Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av ulike grunner har det blitt slik en stund. Men er vel kanskje ikke lurt å kalle det pliktsex? Må nesten ta det opp da dette ikke fungerer lengre. 

Anonymkode: 5fe8b...99f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting å gjøre... snakke med partneren 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Av ulike grunner har det blitt slik en stund. Men er vel kanskje ikke lurt å kalle det pliktsex? Må nesten ta det opp da dette ikke fungerer lengre. 

Er jo ikke alle som er kåte som kaniner hele tiden, så det er jo like normalt å ha lyst som å ikke ha lyst. Så lenge du presiserer at det handler om deg, og ikke partneren din så burde det ikke være sårende. Ville heller ikke brukt ordet pliktsex, synes det er et stygt ord....Kan fort misforstås hvis man ikke er inneforstått med hva det innebærer...

Endret av Irak
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pliktsex ødelegger sexlivet ditt. 
du skal ikke være et nytelsesobjekt for menn. Men du skal også ha nytelse. 
Fortsetter du med dette vil du få helt avsmak 

Anonymkode: bc1e8...d6e

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du skriver ikke noe om hvorfor du har denne pliktsexen. Det kan være veldig relevant med tanke på hvordan du kan legge det frem for din partner.

Det er stor forskjell på om du har sex du ikke vil ha, for at ikke partner skal bli sur, sint osv. altså pliktsex for husfredens skyld. Eller om du har pliktsex ut i fra en forestilling om at det riktige å gjøre, er å ha sex så ofte partner vil og du vil være snill. 

Dette er bare 2 eksempler på typiske scenario mange går i pliktsexfella. Men som du ser, så kan det ha stor betydning for hvordan du kan snakke med din partner om det.

Problemet er at årsaken til at man har pliktsex ikke har særlig betydning for potensielle skader av det. De skadene kan komme uansett hvorfor. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (19 minutter siden):

Du skriver ikke noe om hvorfor du har denne pliktsexen. Det kan være veldig relevant med tanke på hvordan du kan legge det frem for din partner.

Det er stor forskjell på om du har sex du ikke vil ha, for at ikke partner skal bli sur, sint osv. altså pliktsex for husfredens skyld. Eller om du har pliktsex ut i fra en forestilling om at det riktige å gjøre, er å ha sex så ofte partner vil og du vil være snill. 

Dette er bare 2 eksempler på typiske scenario mange går i pliktsexfella. Men som du ser, så kan det ha stor betydning for hvordan du kan snakke med din partner om det.

Problemet er at årsaken til at man har pliktsex ikke har særlig betydning for potensielle skader av det. De skadene kan komme uansett hvorfor. 

Har sex for ofte. Han har stor lyst. Virker av og til som det kun er sex han vil ha. All nærhet utenom virker som det skal lede til noe mer for han. Jeg klarer ikke å slappe av lengre og finner unnskyldninger for å feks legge meg tidlig. Har tatt opp problemet delvis før, sagt at jeg trenger ikke like mye sex lengre. Ting har endret seg etter noen år. Vi har feks fått to barn. Jeg trenger litt tid for meg selv, kroppen er liksom "alle andres". Ungenes når de er våken, mannen når de er lagt. Syns det er vanskelig å si nei. Han har tidligere sagt vi har lite sex. Har sex ukentlig, så jeg syns ikke akkurat vi har lite sex.

• Liker 4
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare si nei. Du kommer til å få helt avsmak, ja.

Anonymkode: d7bd0...faf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta ansvar for din egen seksualitet eller forbered deg for skilsmisse. Dette er ditt problem. Kun du kan finne ut av det. Eksempel på en midlertidig løsning. Du finner ei dame han kan ha sex med mens du ser på. Hvis det ikke vekker opp ditt biologiske konkurranseinstinktet, da er det bare å kaste in handkleet.

Anonymkode: 1899b...e88

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang i uken er altfor lite!

Da må du stille opp med en venstrehånd og hjelpe til med en liten håndjager. 

Jeg gjør det hver gang jeg ikke klarer å ha sex (sykdom, mensen ol) og mannen er som en snørklatt dagen etter! :) 

Liten innsats fra min side, og meget glad mann som gladelig gjør ting for meg som jeg HATER (som å vaske bil, handle ol)

Vi har vært sammen i 19 år 

Anonymkode: 5575b...fe3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

PS Får han for lite sex, vil han finne et alternativ på nett, og betale for tjenesten, det har han sagt i årevis. 

Glad jeg tar hormoner som gjør at lysten er der hele døgnet ;)  

Skrevet

Pliktsex ødelegger sexlivet….

Eksen min maste ofte på å ha sex med meg og tvang seg flere ganger på meg. Til slutt ville jeg aldri lenger ha sex med han, men ja ga etter fordi det var enklere… Synd egentlig, fordi jeg ville alltid ha sex før det, men det endret seg fort…. Masing og krav om pliktsex dreper lysten for en av partene.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En gang i uken er altfor lite!

Da må du stille opp med en venstrehånd og hjelpe til med en liten håndjager. 

Jeg gjør det hver gang jeg ikke klarer å ha sex (sykdom, mensen ol) og mannen er som en snørklatt dagen etter! :) 

Liten innsats fra min side, og meget glad mann som gladelig gjør ting for meg som jeg HATER (som å vaske bil, handle ol)

Vi har vært sammen i 19 år 

veldig mange menn er faktisk like enkel å ha med å gjøre som du skriver her. 

Det kommer nok noen reaksjoner fra kvinnegruppa nå, men jeg, ser ikke hvorfor ikke alle kvinner gjør det. 

Om han gjør kjedelige ting for deg, hvorfor kan ikke du gi ham en hånd eller lignende. Jo fordi det er handler om sex og penis. Det er visst en skam da plutselig. 

• Liker 2
Skrevet
Amistad skrev (3 minutter siden):

Det kommer nok noen reaksjoner fra kvinnegruppa nå, men jeg, ser ikke hvorfor ikke alle kvinner gjør det. 

Om han gjør kjedelige ting for deg, hvorfor kan ikke du gi ham en hånd eller lignende. Jo fordi det er handler om sex og penis. Det er visst en skam da plutselig. 

Det jeg ikke skjønner, er hva han får ut av det.

Fatter ikke hvordan noen ønsker en «hjelpende hånd» fra en som ikke vil ha sex, men gjør det for å være snill… så utrolig stusselig å lite tennende.

• Liker 7
  • Nyttig 17
Skrevet
Amistad skrev (13 minutter siden):

Fordi det ødelegger sexen og sexlysten for mange av oss. Potensielt for resten av forholdet. Risikerer at det ender med at vi mister gnisten.

Og jeg vil ikke ødelegge min nytelse til fordel for at han vasker bilen min. Det er langt ifra verdt det.

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det slutt, du. Det er åpenbart at du enten ikke elsker han eller har en del problemer du må ta tak i uten å dra han ned med deg.

Anonymkode: 333d7...594

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

PS Får han for lite sex, vil han finne et alternativ på nett, og betale for tjenesten, det har han sagt i årevis. 

Hvilke hormoner?

Anonymkode: a4ddb...e65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ditt ansvar å si nei og sette grenser 

Anonymkode: b271c...12b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare si nei. At du trenger en pause fra mann og barn, så når kvelden kommer vil su ha fred en liten periode. At du er sliten og dermed er lysten deretter.. det bør han klare å respektere!

Anonymkode: 417cf...598

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (1 time siden):

Det jeg ikke skjønner, er hva han får ut av det.

Fatter ikke hvordan noen ønsker en «hjelpende hånd» fra en som ikke vil ha sex, men gjør det for å være snill… så utrolig stusselig å lite tennende.

Vel, du må kanskje gjøre det på en sånn måte at det ikke fremstår som en veldedighetsgest fra en som ikke ønsker sex?

Tror jeg kunne klart å fingre og kline med en kjæreste, selv om jeg ikke vil ha sex. 

Anonymkode: 16523...71e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nysgjerrig på disse hormonene jeg også...virker neppe likt på alle, men...

Anonymkode: c2344...38c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...