Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
shitit skrev (56 minutter siden):

Kona er 49 og jeg er 52. Prøver å få sex man får alltid til svar at vi er for gammel til deg?

Meninger?

Hva kan grunnen være?

Noen kvinner som har vært i samme situasjon som kan belyse dette?

Jeg er 51 og vil ha sex hver dag, om det lar seg gjøre. Mannen min er kjempefornøyd! 

Ja, jeg tar hormoner: en liten dose testosteron og dette hjelper både mot depresjon og muskelsmerter, samt tørre slimhinner! :) 

Anonymkode: ab1e4...dc0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
shitit skrev (57 minutter siden):

Kona er 49 og jeg er 52. Prøver å få sex man får alltid til svar at vi er for gammel til deg?

Meninger?

Hva kan grunnen være?

For meg så handler det selvfølgelig ikke å være for gammel. Sex har ingen øvre aldersgrense.

For meg så handler det om at nyskjerrighet og spenning er den største driveren for min seksuelle lyst.

Ettersom årene går og jeg har vært seksuell aktiv i 30+ år, så er denne spenningen og nyskjerrigheten borte for lenge siden. Alt som kan prøves er prøvd og å ha sex er ikke lenger noe jeg tenker på eller som egentlig interesserer meg noe særlig.

Føler meg litt mett og ferdig med sex for å være ærlig.

Anonymkode: a7478...9fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man blir aldri for gammel. Så kona di bruker det kun som en merkelig unnskyldning for et eller annet. 

Anonymkode: 6bc6d...d05

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
shitit skrev (1 time siden):

Meninger?

Hva kan grunnen være?

Man er aldri for gammel. Litt av en innstilling det der.....

Jeg er kvinne, og den dagen min seksualdrift streiker, ja da ligger jeg under torva tror jeg 😂. Jeg har veldig høy sexlyst da.

Kan jo være at tenninga er borte? Er hun i overgangsalderen? 

Har hørt at noen kvinner kan miste lysten på sex da, men hvis ikke hun er interessert i å jobbe med dette så er det fint lite du kan gjøre med det dessverre.

Stakkars deg mann ❤️

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
shitit skrev (1 time siden):

Meninger?

Hva kan grunnen være?

Kanskje hun er i overgangsalderen og er usikker?  Du må gi henne komlpenter, flørte og vær oppmerksom utenom i senga når dere legger dere. Spander middag ute, inviter henne på noe, bare se henne så hun vet.

Selvfølgelig er hun ikke for gammel for sex. Ikke du heller. The best is yet to come ❤️

Anonymkode: 71f52...151

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, fjær said:

Jeg er  47 og er langt fra for gammel. Vi har sex 1-3ganger om dagen. Riktignok ikke vært sammen mer enn ett par år, men vi har sex for nytelse. Og nytelse blir man vell aldri for gammel for?

Heldig for deg. I ny og ne ville vært fint

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje hun er i overgangsalderen og er usikker?  Du må gi henne komlpenter, flørte og vær oppmerksom utenom i senga når dere legger dere. Spander middag ute, inviter henne på noe, bare se henne så hun vet.

Selvfølgelig er hun ikke for gammel for sex. Ikke du heller. The best is yet to come ❤️

Anonymkode: 71f52...151

jeg prøver å ikke å være masete og oppfører meg ellers normal og gjøre det som forventes av meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
shitit skrev (3 minutter siden):

jeg prøver å ikke å være masete og oppfører meg ellers normal og gjøre det som forventes av meg.

Jeg fikk ikke til å sitere det du svarte på her, men det rådet du fikk der er bare teit. Er det overgangsalderen som påvirker så kan du flørte til krampa tar deg, men det endrer ikke hormonnivåene hennes.. Hormoner styrer lysten, og hun kan ikke hjelpe det selv og enda mindre du. Dette er fysiske prosesser i kroppen. 

Det er ikke sikkert at hun er klar over at det er det som har begynt å skje og utrolig mange kvinner har ingen ide om hva som skjer i denne perioden i livet. Og det kan vare i tiår før det er over. 

Anonymkode: 53ad5...0d3

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det blir en lang sommer…. 🧌

Anonymkode: 7ca6a...733

Skrevet

Det blir lang lang sommer ja. Det nærmer seg et år nå uten å få noe. gosh

AnonymBruker
Skrevet

Mer vil ha mer❤️ er iallefall min/vår erfaring. 45-50 år. Har sex minst 1 gang i uka i «dårlige perioder».  For oss er sex veldig viktig for hvordan vi har det sammen. Nærhet, godhet og intimiteten er innmari fin, og noe som gjør oss enda mer flørtete og oppmerksom på hverandre i hverdagen. Vi har vert sammen i 25 år, og har tre «voksne» barn. 
Alt handler om å lage seg tid til nærhet, selv om det kanskje bare innebærer 5-10 min, så er det spenningen og oppmerksomheten vi gir hverandre som får oss til å ville ha mer❤️ 

Snakk med kona di❤️ Kanskje dere sammen kan finne løsninger. Som andre sier det kan være overgangsalder, men da er d så ekstra viktig at dere snakker om dette, og at du viser forståelse, men også forklar at du «savner henne». Kanskje dere kan lage en date avtale 2 ganger i uka for en periode. Finne ut hva som gir dere lysten til å prøve på nytt❤️

Anonymkode: 86418...217

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er på deres alder, jeg er kvinnen som ikke vil ha sex.

Jeg elsker mannen min, men ikke seksuelt. Drømmer heller ikke om en annen mann. Tidligere har jeg gjort det for å tilfredsstille han, men nå gjør det bare grusomt vondt. Han er ikke hardhendt. Tør ikke fortelle han det, men unngår det så langt det går.

Klart mannen min er frustrert! 

Han kommer nå kun med negative utsagn om sexlivet vårt. 

«Du har grodd igjen, du»

«Du er rar, som ikke trenger sex»

»Hva er galt med deg, egentlig» 

«Hvordan går det med hun som er grodd igjen, da»

Alt blir bare så negativt! Samtidig skjønner jeg ikke helt hva jeg kan gjøre. Elsker å ligge inntil han, kose med han. Bare ikke sex.

Jeg er vel rar, ja.

Bare husk at dette ikke betyr at hun ikke elsker deg!

Anonymkode: e8efc...c28

Men, hva med og ta kontakt med lege ? 

Det er så lite snakk om overgangsalderen og hva det kan medføre. Jeg tenker at man er litt forpliktet til å prøve å vekke sexlyst når man er i forhold. Ikke tvinge seg til å ha sex, men å vekke den, og om det gjør fysisk vondt ville jeg gått inn for å finne ut hva årsaken er. 

Det er en stor forskjell på å bare la det "ligge". 

Anonymkode: 4d4e9...ad8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er mye eldre enn dere, og sex blir bare bedre. Det har ingen aldersgrense.

Anonymkode: b62a9...d39

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 42 og 49 og kåte som kaniner. Jeg ser ikke at jeg noen gang vil føle meg for gammel til sex. Har bare blitt bedre og bedre med årene.

Anonymkode: 4aa6f...49b

Skrevet

Alle forslag eller diskusjoner er dessverre forkastet. Om det er overgangsalderen som slår til er usikker. Mennesker er så kompliserte

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 57 og 58, og har selvsagt fortsatt sex. For min del har det vært vanskelige perioder, som da jeg kom i overgangsalderen. Da forsvant lysten, og skjeden ble så tørr og slimhinnene så tynne at samleie var helt utelukket pga smerter. Men heldigvis er det jo hjelp å få! Jeg tar hormontilskudd, og opplever at balansen er gjenopprettet. Overgangsalder handler jo ikke bare om hva som skjer med linidoen, men også f.eks dårlig søvn, problemer med hukommelse og konsentrasjon, humørsvingninger, osv.

Det er kjempesynd at kona di synes å ha gitt opp denne delen av samlivet. Hvordan var det tidligere? Var hun en aktiv part under sex, eller har hun alltid vært litt uinteressert? Ble hun tilfredsstilt? Jeg tenker, hvis sex alltid har føltes som et offer for henne, noe hun "måtte igjennom", så er det jo ikke så rart om hun i hennes alder tyr til en unnskyldning om at nå er dere for gamle, og setter strek der. I motsatt fall tenker jeg dette mest sannsynlig handler om overgangsalder, og da er det viktig at hun får hjelp. Men om du skal oppmuntre henne til å søke hjelp er det nok viktig at du ikke har manglende seksualliv som fokus, men hennes generelle velvære.

Anonymkode: b0089...e89

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er 57 og 58, og har selvsagt fortsatt sex. For min del har det vært vanskelige perioder, som da jeg kom i overgangsalderen. Da forsvant lysten, og skjeden ble så tørr og slimhinnene så tynne at samleie var helt utelukket pga smerter. Men heldigvis er det jo hjelp å få! Jeg tar hormontilskudd, og opplever at balansen er gjenopprettet. Overgangsalder handler jo ikke bare om hva som skjer med linidoen, men også f.eks dårlig søvn, problemer med hukommelse og konsentrasjon, humørsvingninger, osv.

Det er kjempesynd at kona di synes å ha gitt opp denne delen av samlivet. Hvordan var det tidligere? Var hun en aktiv part under sex, eller har hun alltid vært litt uinteressert? Ble hun tilfredsstilt? Jeg tenker, hvis sex alltid har føltes som et offer for henne, noe hun "måtte igjennom", så er det jo ikke så rart om hun i hennes alder tyr til en unnskyldning om at nå er dere for gamle, og setter strek der. I motsatt fall tenker jeg dette mest sannsynlig handler om overgangsalder, og da er det viktig at hun får hjelp. Men om du skal oppmuntre henne til å søke hjelp er det nok viktig at du ikke har manglende seksualliv som fokus, men hennes generelle velvære.

*Libidoen skulle det stå!

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. 

Anonymkode: 6855c...166

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
shitit skrev (21 timer siden):

Meninger?

Hva kan grunnen være?

Denne holdningen til sex er i hvert fall totalt turn off, uansett alder. Sex er noe man har, sammen, fordi man er kåte og har lyst på hverandre. Det er ikke noe man "får". Tenker er holdningsendring hadde løst mange av dine problemer.

Nå er jeg "bare" 45, men ser ikke for meg at jeg skal bli så totalt avskrudd de nærmeste 4 årene. Med mindre partner utvikler seg til å bli en slask med tilsvarende holdninger som deg, da.

Anonymkode: e58b7...821

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
shitit skrev (På 23.7.2024 den 12.50):

Meninger?

Hva kan grunnen være?

Hun der må være utro!!

Anonymkode: 80f66...51e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...