Gå til innhold

Ulike synspunkter og meninger om aldersforskjell. Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om begge parter er voksne nok til å tenke handling-konsekvens (her tenker jeg 25+), og kan gi samtykke, så tenker jeg at jeg holder meg unna andre par sin aldersforskjell. 10 år mellom meg og min partner, og det er ikke en aldersforskjell vi får reaksjoner på, syns heller ikke at det er å regne som så stor aldersforskjell.

Anonymkode: 61793...484

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man må være like gamle, like rike, like smarte, like pene, og komme fra samme økonomiske, geografiske, og etniske bakgrunn. Alt annet er ekkelt! Æjs!

Med Vennlig Hilsen
KG

Anonymkode: d1563...711

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis ikke er det sannsynlig at noen utnytter situasjonen.

Anonymkode: 3df43...a8b

Skrevet

Jeg tror faktisk dette forholdet er mer ekte kjærlighet enn de fleste jevnaldrende forhold. For blant unge handler det meste om utseende, status etc. Seriemonogamiet som vi har i dag vitner vel om at de færreste forhold er virkelig ekte kjærlighet.

Så jeg dømmer ingen andres forhold. Enkelt og greit.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg faktisk tenkt litt på det her. Jeg har matchet og chattet med en haug mannfolk i alderen 48+ jeg er selv 42 og ser relativt ung ut. De fleste av dem er veldig gira og glad for å matche, men er så kjipe å chatte med. Hva Er greia? 

De er defensive, passiv aggressive, og denne gjentar seg: de svarer ikke på ting jeg spør om.de unngår det, og svarer vagt eller unnvikende. 

Jeg spør jo om ting jeg lurer på fordi jeg vil bli kjent.

En fyr unngikk helt det jeg spurte om og kom bare med masse vissvass, for så å bli sur for at jeg "spurte så kompleks" for dette var altfor detaljert å skrive om på chat. Vel, jeg lurte bare på om han var i et nylig brudd. Mens han la ut i det vide og brede om når de i det hele tatt begynte å vurdere et brudd, hvordan barna tok det og skolen de gikk på osv. Mens han unngikk å svare på spørsmålet. Til slutt svarte han helt vagt. I våres.... Jeg ble jo helt sliten. Jeg kan jo ikke ha en sånn dramatiserende og slitsom mann som tar helt av bare jeg spør om en liten ting. 

En annen lurte på, som i en sjekkereplikk, om jeg var så dum at jeg ikke visste forskjell på høyre og venstre ( helt uten videre grunn??? ) en annen ble passiv aggressiv og frekk når jeg spurte om han så etter en kjæreste.

Altså, menn som er 50..barnslige og frekke. Hvorfor blir det så vanskelig å regulere humøret? Jeg vil ha en trygg og rolig mann som ikke blir sur og defensiv og krenka for alt mulig piss. Går det an når man er 50 eller er de småsenile snowflakes hele gjengen?? 

Anonymkode: 8a5b6...540

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må være like gamle, like rike, like smarte, like pene, og komme fra samme økonomiske, geografiske, og etniske bakgrunn. Alt annet er ekkelt! Æjs!

Med Vennlig Hilsen
KG

Jeg opplever at menn som har rundet 50 har begynt å gå i alderdommen og blir gubbete og sure. De er passiv aggressive og ha mistet lekenhet og evne til å vise respekt og omsorg. De har blitt gamle kjipe gubber. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag har jeg faktisk tenkt litt på det her. Jeg har matchet og chattet med en haug mannfolk i alderen 48+ jeg er selv 42 og ser relativt ung ut. De fleste av dem er veldig gira og glad for å matche, men er så kjipe å chatte med. Hva Er greia? 

De er defensive, passiv aggressive, og denne gjentar seg: de svarer ikke på ting jeg spør om.de unngår det, og svarer vagt eller unnvikende. 

Jeg spør jo om ting jeg lurer på fordi jeg vil bli kjent.

En fyr unngikk helt det jeg spurte om og kom bare med masse vissvass, for så å bli sur for at jeg "spurte så kompleks" for dette var altfor detaljert å skrive om på chat. Vel, jeg lurte bare på om han var i et nylig brudd. Mens han la ut i det vide og brede om når de i det hele tatt begynte å vurdere et brudd, hvordan barna tok det og skolen de gikk på osv. Mens han unngikk å svare på spørsmålet. Til slutt svarte han helt vagt. I våres.... Jeg ble jo helt sliten. Jeg kan jo ikke ha en sånn dramatiserende og slitsom mann som tar helt av bare jeg spør om en liten ting. 

En annen lurte på, som i en sjekkereplikk, om jeg var så dum at jeg ikke visste forskjell på høyre og venstre ( helt uten videre grunn??? ) en annen ble passiv aggressiv og frekk når jeg spurte om han så etter en kjæreste.

Altså, menn som er 50..barnslige og frekke. Hvorfor blir det så vanskelig å regulere humøret? Jeg vil ha en trygg og rolig mann som ikke blir sur og defensiv og krenka for alt mulig piss. Går det an når man er 50 eller er de småsenile snowflakes hele gjengen?? 

Utvikling og modenhet følger ikke bestandig alder i forhold til refleksjonsnivå. Dette er litt av grunnen til at jeg synes dette er et veldig interessant tema. Tror flere mennesker kunne ha funnet kjærligheten om de var litt mer åpne på noen områder. Virker nesten som om mange har en slags sjekkliste, dem sitter å krysser av på i forhold til krav noen ganger. Er jo ikke slik man blir kjent mener nå jeg da. Jeg ser etter bestemte egenskaper i min partner. Han trenger ikke å være helt lik meg, men samme verdisyn må han ha. Det er minstekravet for å si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (54 minutter siden):

Utvikling og modenhet følger ikke bestandig alder i forhold til refleksjonsnivå. Dette er litt av grunnen til at jeg synes dette er et veldig interessant tema. Tror flere mennesker kunne ha funnet kjærligheten om de var litt mer åpne på noen områder. Virker nesten som om mange har en slags sjekkliste, dem sitter å krysser av på i forhold til krav noen ganger. Er jo ikke slik man blir kjent mener nå jeg da. Jeg ser etter bestemte egenskaper i min partner. Han trenger ikke å være helt lik meg, men samme verdisyn må han ha. Det er minstekravet for å si det sånn.

Nei men jeg synes menn på min egen alder er hakket greiere å kommunisere med. De som er ti år eldre har begynt å bli gamle og sære. Mulig de bare ikke har respekt for meg for en eller annen grunn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg latterlig lite hva andre gjør og hvem andre blir sammen med så lenge en er voksen og det er frivillig fra begge parter. 

Jeg er sammen med noen som er 18 år eldre og har vært med denne personen i 22 år. Hva andre synes om det bryr jeg meg også latterlig lite om.

Anonymkode: 3a3ed...fad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei men jeg synes menn på min egen alder er hakket greiere å kommunisere med. De som er ti år eldre har begynt å bli gamle og sære. Mulig de bare ikke har respekt for meg for en eller annen grunn. 

Respekt må ofte kreves for å få det er min erfaring..,.

AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (2 minutter siden):

Respekt må ofte kreves for å få det er min erfaring..,.

Da er det feil person for meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da er det feil person for meg. 

Mennesker kan endre seg hvis dem vil. Skal nok mye til, men det er fullt mulig. Har sett det før 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Bare utrolig trist for den som blir igjen da når den andre går bort til alderdom og død. Jaja jeg vet at her sies det at man vet aldri og man kan dø i morgen, men statistisk sett så lever den yngste lenger. 

Anonymkode: 88189...40a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ditch dem, mannebabyer. Umodne mannebabyer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ditch dem, mannebabyer. Umodne mannebabyer. 

Men seriøst, jeg snakket med 3 stk i dag, alle over 50, alle var sånn....

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg opplever at menn som har rundet 50 har begynt å gå i alderdommen og blir gubbete og sure. De er passiv aggressive og ha mistet lekenhet og evne til å vise respekt og omsorg. De har blitt gamle kjipe gubber. 

Det stemmer sikkert, men hva har det med det du siterte å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er lovlig, så er det greit 

Anonymkode: 65e72...5fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men seriøst, jeg snakket med 3 stk i dag, alle over 50, alle var sånn....

Jeg vet... 

Skrevet

Tenker det hadde vært enklest om alle bare forholdt seg til alder x 2 + 7. Da hadde eldre menn sluttet å prøve seg på yngre jenter osv 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...