Gå til innhold

Vanlig å føle tiltrekning til svogeren sin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å spar meg for pekefingeren. Jeg har ikke gjort noe, og har ingen interesse. Men hva skjer her? Jeg er litt forvirret her. 

Ganske fucka greie! Broren til samboer er kjekk og jeg føler på en tiltrekning, men aldri om jeg kunne ha gjort noe med han fordi min samboer er hundre ganger bedre på alle måter og kjekkere og vi har vært sammen veldig lenge med barn, hus og alt. Svogeren (bror til samboer) bodde hjemme til oss for en uke siden i Oslo, og han kom nydusjet ut fra dusjen og strøyk seg gjennom håret i veldig fine klær og vi møter blikket til hverandre og blir stående å se på hverandre veldig lenge.. Dette har foregått i kanskje litt over 1 år! Meget kleint, og jeg tok meg selv i å se bort fordi det ble for «teit». Han har dame som er utrolig lekker men kanskje litt «enkel». Hun ser ut som en modell og er ekstremt vakker. Dessverre så faller hun ofte av lasset når hun blir sittende å prate med oss, fordi hun reflekterer lite og er ikke helt med på det vi prater om. Vi har mye dype samtaler og mye tilfelles og vi har begge samme utdanning/master og tilogmed felles sorger. Han mistet moren sin tidlig, og det gjorde også jeg. Vi har trøster hverandre mye med dette. Han er en flørter av en annen dimensjon! Min venninne mener at det er «sunt» å fantasere. Har hørt fra flere at dette er vanlig..  Men så hjelper det jo ikke at han er enormt kjekk og ikke bare litt. Han ligner på samboer i utseendet. 

Jeg og samboer har barn og vært sammen i mange år. Vi lever et veldig bra liv, men det er hektisk. Svogeren min er mye yngre og jeg er «voksen» i forhold til han. Føler han ser opp til meg og samboer, og han vil gjerne oppnå det samme som oss uten å gå i detalj. Føler han ser opp til meg å han gir meg hele tiden komplimenter om hvor ressurssterk, flink, og hvor flink jeg er til å lage mat, og stelle og ordne. Han ser ganske intenst på meg, stirret på meg i bikini når vi var i badeland men så bort når jeg så tilbake på han og han og jeg har en greie med å «forstå» hverandre da vi kan være skremmende lik på mye, samtidig som vi er ulik. Jeg ser på han som en veldig ung fyr, 11 år yngre men jeg blir litt satt ut av hele greia. Jeg tok meg selv i å ta han ofte på armen når jeg spurte han om noe på ferien. Når vi dro ga vi hverandre en lang og veldig «nære klem». Jeg tok meg selv i å klemme han hardt og jeg strøk hånden forsiktig over skulderen hans og så på han, så tok jeg meg selv i å se bort med en gang fordi jeg skjønner ikke hva jeg tenker eller føler her. Blir forvirret! 

Ønsker overhode ikke noe tull men jeg må være ærlig at det skjer noe som vekker meg litt. jeg elsker samboer. Men faen, den spenningen han gir meg og den merkelige følelsen jeg sitter igjen med etter å ha vært med han gjør at jeg tenker litt på om dette er «normalt».. Jeg skal aldri gjøre noe dumt, og jeg er redd jeg har blitt litt gal å går å lager meg egne innbilninger. Den tiltrekningen jeg tenker på kan jo bare være fra meg, og ekstra spennende blir det når det er»forbudt». Han er demens Jens og jeg tror han driver med et spill eller noe.. Han er populær blant damer og han vet det. 

Under familiemiddagen strøyk han meg over ryggen i det han gikk forbi meg og handen hand kom veldig lang ned på ryggen/rompa, fordi han lurte på om han skulle hjepe til med noe, og han er veldig på å alltid hjelpe meg. Etterpå ble jeg stående å bare tenke hva som nettopp hadde skjedd. Vi var på ferie sammen i vår så skulle han tøffe seg veldig når jeg så på at han stupte i sjøen i Spania, og det ble nesten litt flaut på slutten, men han var jo flink. 

Han er veldig flink med barna våre. Han ser de, leker med de og er veldig pedagogisk med de. Barna hører på han og jeg tror jeg savner litt dette i samboer.. 

Jeg ser på han som en venn, og som en nær familie. Misliker at jeg er tiltrukket av han og tror og håper det går over. Tror dere han er tiltrukket av meg, eller er dette noe jeg innbiller meg? 

Anonymkode: cebc6...ef7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir nesten som innavl.

Anonymkode: 87f36...0f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Damenes Jens skulle det stå* 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir nesten som innavl.

Ja, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg er tiltrukket. Kan det være fordi han ligner på samboer? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg er tiltrukket. Kan det være fordi han ligner på samboer? 

Det er fordi han kødder med deg. Du bør si til broren din hva han gjør og ar du ikke liker det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi han kødder med deg. Du bør si til broren din hva han gjør og ar du ikke liker det. 

Kødder? Dette er interessant. Hva tenker du? 

Skrevet

Helt ærlig så alle dere som tenner på svogere, stesønner og svigerfedre. Har dere kontakt med andre mennesker i det hele tatt? Dere minner meg om sånne stammer som har levd all sin tid uten nærmere kontakt med menneskeheten forøvrig, og dermed syns alt av det motsatte kjønn i familie er spennende. 

Det virker fryktelig rart og noe desperat. For å være ærlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kødder? Dette er interessant. Hva tenker du? 

Kanskje han og broren vedder på om han klarer det eller ikke? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
My o MY skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig så alle dere som tenner på svogere, stesønner og svigerfedre. Har dere kontakt med andre mennesker i det hele tatt? Dere minner meg om sånne stammer som har levd all sin tid uten nærmere kontakt med menneskeheten forøvrig, og dermed syns alt av det motsatte kjønn i familie er spennende. 

Det virker fryktelig rart og noe desperat. For å være ærlig. 

Jeg lever med mye menn. Jobber i et yrke med menn overalt. Men spesielt med svogeren. Begynner å lure på om tiltrekninger er der fordi han ligner på samboer og er ganske lik han i utseendet, jobb, humor og verdier selv om personligheten er ulik. 

Jeg føler skam! Synes ikke dette er ok, og jeg er glad jeg ikke ser han så ofte så slipper jeg å bli påminnet dette med at jeg synes han er tiltakende. Er dog mye mer tiltrukket av samboer. 

Hvorfor er han slik mot meg? Tror du han gjør det med vilje, eller driver han på med et spill? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje han og broren vedder på om han klarer det eller ikke? 

Det tviler jeg på men har vært innom tanken.

Det vet jeg ikke stemmer. 

Skrevet

Du har et hekt, og du må slutte å mate hektet. Slutt å snakk med svoger.

Er 100% sikker på at samboeren din ser hva som foregår. 

Vend fokuset ditt mot samboer, og trekk deg unna svoger. Vær hyggelig, men avvisende.

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Voyeur skrev (Akkurat nå):

Du har et hekt, og du må slutte å mate hektet. Slutt å snakk med svoger.

Er 100% sikker på at samboeren din ser hva som foregår. 

Vend fokuset ditt mot samboer, og trekk deg unna svoger. Vær hyggelig, men avvisende.

Riktig! Dette høres lurt ut.

vet du hvorfor svoger gjør slik han gjør? 

Skrevet

Høres ut som at du ønsker at ting mellom dere skjer, og at du dyrker det med at du er særlig oppmerksom og reflektert på det. 

Det er ikke sikkert det er noe mellom dere, men det kan jo være at han er pikenes Jens og misbruker deg for selvtillitsboost fordi han har lagt merke til at du gir han mer enn du bør gjøre. 

Du må slutte å tulle med dette. Seriøst. Han er broren til samboer. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Svoger merker jo at hun ser på han, og da blir det en (farlig) lek - og det gjelder å slutte mens den er god.

Her har ting gått for langt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever ikke dette som normalt. 
Har ingen tiltrekning til svogeren min, selv om han ligner på mannen. 

Og jeg selv om du ikke ønsker å gjøre noe galt, så er det jo tydelig at denne flørtingen dere imellom har gått langt over streken. 
Det er jo ikke en ensidig greie dette. Han flørter med deg, og du flørter tilbake, og dette ser jo også ut til å eskalere. 

Hadde det vært meg, og jeg virkelig ikke ønsket at dette skulle gå galt, ville jeg sagt ifra enten til svoger eller til mannen med en gang jeg merket at det ble flørting. Og bedt om at dette sluttet. Nettopp fordi det lett blir kleint for alle dersom det på ett eller annet tidspunkt går over noen grenser. Jeg tror ikke mannen din hadde likt det om du fortalte han om den klemmen, altså. 

Jeg synes egentlig det er litt rart at mannen din synes det er greit at broren hans tar på deg på den måten du beskriver også. At ikke du eller han sier ifra til broren om at det er ugreit, liksom. 
På en måte behandler han deg jo litt på samme måte som det man forventer at en kjæreste/samboer gjør. Og du tillater det. 

Anonymkode: d0e6d...86c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lever med mye menn. Jobber i et yrke med menn overalt. Men spesielt med svogeren. Begynner å lure på om tiltrekninger er der fordi han ligner på samboer og er ganske lik han i utseendet, jobb, humor og verdier selv om personligheten er ulik. 

Jeg føler skam! Synes ikke dette er ok, og jeg er glad jeg ikke ser han så ofte så slipper jeg å bli påminnet dette med at jeg synes han er tiltakende. Er dog mye mer tiltrukket av samboer. 

Hvorfor er han slik mot meg? Tror du han gjør det med vilje, eller driver han på med et spill? 

Du lever jo ikke med mange menn? Du omgåes dem i mer proffe situasjoner. Det blir noe annet, og har du opplevd noe flørt fra dem da?  Gå heller en tur på byen og få det ut med venninner? Da mener jeg ikke utroskap altså, men at du kan få litt oppmerksomhet og førte mer uskyldig. 

Jeg vet ikke hva han driver med, men mulig han konkurrerer litt med broren sin, ser at du er mottagelig og "flørter" av den grunn. Jeg sier ikke at han ikke liker deg, men jeg sier at dette ikke er noe du bør henge deg opp i. 

• Liker 1
Skrevet

Denne er enkel:

1. Han liker oppmerksomhet, og er flørtete med vilje mot sannsynligvis mange. Men han foretrekker typen som dama hans er som partner.

2. Han er «flinkere» med ungene fordi det ikke er hans ansvar 24/7

3. Neste besøk fra ham: ta deg en tur med venninne/alene annen plass

Han liker å konkurrere, og spiller litt mindgames her. Du er et ufarlig bytte i hans øyne som svigerinne og endel eldre. Og et enkelt ett. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vær så snill å spar meg for pekefingeren. Jeg har ikke gjort noe, og har ingen interesse. Men hva skjer her? Jeg er litt forvirret her. 

Ganske fucka greie! Broren til samboer er kjekk og jeg føler på en tiltrekning, men aldri om jeg kunne ha gjort noe med han fordi min samboer er hundre ganger bedre på alle måter og kjekkere og vi har vært sammen veldig lenge med barn, hus og alt. Svogeren (bror til samboer) bodde hjemme til oss for en uke siden i Oslo, og han kom nydusjet ut fra dusjen og strøyk seg gjennom håret i veldig fine klær og vi møter blikket til hverandre og blir stående å se på hverandre veldig lenge.. Dette har foregått i kanskje litt over 1 år! Meget kleint, og jeg tok meg selv i å se bort fordi det ble for «teit». Han har dame som er utrolig lekker men kanskje litt «enkel». Hun ser ut som en modell og er ekstremt vakker. Dessverre så faller hun ofte av lasset når hun blir sittende å prate med oss, fordi hun reflekterer lite og er ikke helt med på det vi prater om. Vi har mye dype samtaler og mye tilfelles og vi har begge samme utdanning/master og tilogmed felles sorger. Han mistet moren sin tidlig, og det gjorde også jeg. Vi har trøster hverandre mye med dette. Han er en flørter av en annen dimensjon! Min venninne mener at det er «sunt» å fantasere. Har hørt fra flere at dette er vanlig..  Men så hjelper det jo ikke at han er enormt kjekk og ikke bare litt. Han ligner på samboer i utseendet. 

Jeg og samboer har barn og vært sammen i mange år. Vi lever et veldig bra liv, men det er hektisk. Svogeren min er mye yngre og jeg er «voksen» i forhold til han. Føler han ser opp til meg og samboer, og han vil gjerne oppnå det samme som oss uten å gå i detalj. Føler han ser opp til meg å han gir meg hele tiden komplimenter om hvor ressurssterk, flink, og hvor flink jeg er til å lage mat, og stelle og ordne. Han ser ganske intenst på meg, stirret på meg i bikini når vi var i badeland men så bort når jeg så tilbake på han og han og jeg har en greie med å «forstå» hverandre da vi kan være skremmende lik på mye, samtidig som vi er ulik. Jeg ser på han som en veldig ung fyr, 11 år yngre men jeg blir litt satt ut av hele greia. Jeg tok meg selv i å ta han ofte på armen når jeg spurte han om noe på ferien. Når vi dro ga vi hverandre en lang og veldig «nære klem». Jeg tok meg selv i å klemme han hardt og jeg strøk hånden forsiktig over skulderen hans og så på han, så tok jeg meg selv i å se bort med en gang fordi jeg skjønner ikke hva jeg tenker eller føler her. Blir forvirret! 

Ønsker overhode ikke noe tull men jeg må være ærlig at det skjer noe som vekker meg litt. jeg elsker samboer. Men faen, den spenningen han gir meg og den merkelige følelsen jeg sitter igjen med etter å ha vært med han gjør at jeg tenker litt på om dette er «normalt».. Jeg skal aldri gjøre noe dumt, og jeg er redd jeg har blitt litt gal å går å lager meg egne innbilninger. Den tiltrekningen jeg tenker på kan jo bare være fra meg, og ekstra spennende blir det når det er»forbudt». Han er demens Jens og jeg tror han driver med et spill eller noe.. Han er populær blant damer og han vet det. 

Under familiemiddagen strøyk han meg over ryggen i det han gikk forbi meg og handen hand kom veldig lang ned på ryggen/rompa, fordi han lurte på om han skulle hjepe til med noe, og han er veldig på å alltid hjelpe meg. Etterpå ble jeg stående å bare tenke hva som nettopp hadde skjedd. Vi var på ferie sammen i vår så skulle han tøffe seg veldig når jeg så på at han stupte i sjøen i Spania, og det ble nesten litt flaut på slutten, men han var jo flink. 

Han er veldig flink med barna våre. Han ser de, leker med de og er veldig pedagogisk med de. Barna hører på han og jeg tror jeg savner litt dette i samboer.. 

Jeg ser på han som en venn, og som en nær familie. Misliker at jeg er tiltrukket av han og tror og håper det går over. Tror dere han er tiltrukket av meg, eller er dette noe jeg innbiller meg? 

Savner du at mannen din pynter seg mer? Savner du spenning mellom deg og din samboer? 

Hvis det er litt slike ting som mangler så er det ganske vanlig å finne noe å trøste seg på slik som du gjør nå. Drømme deg bort i et glansbilde du egentlig ikke hadde trivdes med om du hadde hatt muligheten. 

Det går an å ta opp slike savn med sin samboer utenat du sammenligner han med sin bror. Det hadde vel vært bedre om du og mannen fant en gyllen middelvei enn slik det er nå? 

Kunne ellers aldri følt noe i nærheten for samboeren min sine brødre. Han ene er ganske grisete, dusjer sjeldent og alltid i møkkete klær, tar ikke vare på tennene sine heller. Han er som person veldig opptatt av å få alt på sin måte, bryr seg lite om andre. Han har prøvd seg på meg flere ganger og mener selv at han er den beste broren.

Samboers andre bror er mild, roligere, men kjapp på å baksnakke den som ikke er i rommet. Han snakker aldri med den det gjelder, man får som regel høre ting via andre. I tillegg er min samboer mye kjekkere enn noen av sine brødre. 

Anonymkode: adbdc...889

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er sjalu på broren som har noe ham ikke kan få.

Det har sikkert vært sjalusi siden de var små. 

Eller han hevner seg for noe som skjedde nær de var små som ble en traume for han.

Du er uansett bare en brikke i et spill for broren. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han er sjalu på broren som har noe ham ikke kan få.

Det har sikkert vært sjalusi siden de var små. 

Eller han hevner seg for noe som skjedde nær de var små som ble en traume for han.

Du er uansett bare en brikke i et spill for broren. 

Han kan vel få både kone og barn om han vil?

Men ja, det er ganske vanlig med evig konkurranse mellom brødre. 

Anonymkode: adbdc...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...