momo Skrevet 17. februar 2006 #41 Skrevet 17. februar 2006 Flyttet først hit fordi jeg fikk kjærste her og søsteren min med barn bor her. Så ble det slutt, men jeg hadde da fått en del venner, så fikk jeg ny kjæreste her og vi er nå gift og har barn. Hele hans familie er her, og min lille familie som betyr mye for meg er her og vi har venner her. Og vi trives veldig godt med og bo her. Etter og ha bodd her i 8 år nå, så ser jeg at jeg har jo nesten ingen venner igjen i Oslo og foreldrene mine har jeg veldig dårlig kontakt med, ønsker heller ikke og få god kontakt med de.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2006 #42 Skrevet 17. februar 2006 Jeg har litt problemer med å bestemme meg for hvor jeg vil bo. Har bodd noen år i Oslo, men syntes det var ganske deprimerende pga folk var så kalde og redde for å hjelpe hverandre. Opplevde flere ganger at personer som falt om på gaten ikke fikk hjelp. Folk bare tråkket over dem og gikk videre. Syntes også det var trist å se så mange vonde skjebner (uteliggere, narkomane o.l.). Så nå bor jeg på bygda der jeg har mye familie rundt meg og folk er snillere mot hverandre. Trives godt her, men savner det store fritidstilbudet og mulighetene som fantes i Oslo. Så jeg vurderer å flytte tilbake til Oslo når jeg skal begynne å studere igjen.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. februar 2006 #43 Skrevet 17. februar 2006 Dette stedet var det beste i Europa om ikke i verden innenfor mitt fagfelt, så da måtte jeg nesten hit for å få gjøre det jeg vil gjøre Det er også større sjanse for å få videre relevant arbeid her for både meg og min kjære, så det er sjanser for at vi blir værende også.
Gjest Ingrid78 Skrevet 17. februar 2006 #44 Skrevet 17. februar 2006 Jeg elsker det stedet jeg bor på. En bitteliten bygd, men allikevel ganske sentralt. Og alle er så koselige her, og jeg bare simpeltent trives. Prøvde å flytte herfra, men det tok ikke lange tiden før jeg var tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #45 Skrevet 17. februar 2006 Jeg bor her jeg bor fordi jeg trenge jobberfaring og da måtte jeg flytte dit jobben var. Jeg trives ikke på stedet (selv om det er noen hyggelige folk her også), landsbygda blir for drøy kost for meg!! Søker andre jobber nå fordi jeg ønsker å bo i en større by, gjerne Oslo.
Lillie Skrevet 17. februar 2006 #46 Skrevet 17. februar 2006 Bor i nærheten av familien, venner -og har i tillegg fast jobb .
monja Skrevet 17. februar 2006 #47 Skrevet 17. februar 2006 Jeg bor her fordi - vi begge har fast jobb - familiene våre bor bare 30 minutter unna - de aller fleste vennene våre er her - vi trives - rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #48 Skrevet 17. februar 2006 Bodde noen år i utlandet og trivdes faktisk veldig godt, både mannen og jeg. Da første knøttet kom ville vi hjem til Norge fordi det er et veldig godt sted å vokse opp. Det mest naturlige var jo da å reise hjem til familien og så søke jobber. Mannen landet en veldig bra jobb her med en gang, så vi ble værende her - i en mindre by på Vestlandet. Det er kjempefint med tanter, onkler og besteforeldre 10-60 minutt unna, men det gamle miljøet er helt borte. Flytt ikke hjem for å "finne det som var" i alle fall. Nå trives vi godt og har funnet noen få nye venner. Slikt kan ta ganske lang tid egentlig, regn med 1-2 år før det sosiale begynner å løsne. Jeg er fornøyd med bostedet mitt, ikke minst er det trygt for barna, rolig og oversiktlig, men alikevel med det meste av servicetilbud (teater, kino, kafè osv). Alikevel er det nok en liten strime av "utlending" i meg ennå...
Karro Skrevet 17. februar 2006 #49 Skrevet 17. februar 2006 Bor her fordi jeg skulle uansett studere, og da var det naturlig å velge byen samboeren (da: kjæresten) bodde. Trives godt, men har ikke ønske om å etablere meg her, heldigvis er samboer enig. Så flytter nok nærmere hjemstedene våre etterhvert, og litt mer landlig. Kunne aldri tenkt meg å la barna mine vokse opp i en by....
lillesky Skrevet 17. februar 2006 #50 Skrevet 17. februar 2006 Vi bor i min samboers hjemby. Leide i Oslo, og når kontrakten gikk ut, ønsket vi ikke å kjøpe en svindyr liten leilighet, så vi kjøpte heller enebolig i hans hjemby.
~MALIN~ Skrevet 17. februar 2006 #51 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Sniglå spør hva som veier tyngst når vi velger bosted. For oss er det der det er best for ungene. Bonusen er at vi trives utrolig godt her også . Endret 17. februar 2006 av ~MALIN~
Elodi Skrevet 17. februar 2006 #52 Skrevet 17. februar 2006 Fordi jeg har foreldre,søsken og venner her! Har kjøpt hus i nabolaget der jeg vokste opp, og synes det er godt å vite at barna mine vil få samme trygge oppvekstmiljø som jeg hadde. Dessuten er minn mann og jeg etablert med eget firma i denne byen, og trives kjempegodt her
Gjest Donna Skrevet 17. februar 2006 #53 Skrevet 17. februar 2006 Fordi vi har bygd hus på det eneste stedet vi ønsker å bo. Det er her ungene har vennene sine og det er både mannen og jeg har familiene våre og ikke minst jobbene våre
Aftenstjerne Skrevet 18. februar 2006 #54 Skrevet 18. februar 2006 Det er flere faktorer som spiller inn. Vi har familie i nærheten, det er veldig barnevennlig her og barna har fått seg gode venner i området. Samt jeg er oppvokst rett ved.
Shoegal Skrevet 18. februar 2006 #55 Skrevet 18. februar 2006 Akkurat nå bor jeg her jeg bor fordi jeg jobber her, og har studert her de siste 5-6 årene. I tillegg studerer sambo i samme by. Vet ikke hvor vi ender opp på sikt. Vi er fra samme by, og har familiene våre noen timer unna der vi bor nå. Hvis det kommer barn på banen, og det ordner seg med jobb for begge i hjembyen, så flytter vi nok kanskje hjemover...
Saeria Skrevet 18. februar 2006 #56 Skrevet 18. februar 2006 (endret) Jeg bor i Bergen av flere grunner. Jeg og samboeren har kjøpt oss leilighet. Jeg skal studere her til høsten. Vi stortrives her. (Mannen er bergensgutt) Vi har venner her. Jeg tror ikke jeg kommer til å flytte tilbake til Haugesund, selv om hele familien min bor der. Haugesund er en by jeg slutta å trives ordentlig i for mange år siden. Jeg har det så utrolig mye bedre her i Bergen. Sambo har en veldig bra jobb som han trives i og karrieremessig gjør han det vanvittig mye bedre enn de fleste andre med hans utdannelse. Når jeg er ferdigstudert håper jeg at det er gode utsikter for å få jobb her. Innebærer en evt. jobb en del reisevirksomhet, så er det greit. Sannsynligvis flytter min søster opp hit om et og et halv år. Da får jeg litt familie her uansett. Alt i alt er Bergen byen for oss. Endret 18. februar 2006 av Saeria
Tusseline Skrevet 18. februar 2006 #57 Skrevet 18. februar 2006 Fordi jeg er vokst opp her, og trives bra. Men skal flytte litt nærmere byen (Stavanger) i vår/sommer.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #58 Skrevet 18. februar 2006 Bor i Oslo kun fordi jeg går på skole her. Er opprinnelig fra Trondheim, og gleder meg til å flytte tilbake dit. Jeg synes Oslo er en drittby, og kommer ikke til å være her en dag lenger enn jeg må! Jeg synes byen er sjarmløs og fæl. Heldigvis har jeg bare noen måneder igjen her nå.
nat26 Skrevet 18. februar 2006 #59 Skrevet 18. februar 2006 Bor her fordi jeg har vennene mine her, store deler av familien min bor her, også har jeg alt jeg trenger her i Oslo. ← Samme her
Sun Mei Skrevet 18. februar 2006 #60 Skrevet 18. februar 2006 Jeg bor her fordi jeg likte byen veldig godt og onsket å ikke flytte altfor langt unna min hjemby. Nå fortsetter jeg å bo her fordi det er her mannen min er fra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå