AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg har en mellomstor fra før av. Bør jeg da gå for en mellomstor på nytt eller en stor hund? Liker dere hunder på 10 kilo eller 25 kilo ? Hva er fordeler og ulemper? Hva hadde dere gått for? Anonymkode: 75d2d...4e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Del Skrevet 23. juli 2024 Ingen. Hunder er motbydelige Anonymkode: ecbc8...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg ville heller gått for aktivitetsbehov. Det er ikke gøy å måtte gå to separate turer fordi den ene trenger en god, lang sykkeltur, mens den andre helst bare vil rusle og sniffe i grøfta. Anonymkode: 58673...41c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. juli 2024 #4 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg gikk for en til av samme rase. De fant hverandre med en gang, like så sin like, og ble hjertevenner. Omtrent samme aktivitetsnivå og "interesser" ute på tur. Begge diltet etter meg og passet nøye på å aldri miste meg av syne når de gikk løse, og begge var lett-trente og lydige. Siden de var omtrent like av størrelse, var det ingen som ble "tråkket på" eller veltet overende og ble snurt og sint under lek. Det er en viss fare for skader om den ene hunden er større enn den andre og det lekes, og den minste kan f.eks få alvorlig ryggskade eller brekke hoften osv. i verste fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 23. juli 2024 #5 Del Skrevet 23. juli 2024 Vi har to av samme rase. Superfornøyd med det, har gått ekstremt knirkefritt på alle områder hele veien, og nå er de 10 og 9 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 23. juli 2024 #6 Del Skrevet 23. juli 2024 De er forøvrig ca 22 kg. Trives godt med den størrelsen, men ikke under 10 kg ihvertfall for min del.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Del Skrevet 23. juli 2024 Million skrev (4 timer siden): Jeg gikk for en til av samme rase. De fant hverandre med en gang, like så sin like, og ble hjertevenner. Omtrent samme aktivitetsnivå og "interesser" ute på tur. Begge diltet etter meg og passet nøye på å aldri miste meg av syne når de gikk løse, og begge var lett-trente og lydige. Siden de var omtrent like av størrelse, var det ingen som ble "tråkket på" eller veltet overende og ble snurt og sint under lek. Det er en viss fare for skader om den ene hunden er større enn den andre og det lekes, og den minste kan f.eks få alvorlig ryggskade eller brekke hoften osv. i verste fall. Hvilken rase har du? Anonymkode: c8504...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. juli 2024 #8 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvilken rase har du? Anonymkode: c8504...4a0 Hadde. Ingen av de lever lenger, men det var shetland sheepdog. Den siste hunden min døde i fjor, 12.5 år gammel. Elsker rasen for deres personligheter og vakre utseende, men det er mye lyd i dem. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen. Hunder er motbydelige Anonymkode: ecbc8...b49 Aldri stol på et menneske som ikke liker hunder. Anonymkode: e691a...22f 2 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Del Skrevet 24. juli 2024 Men to hunder på 25 kilo hver blir 50 kilo hund å håndtere på tur. Anonymkode: 75d2d...4e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå