Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen flere opplevd så vonde nedpress? Jeg klarer ikke å puste når det holder på, det gjør bare mer og mer vondt. Ikke en ligge eller sittestilling er god. I blant hugger det til så jeg glipper alt jeg har i hendene.

Hva kan jeg gjøre når det er så smertefullt? Er 39 uker på vei i dag. 

Anonymkode: c2006...a27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ehm, det er jo åpenbart at du må ta kontakt med føden!

Anonymkode: e44c1...697

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De mener at jeg skal ta kontakt ved rier eller vannavgang. Jeg har kun nedpress og kynnere. Ingenting regelmessig, de gjør jo ingen tiltak før jeg faktisk er i fødsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du liv?

Anonymkode: 94285...c33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner du liv?

Anonymkode: 94285...c33

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De mener at jeg skal ta kontakt ved rier eller vannavgang. Jeg har kun nedpress og kynnere. Ingenting regelmessig, de gjør jo ingen tiltak før jeg faktisk er i fødsel. 

Men har du snakket med dem om akkurat dette og blitt avvist? Høres unormalt vondt ut for meg. Kan selvfølgelig være en logisk forklaring, men det skal i utgangspunktet ikke gjøre så vondt at du ikke får puste bare fordi det nærmer seg fødsel. Ubehag og murringer/maserier må man regne med, men ikke sånne tak du beskriver. Kan selvsagt være noe nerve i klem-relatert, men jeg ville nok insistert på en sjekk. Du skal ikke bare ringe ved rier eller vannavgang, du skal også ringe ved andre avvik.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har noen flere opplevd så vonde nedpress? Jeg klarer ikke å puste når det holder på, det gjør bare mer og mer vondt. Ikke en ligge eller sittestilling er god. I blant hugger det til så jeg glipper alt jeg har i hendene.

Hva kan jeg gjøre når det er så smertefullt? Er 39 uker på vei i dag. 

Herregud, ring føden… 

Anonymkode: c83ef...ef1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Herregud, ring føden… 

Hvorfor så spydige?

Anonymkode: f3c82...a39

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor så spydige?

Fordi de er på kg. Det er en sport her inne ser jeg 

Anonymkode: 89ae7...e7a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor så spydige?

TS er i uke 39, har «ekstreme» smerter og spør på KG etter råd? Kanskje bør ha såpass fornuft at man ringer føden… 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS er i uke 39, har «ekstreme» smerter og spør på KG etter råd? Kanskje bør ha såpass fornuft at man ringer føden… 

Men hva kan føden gjøre?

Alle prøver er normale. Det er nok fostervann. Både jeg og babyen har bra blodtrykk. De finner absolutt ingenting galt. Så hvorfor skal jeg ringe føden igjen? Jeg bare lurte på om andre opplever slikt, det gjør de tydeligvis ikke. 

Jeg har født før, men disse smertene har jeg aldri opplevd. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Å da er det fryktelig vanskelig å skrive på en skikkelig måte tydeligvis 🙂

Anonymkode: 89ae7...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva kan føden gjøre?

Alle prøver er normale. Det er nok fostervann. Både jeg og babyen har bra blodtrykk. De finner absolutt ingenting galt. Så hvorfor skal jeg ringe føden igjen? Jeg bare lurte på om andre opplever slikt, det gjør de tydeligvis ikke. 

Så du har ikke snakket med dem om dette? Hvis det er så vondt at du blir helt satt ut av spill så må du jo ringe og spørre dem om råd!

Anonymkode: 3771c...a09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva kan føden gjøre?

De kan sjekke at babyen har det bra NÅ, ting kan endre seg. Å ved uvanlige smerter, blødninger eller andre ting skal man ringe føden. 

Du sier jo også at du har født før men ikke opplevd sånn smerte før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns det høres ut som sunn fornuft å spørre andre kvinner om de har vært i samme situasjon. 

Du burde kanskje ha lært deg folkeskikk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hDde slik også. Var pga svangerskapsforgiftning. Kroppen prøvde å sette i gang noe uten å få det skikkelig til. Hvis føden ikke tar deg seriøst så hadde jeg ringt jordmordtjenesten eller fastlegen

Anonymkode: 2b728...a97

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hDde slik også. Var pga svangerskapsforgiftning. Kroppen prøvde å sette i gang noe uten å få det skikkelig til. Hvis føden ikke tar deg seriøst så hadde jeg ringt jordmordtjenesten eller fastlegen

Jeg har ikke vann i kroppen eller høyt blodtrykk, hvordan får de da sjekket etter svangerskapsforgiftning?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke vann i kroppen eller høyt blodtrykk, hvordan får de da sjekket etter svangerskapsforgiftning?

Blodprøve. Blodtrykk og vann i kroppen er bare indikatorer på at noe er galt. Ofte er forgiftningen der lenge før en kjenner på symptomer selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ringte føden i forrige uke og sa spurte jeg de om det er mulig at noe stopper riene eller lignende. For det er så vondt, så lenge også stopper det opp. Som om jeg nesten skal føde, men det skjer ingenting. Det har vært så ille at jeg hyler om jeg må sitte i bil. Jeg sitter oppreist om natten eller må ut å gå, henge over benken for å få puste. Sover derfor svært lite. 

Men jordmor fra føden mente at riene kommer når fødselen er i gang. Kommer ikke riene så må man bare vente. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du blitt fysisk sjekket på føden eller bare snakket med de på telefon?

Hadde forlangt en undersøkelse, å gå med så sterke smerter over tid er ikke ok. Si at du kommer inn for sjekk om de prøver å snakke deg fra deg. 

Anonymkode: b147f...3d3

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...