Gå til innhold

Er dette normalt 4 dager etter å ha vrikket foten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

20240723_160024.thumb.jpg.f9c21cd90cacd987d7be07389c26e025.jpg

Anonymkode: f5b3d...152

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

?

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde tatt en tlf til lege 

Min fot så slik ut da jeg fikk brudd i ankelen

Anonymkode: 9e0be...031

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror jeg hadde tatt en tlf til lege 

Min fot så slik ut da jeg fikk brudd i ankelen

Jeg kan gå på foten og bevege den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

20240723_160024.thumb.jpg.f9c21cd90cacd987d7be07389c26e025.jpg

Altvorlig talt du spør på et nettforum etter 4! Døgn? Kom deg til legevakt, dette er garantert ikke noe vrikket fot, men en brukket fot. Du må på røntgen, hva de vil gjøre videre med deg, vil jeg ikke spekulere i, men jeg tror du skal forberede deg på at dette ikke blir særlig «gøy». 

Anonymkode: 1de67...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min så slik ut, brudd i ankel. Men jeg kunne ikke stå på foten

Anonymkode: 14b38...e81

AnonymBruker
Skrevet

Min var ganske lik da jeg vrikket foten sist, ja. 

Anonymkode: d0e53...a88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Altvorlig talt du spør på et nettforum etter 4! Døgn? Kom deg til legevakt, dette er garantert ikke noe vrikket fot, men en brukket fot. Du må på røntgen, hva de vil gjøre videre med deg, vil jeg ikke spekulere i, men jeg tror du skal forberede deg på at dette ikke blir særlig «gøy». 

Var hos legen da det skjedde hun mente den kun var forstuet. men det er nå den har blitt blå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var hos legen da det skjedde hun mente den kun var forstuet. men det er nå den har blitt blå.

Leger kan ta feil, det har skjedd før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Legen kan umulig si om der er brudd eller ikke uten røntgen. Måtte flere leger til for å finne bruddet mitt på røntgenbildene

Anonymkode: 14b38...e81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan gå på foten og bevege den.

Det kunne jeg og. Gikk på foten i 4 dager, pga jeg hadde gått på den med brudd endte det med operasjon 

Så hadde krevd å få tatt bilde

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min var enda verre i blåmerker og veldig hoven, var ikke brukket, men hadde røket talofibulare båndet i ankelen. 

Anonymkode: 9c09e...432

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ekspert på å vrikke føttene. I de verste tilfellene jeg har vrikket dem så har de sett slik ut eller verre, vært mørkeblå over halve foten. Aldri vært brudd. Jeg har i følge leger røket noe i begge ankler som følge av dette for anklene er ganske ustødige. 

Jeg kjenner et par stk som også har sett slik ut som har gått lenge med det og ikke blitt bedre, da har det vært brudd. 

Anonymkode: eb886...331

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lege og røntgen. Gikk slik selv i slutten av tenårene etter en fotballkamp. 

Ti år senere tok jeg mr av foten da jeg hadde mistet føligheten i foten ifm en ryggskade, viste det seg at ankelen hadde et gammelt brudd som hadde grodd feil i tillegg. 

Anonymkode: 4c70e...dd9

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på legevakta,  var ikke ankel brudd, men brudd i tåa.

Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Sønnen min tråkket over på en fortauskant en gang, og trodde bare han vrikket foten kraftig. Kom seg hjem, men småhaltet litt. Neste dag var det verre og den var hoven, og det var klart han ikke kunne dra på jobb (fysisk jobb). Jeg bestemte meg for å pushe han til å dra på legevakten. Han klarte å gå ut og inn i taxien. Tok røntgenbilder, og de fant et lite brudd i ankelen. Fikk plastskinne-gips han skulle gå med og krykker.

Selv om det var brudd kunne han gå på foten, uten altfor voldsom halting, bare litt. Sånn som DIN fot ser ut, ville jeg tatt en tur på legevakten og fått tatt noen røntgenbilder. Den ser ikke bra ut, du har voldsomme underhudsblødninger. Tenk om du har revet over en større blodåre og det driver og lekker ut blod hele tiden? Gå til legevakten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...