AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #61 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hun er 40, gjennomsnittsalder for overgangsalder er 52…. Anonymkode: ea1a0...e80 Nei, hun er 49, skriver TS. Det er normalt for kvinner å komme i overgangsalderen mellom 45 og 55 år. Hos norske kvinner er det funnet ut at gjennomsnittsalderen er 53 år. Men det varierer selvsagt. Søsteren min var 40. Anonymkode: b0089...e89 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #62 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 10.13): Denne holdningen til sex er i hvert fall totalt turn off, uansett alder. Sex er noe man har, sammen, fordi man er kåte og har lyst på hverandre. Det er ikke noe man "får". Tenker er holdningsendring hadde løst mange av dine problemer. Nå er jeg "bare" 45, men ser ikke for meg at jeg skal bli så totalt avskrudd de nærmeste 4 årene. Med mindre partner utvikler seg til å bli en slask med tilsvarende holdninger som deg, da. Anonymkode: e58b7...821 Du overtolker. Du kan ikke trekke en så vid konklusjon ut av et vanlig norsk uttrykk. Man sier "få en klem" også. Man kunne sagt at en klem er noe man "har", men hvorfor i all verden skulle noen kverulere på det? Du vet ingen ting om hvordan overgangsalderen vil påvirke deg. Den bryr seg ikke om hva du ser for deg. Anonymkode: 75a10...c78
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #63 Skrevet 2. august 2024 Dette skjer bare norske damer, de er bare mindre kåte. Utenlanske par knuller hele tiden til de er 90😂 annen energi. Anonymkode: cc721...700
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #64 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette skjer bare norske damer, de er bare mindre kåte. Utenlanske par knuller hele tiden til de er 90😂 annen energi. Anonymkode: cc721...700 Kanskje det kan ha noe med at norske damer står opp for seg selv, og sin egen seksualitet , mens mange utenlandske damer er opplært til at det mannen krever skal han få, enten hun vil eller ikke. Anonymkode: 7bd90...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #65 Skrevet 3. august 2024 Hei. Dere er jo langt ifra gamle. Skjønner at dette plager deg og du skal ikke måtte gå resten av livet sitt uten sex... men dere må finne ut av dette sammen som et par. Har du fortalt henne hva dette gjør med deg? Du må si det uten å beskylde henne... la henne være ute av tema mens du forteller hva mangel på sex gjør med deg. Vær også opptatt av hva det handler om for hennes del. Det kan være at hun skylder på deres alder, men i virkeligheten kan det være et større underliggende problem? Hadde dere sex jevlig i en periode av livet? Når sluttet det? Har du sett andre endringer hos henne? Hvordan er kommunikasjonen deres? Hos kvinner henger ofte tanker / følelser sammen med sexlysten... er sex bare mekanisk, eller er kjærlighet involvert? Er hun overveldet av gjøremål? Virker hun sliten? Stress på jobben? Slike ting kan også påvirke sexlyst. Jeg tror din beste sjanse er å være kjærlig, lyttende og på tilbudssiden. Si du savner henne og være nær henne... du savner sex MED henne. Hva med parterapi? Hvis det er slik at hun rett og slett bare ikke vil ha sex fordi hun kjenner at dere er gamle, må du vurdere om du vil leve slik.Lykke til, håper det ordner seg. Anonymkode: 671d4...816
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #66 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette skjer bare norske damer, de er bare mindre kåte. Utenlanske par knuller hele tiden til de er 90😂 annen energi. Anonymkode: cc721...700 Neppe. Utenlandske par lever ikke så lenge en gang. Anonymkode: 587f9...f08
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #67 Skrevet 3. august 2024 Hun har funnet en unnskyldning for å slippe å drive med det fordi hun ikke har lyst til å drive med det. Enten så er det deg hun ikke har lyst på eller så er det generelt. Å ha sex med en langvarig partner handler ofte mere om å ønske å gi enn at man har så veldig lyst. Hun er kanskje en egoistisk elskerinne som ikke er orientert mot å gi. Anonymkode: b4890...dba
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #68 Skrevet 3. august 2024 On 7/23/2024 at 12:50 PM, shitit said: Kona er 49 og jeg er 52. Prøver å få sex man får alltid til svar at vi er for gammel til deg? Meninger? Hva kan grunnen være? Noen kvinner som har vært i samme situasjon som kan belyse dette? Bare legg til "med deg" på slutten så har du svaret. Anonymkode: 004df...564 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #69 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 13.21): Dette høres ikke bra ut. Er sex en vare for deg, så er det vel like greit å kjøpe der de selger - uten følelser. Kanskje din kone må ha de følelsene for å få lyst til å ha intimt samvær? Hun får ikke det? Der har du kanskje svaret. Det aldri hvilende sexmaset har fått meg selv til å gi meg og jeg skal leve resten av mitt liv uten mann. Anonymkode: 9f5c5...eea Hater sexmas. Så deilig å være singel å slippe. Gå å legge seg om kvelden uten den ubehagelige atmosfæren. Er 43 og ferdig med menn selv Anonymkode: fe857...335
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #70 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 1.18): Dette skjer bare norske damer, de er bare mindre kåte. Utenlanske par knuller hele tiden til de er 90😂 annen energi. Anonymkode: cc721...700 Og hvilken nasjonalitet har disse, mener du? Anonymkode: b0089...e89 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #71 Skrevet 4. august 2024 shitit skrev (På 23.7.2024 den 12.57): Vi mennesker å jo ment til å ha sex til vi dør Ikke alle tror jeg. Og kanskje er det meningen å bytte partner en gang i mellom? Anonymkode: 4e8fa...cde
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #72 Skrevet 4. august 2024 Høres merkelig ut, hun er jo ikke 50 en gang. Jeg tenker hun kan være i overgangsalderen, eller prefasen og kanskje ikke har særlig lyst på sex. Anonymkode: 54be7...3e3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #73 Skrevet 4. august 2024 Her hadde jeg bedt om å få lov til å ha en elskerinne for å redde forholdet. Det hadde dessverre vært et ultimatum. Om hun sier nei er det best for begge parter å gå til sitt. Anonymkode: 60af2...d64
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #74 Skrevet 4. august 2024 shitit skrev (På 23.7.2024 den 12.50): Kona er 49 og jeg er 52. Prøver å få sex man får alltid til svar at vi er for gammel til deg? Meninger? Hva kan grunnen være? Noen kvinner som har vært i samme situasjon som kan belyse dette? Samme alder som oss, og nei en er ikke for gammel. Anonymkode: e74cb...fbb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #75 Skrevet 4. august 2024 fjær skrev (På 23.7.2024 den 13.05): Jeg er 47 og er langt fra for gammel. Vi har sex 1-3ganger om dagen. Riktignok ikke vært sammen mer enn ett par år, men vi har sex for nytelse. Og nytelse blir man vell aldri for gammel for? Det er VELDIG stor forskjell på et relativt nyforelsket kjærestepar og et samliv som har vart i 20 + år 😅 Anonymkode: 9ef3f...ab5 1
fjær Skrevet 4. august 2024 #76 Skrevet 4. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er VELDIG stor forskjell på et relativt nyforelsket kjærestepar og et samliv som har vart i 20 + år 😅 Anonymkode: 9ef3f...ab5 Absolutt. Men aldersmessig er vi ikke langt unna dette paret. Som sagt vi har sex for nytelse, og det blir man ikke for gammel for.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #77 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her hadde jeg bedt om å få lov til å ha en elskerinne for å redde forholdet. Det hadde dessverre vært et ultimatum. Om hun sier nei er det best for begge parter å gå til sitt. Anonymkode: 60af2...d64 Kanskje kommunikasjon / parterapi før dette skrittet eller? Anonymkode: 671d4...816
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #78 Skrevet 5. august 2024 Vi hadde er kjempebra sexliv opp gjennom 40-årene. Så, inn mot overgangsalderen, endret hun seg. Mistet lyst, fikk avsmak for sex, hadde noen utbrudd. Så roet det seg de neste årene, vi hadde sex, men sjelden. Uansett sa hun at hun ønsket at vi skulle holde seksuallivet i gang. Ellers godt forhold, mye intimitet, hudkobtakt og klining. Overgangsalderen ga henne tørre slimhinner, slik at glid var nødvendig. Smerter, stramme muskler som gjorde inntrengning vanskelig. Takk Gud for RFSU Aqua, nærhet og mye vilje. Gradvis økte sexfrekvensen og fra 55 år har lysten vært økende. I sommer to-tre ganger i uken, også på hennes initiativ. De siste gangene uten behov for glid. Både cowgirl, doggy og 69 for første gang på lenge. De går i faser. Sånn er livet. Anonymkode: 2d9bf...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå