AnonymBruker Skrevet 28. juli #41 Del Skrevet 28. juli https://www.tryggtrafikk.no/fakta-og-rad/til-fots/hvilken-side-av-veien-skal-vi-ga-pa/ Anonymkode: ca9cd...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #42 Del Skrevet 28. juli Går man i trafikkert vei er det venstre. Går man alle andre steder er det høyre som gjelder. På samme måte som at de som skal stå i ro på rullebånd, rulletrapper skal stå til høyre slik at andre kommer seg forbi. Anonymkode: 66acc...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #43 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går man i trafikkert vei er det venstre. Går man alle andre steder er det høyre som gjelder. På samme måte som at de som skal stå i ro på rullebånd, rulletrapper skal stå til høyre slik at andre kommer seg forbi. Anonymkode: 66acc...df0 Som du ser i denne tråden er det enkelte som til og med ganske aggressivt hevder det er venstre uansett. Anonymkode: 3d399...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 29. juli #44 Del Skrevet 29. juli Svaret er vel at nei, det finnes ingen absolutt regel på dette. På gangveier og turstier går de fleste på høyre side etter min erfaring, mens noen hardnakka påstår at det er venstre uansett. Jeg ler litt for meg selv når jeg går på en turvei i Oslomarka på en fin søndag, og majoriteten går på høyre side, og så kommer det en person som på død og liv skal marsjere av gårde på venstre, og skaper forstyrrelse langs hele veien 😂 Så kommer jo problemet når noen helst vil ha hunden på venstre side, og ikke vil passere andre hund mot hund. Som regel løses det fint ved at man ser og leser hverandre på litt avstand, og tilpasser seg. Som regel er det null stress å flytte seg over på andre siden av veien ved behov for de aller fleste. Høres ut som du møtte en lite hensynsfull person. Slike møter man dessverre fra tid til annet, det er bare å legge i glemmeboka og fortsette slik du har gjort, tenker jeg 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 29. juli #45 Del Skrevet 29. juli Langs vanlig vei (uten fortau el.l.) går jeg på venstre side, med hunden på min venstre side igjen, slik at jeg kommer mellom den og evt. biler som kommer. De som kommer gående imot oss, går jo da som regel også på motsatt side av veien, slik at det blir maks avstand mellom hundene. På gangvei/fortau pleier jeg å ha hunden så langt unna veien som mulig - uansett hvilken side det blir - så lenge det ikke er mange andre der. Men hvis det er mange der, eller hvis vi møter noen, tar jeg hunden på min venstre side og går selv på venstre side av gangveien - igjen for å skape størst mulig avstand mellom hundene. Når dette er sagt, ser jeg jo alltid an situasjonen. Hvis en andre eieren/hunden ikke skifter side (selv om de skulle gjort det etter mitt "system"), gjør jeg det. Og ser at den andre hunden er redd eller sint, kan jeg gjerne gå inn i en innkjørsel, eller sette meg ned sammen med min hund for å la dem passere. Ser egentlig litt på passeringer som et lite samarbeidsprosjekt mellom eierne, og prøver å gjøre så godt jeg kan - og opplever egentlig at de fleste andre også gjør det? PS: Hvis noen kommer bakfra og vil forbi, mener jeg det er deres ansvar å sørge for avstand ved passeringen. Men igjen - jeg hjelper (selvsagt) til for å gjøre det så lett som mulig for alle parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå