselger til høyere pris. Anonymkode: c2144...e10 Hvor gal er folk, på Finn? Anonymkode: ded5f...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå