AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 Tok en potetlefse, hadde på et tynt lag med snøfrisk, 3 skiver med spekeskinke av typen lev litt lettere fra Grilstad og så en neve med ruccola på toppen. Hadde 2 sånne til frokost. Er det en ok frokost ? Prøver å legge om kosthold og lage mat som har litt protein og ikke så mye kalorier, men fortsatt smaker godt og gir litt metthetsfølelse. Anonymkode: 74f58...13b
isw Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 (endret) Synes dette hørtes helt fint og fornuftig ut. Litt karbo, en del protein og litt fett. Og godt på smak. Litt salt er heller ikke galt på morgenen, særlig i sommervarmen. Husk at gode vaner skal man leve lenge med. Endret 23. juli 2024 av isw 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Bytt til speltlompe👍🏼😄 Anonymkode: de96c...238 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Kan godt legge til litt mer proteiner om du ikke synes det metter nok. Eggerøre eller kokt egg for eksempel. Jeg synes egg gir kjempegod metthetsfølelse 🙂 Anonymkode: 9b1ac...cb6 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 Jeg spiser 2 speltlomper, med bremykt, spekeskinke og eggerøre av 2 egg Holder meg mett lenge Anonymkode: 3aec1...4bf 1
anonym35445 Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tok en potetlefse, hadde på et tynt lag med snøfrisk, 3 skiver med spekeskinke av typen lev litt lettere fra Grilstad og så en neve med ruccola på toppen. Hadde 2 sånne til frokost. Er det en ok frokost ? Prøver å legge om kosthold og lage mat som har litt protein og ikke så mye kalorier, men fortsatt smaker godt og gir litt metthetsfølelse. Anonymkode: 74f58...13b Hørres bra ut. Men ville kanskje som di andre nevner byttet ut potetlompe til speltlompe. Og noe av det viktigste når man skal gå ned i vekt er å spise nokk. Så her ville jeg gjerne også lagt til ett egg eller to om du føler du trenger det. Viktigste er å spise nokk så du unngår småspising og så mye cravings. Lykke til❤️. Endret 23. juli 2024 av anonym35445
Lafamiglia Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tok en potetlefse, hadde på et tynt lag med snøfrisk, 3 skiver med spekeskinke av typen lev litt lettere fra Grilstad og så en neve med ruccola på toppen. Hadde 2 sånne til frokost. Er det en ok frokost ? Prøver å legge om kosthold og lage mat som har litt protein og ikke så mye kalorier, men fortsatt smaker godt og gir litt metthetsfølelse. Anonymkode: 74f58...13b Høres kjempebra ut Samtidig er jeg enig med dem som sier at det kan være lurt å legge til egg/eggerøre. Og så synes jeg at du ikke bare skal gå for litt metthetsfølelse, men for metthetsfølelse som sådan. Da er proteiner som egg (og snøfrisk (trenger ikke være et tynt lag, heller) og spekeskinke) helt topp. Pluss, og det er min oppfatning, at hele matvarer, som det jo er det du beskriver her, det aller, aller beste Jeg tror det er veldig mye enklere å unngå å bli "fysen" eller få cravings hvis man spiser seg mett til måltidene, med mat som kroppen trenger, i stedet for å være litt sånn utilfredsstilt etter at man har spist. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Bytt til speltlompe👍🏼😄 Anonymkode: de96c...238 Hva er forskjellen på det? Fant de ikke ut for noen år siden at det var lite som skilte speltlompe fra vanlig lompe? Anonymkode: 92ed2...658
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva er forskjellen på det? Fant de ikke ut for noen år siden at det var lite som skilte speltlompe fra vanlig lompe? Anonymkode: 92ed2...658 Jo det utgjør så å si ingen forskjell. https://www.nettavisen.no/disse-lompene-trenger-ikke-a-vare-sunnere/s/12-95-3422785041 «Både spelt- og havrelomper virker å være populære produkter. Men selv om spelt for mange ofte automatisk assosieres som «et sunnere valg» enn hvete, så er det lite som er vitenskapelig dokumentert og de forskjellene på vitaminer og mineraler som er blitt vist i enkelte analyser er heller ikke store. Likevel så skal det sies at både spelt og havre har bittelitt høyere proteininnhold enn hvete per 100 gram, men nå veier jo ikke én lompe alene så mye som 100 gram. Husk også at både hvete og spelt» Anonymkode: 32d8d...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå