osk Skrevet 23. juli 2024 #1 Del Skrevet 23. juli 2024 (endret) En som var full slo og sparket på bilen min.Poitiet fikk tak i han som gjorde det. Jeg tok med bilen til verkstedet jeg bruker og fikk takst på skaden. Han vil heller at jeg skal bruke ett annet verksted som er ugunstig for meg og nå sier han at han vil betale regninga etter at bilen er reparert og nekter å betale til kontoen min. Men jeg er redd for at jeg sitter igjen med regninga etter reprasjonen. Kan jeg kreve penger før reprasjon? Endret 23. juli 2024 av osk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. juli 2024 #2 Del Skrevet 23. juli 2024 Melde saken til forsikringsselskapet ditt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Del Skrevet 23. juli 2024 Snublefot62 skrev (1 time siden): Melde saken til forsikringsselskapet ditt? Nettopp. Politianmeld og, om det ikke er gjort. Følg forsikringsselskapets anbefalinger, de har erfaring og jurister. Anonymkode: b3f55...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
osk Skrevet 23. juli 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 23. juli 2024 Fikk nr av politiet til han som hadde gjort det for å gjøre opp med han. Men han har satt seg helt på tverra så skal snakke med politiet i morgen. Men bruker jeg av bonus om jeg tar det gjennom bilforsikringen min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Del Skrevet 23. juli 2024 Veldig merkelig om ikke forsikringen allerede er involvert, når dette er dirigert via politiet? Anonymkode: e8b3a...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 23. juli 2024 #6 Del Skrevet 23. juli 2024 (endret) Normalt vil det bli bonustap om en selv er skyld i skaden, eller om det er ikke er kjent hvem som har påført skaden. Eksempelvis bilen har fått en skade, og gjerningsmann er ukjent. Når den som har påført skaden er kjent kan forsikringsselskapet kreve regress fra skadevolder. Dermed påføres ikke bileier bonustap? Endret 23. juli 2024 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Del Skrevet 24. juli 2024 TBL12 skrev (13 timer siden): Normalt vil det bli bonustap om en selv er skyld i skaden, eller om det er ikke er kjent hvem som har påført skaden. Eksempelvis bilen har fått en skade, og gjerningsmann er ukjent. Når den som har påført skaden er kjent kan forsikringsselskapet kreve regress fra skadevolder. Dermed påføres ikke bileier bonustap? Selv om skadevolder er kjent, vil det bli bonustap helt til regress er innbetalt. Veldig ofte er skadevolder uten midler. Anonymkode: 25c16...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå