krystle Skrevet 16. februar 2006 #21 Skrevet 16. februar 2006 vi bor i arendal ene og alene fordi vi begge er oppvokst her og fordi vi elsker byen begge to..ingen av oss kunne tenke å bo en annen plass.. det er jo heller ingen minus at vi har den næmeste fam rundt oss..det kommer jo utrolig godt med når vi vil ha barne fri..
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #22 Skrevet 16. februar 2006 Fordi samboer fikk jobb på hjemstedet sitt i Trøndelag. Ikke ideelt for meg i utgangspunktet; lite nettverk og "bare" hans venner og familie. Men vi bor bra og billig, og jeg trives etter hvert veldig godt. Med tida tror jeg vi flytter et annet sted, men ikke til hjemstedet mitt. Foreldrene mine kommer trolig til å flytte derfra også. Jeg har ikke noe behov for å bo i umiddelbar nærhet til familie og venner, men ønsker å bo slik at jeg kan nå de fleste på en dagstur. Pr i dag bor jeg en "helgetur" unna de fleste og må overnatte hos foreldrene mine om jeg skal besøkte kjentfolk. Ikke en god løsning. Antagelig flytter vi til en Østfoldby; greit prisnivå, bra klima og nærhet til andre østlandsbyer.
Impala Skrevet 17. februar 2006 #23 Skrevet 17. februar 2006 Vi bor utenfor Oslo og det er hovedsaklig pga jobbsituasjonen. Vi jobber begge i samme bransje og det er her det er mest aktivitet for å si det sånn. Vi bosatte oss også utenfor Oslo for vi ville ha det litt landlig. Ingen av oss har familien her (bortsett fra mannens søster), og siden han er fra Sørlandet og jeg fra Trøndelag så bor vi jo sånn ca midt imellom. Tror ikke vi kommer til å flytte herfra jeg, men man skal vel aldri si aldri.
salsera Skrevet 17. februar 2006 #24 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg havnet her mer ellr mindre tilfeldig pga studier, men likte meg så godt at jeg ble værende her. Familien bor langt unna, men det venner man seg til. Jeg håper jeg kan bli værende her, men det avhenger litt av hvordan jobbsituasjonen utvikler seg. Endret 17. februar 2006 av salsera
Polluela Skrevet 17. februar 2006 #25 Skrevet 17. februar 2006 Bor i Haugesund mest fordi det er billig å bo her, egentlig. Og pga skole, men den kunne jeg egentlig tatt hvor som helst så... penger!
Gjest vimse Skrevet 17. februar 2006 #26 Skrevet 17. februar 2006 Jeg bodde i en annen by i noen år, i forbindelse med utdannelse, flyttet hjem da den var over og ble sammen med mannen kort tid etter. Vi har overtatt familiegården, så det har ikke vært noe alternativ å flytte en annen vei.
Gjest 2324 Skrevet 17. februar 2006 #27 Skrevet 17. februar 2006 Akkurat nå er det vel mest på grunn av at det er her jeg har jobb for øyeblikket, og at det er her jeg er oppvokst. Kommer sannsyneligvis til å bli her et år eller to til, men før eller siden håper jeg at jeg kommer meg ut i den store verden for å studere. Familien min, og noe av familien til sambo bor her også, men det er ikke noe som holder oss igjen. Har lite venner her for øyeblikket, men det er fordi alle studerer på forskjellige kanter av landet!
Fru Fomle Skrevet 17. februar 2006 #30 Skrevet 17. februar 2006 Vi bor her vi bor fordi det var i denne kommunen vi fikk barnehage-plass da da eldstemann var liten. Er begge fra et mindre tettsted ca. 3 timers kjøring herfra, men der er det dessverre få muligheter for relevante jobber for oss begge. Vet heller ikke om jeg ville flyttet "hjem" igjen, svært lite av det nettverket jeg hadde der for 12 år siden er igjen. Trives godt her, selv om jeg av og til skulle ønske vi hadde familien litt nærmere.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #31 Skrevet 17. februar 2006 Vi bor i en halvtimes radius fra våre barndomshjem, og trives godt her. Her har vi venner, familie og alt vi trenger av fasiliteter. Dessuten er det i nærheten av Oslo.
Gjest King James Skrevet 17. februar 2006 #32 Skrevet 17. februar 2006 Jeg har egnetlig ingen grunn hvorfor jeg bor her. Det eneste det må vere er fordi jeg ikke ville bo i Kristiansand lenger.
Gjest GreenSky Skrevet 17. februar 2006 #33 Skrevet 17. februar 2006 Jeg bor her, fordi jeg vil bo i en storby. (egentlig er Oslo for liten og, men) Derfor Oslo! Også er det langt unna familien, noen ganger kan det være en fordel og.
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #35 Skrevet 17. februar 2006 Bor her på grunn av studier, og valgte studie på grunn av at kjæresten bodde i nærheten
~MALIN~ Skrevet 17. februar 2006 #36 Skrevet 17. februar 2006 Vi har alle våre venner her, familien i nærheten, jobb i gangavstand, ungene går på en fantastisk skole og barnehage!!! Og de har alle sine venner her. Byen er akkurat passe stor. Stedet inneholder alle nødvendige fasiliteter og er i stadig utvikling. Vi trives veldig godt :-D . Har ingen planer om å flytte på oss overhodet!
Replica Skrevet 17. februar 2006 #37 Skrevet 17. februar 2006 (endret) Akkurat her jeg bor nå, bor jeg p.g.a mannens jobb. Men, her skal vi ikke bo for evig tid, jeg skal hjem... Da vi flyttet hit, var vi ganske bestemte på at vi ikke hadde tenkt å flytte tilbake. Men.....etterhvert som tiden går, har det blitt mer og mer klart for meg at jeg savner familie og venner der hjemme, og jeg kjenner at jeg vil bo nærmere "røttene" mine. Klart det blir leit å flytte fra vennene her, men det er der jeg hører til, ikke her. (føler jeg) Så jeg skal tilbake, selv om jeg trives godt her jeg bor nå. Endret 17. februar 2006 av Replica
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2006 #38 Skrevet 17. februar 2006 Bor her fordi jeg føler tilhørighet til hjemstrøket mitt. Bor i sentrum fordi jeg er glad i gangavstand til byen, og som singel er det litt traurig å bosette seg i barnestrøkene i forstedene, eller trekke seg unna på en gård (selv om dette er idyllisk nok). Jeg må ha litt liv rundt meg!
Holly Hobbie Skrevet 17. februar 2006 #39 Skrevet 17. februar 2006 Heldige dere, som har alt og alle på samme plassen... ← Skriver under paa det. Det er mange fordeler ved aa bo her, men jeg savner familien min....de gamle vennene mine er spredt for alle kanter uansett, har 2 stk. der jeg kommer fra. Flyttet hit fordi mannen min fikk seg jobb her.
Sniglå Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #40 Skrevet 17. februar 2006 Men da koker det vel egentlig bare ned til hva en prioriterer, hvis en ikke er så heldig å ha alt som betyr noe for en på samme plass. Hvis dere måtte velge da; familie, venner, jobb, andre ting. Hva veier tyngst? Vanskeliiiiig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå