AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #121 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er jo bare løgn og tull hele innlegget. Nei du jobbet ikke 75 timer i uka (dvs 200%, eller 15 timer om dagen) før du startet studiene, og du jobbet ikke 150% ved siden av masteren. Og med disse helt åpenbare løgnene så kan man vel fint gå ut fra at resten av innlegget ditt også er rent oppspinn og sprøyt fra ende til annen. Anonymkode: 64ef4...bf2 Hvorfor må dette være tull? Det er mange som har både en og to jobber uten at det er tull. Selv jobbet jeg 08.15-14.30 på en barneskole hver dag i tillegg til 15.30-20.30 i en ferskvaredisk to-tre dager i uka og morgenvakt annenhver lørdag da jeg tok min første grad. Det er fullt mulig. Anonymkode: 4f859...8bb 4
Sinsiew Skrevet 23. juli 2024 #122 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå tenker jeg mindre barn. der barn handler i affekt vet de ofte ikke selv hvorfor de lugger. så må man skille på en engansepisode og det som er gjentagende. Anonymkode: 55ad7...617 Selvfølgelig. Men jeg som forelder skal fortsatt ha beskjed. Om det skjer en gang på skolen og så skjer det tre fire ganger hjemme er det fortsatt ikke i mitt syn et gjentagende problem, men det er et problem og jeg må ordne opp i det sammen med mitt barn. Da er det greit å vite at det har skjedd på skolen også, om så bare en gang.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #123 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ble for mye for deg å søke opp ja. Du kunne jo blitt utbrennt av googlingen stakkars, og det kunne jo gått ut over "planleggingen" din... Anonymkode: 64ef4...bf2 Lærere vil ha mer makt i klasserommet, slik som på 90 tallet. der de kunne slå elever, låse de inne på et rom osv. takk gud for et bedre rettsvern for barn i dag. Anonymkode: 55ad7...617
Gaia Skrevet 23. juli 2024 #124 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tull! Man trenger ikke alvorlige diagnoser for å ha assistent. Det er assistenter i alle klassserom i dag. Kom ikke å si du har 30 elever alene uten at det ikke er noe med noen. Anonymkode: 55ad7...617 Jeg må bare le. Jeg har ikke assistent i klassen, men får 10 timer nå til høsten fordi PPT endelig har greid å få fikset en sakkyndig rapport på en elev som burde hatt assistent allerede for 4 år siden. Sist jeg var kontaktlærer hadde jeg 2 umedisinerte elever med ADHD i klassen, samt 4 med dysleksidiagnose, og ingen assistent. Jeg hadde 27 elever. Hvis ingen skjønner at dette er vanskelig og krever utrolig mye for- og etterarbeid, så må de gjerne be om å få prøve seg som vikar i skoleverket. Det er for øvrig IKKE assistenter i alle klasserom i dag. Det har du ikke belegg for å påstå. 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #125 Skrevet 23. juli 2024 Sinsiew skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig. Men jeg som forelder skal fortsatt ha beskjed. Om det skjer en gang på skolen og så skjer det tre fire ganger hjemme er det fortsatt ikke i mitt syn et gjentagende problem, men det er et problem og jeg må ordne opp i det sammen med mitt barn. Da er det greit å vite at det har skjedd på skolen også, om så bare en gang. Hvis vi i barnehagen skal kontakte foreldre hver gang noen dytter, tar fra en leke, klyper eller lugger så må vi ansette en egen ansatt som må administrere dette. vi bruker ikke ressursene på kontoret og på pc’n for å klage, vi bruker tiden SAMMEN med barna og er der det skjer. Anonymkode: 55ad7...617 3
Sinsiew Skrevet 23. juli 2024 #126 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skolen har ødelagt mye for mitt barn, og det er ingen som kommenterte det innlegget jeg skrev om det. For lærere vil ikke erkjenne at skolen i dag er så på bunn som den er. Ei jeg kjenner er lærer, bytter jobb på ulike skoler hele tiden og flytter rundt. lange innlegg på fb om hvor jævlig lærere har det og et elevsyn som burde få skoleledelsen til å kvitte seg med henne. Det har de kanskje gjort siden hun bytter jobb hele tiden. Det er nok tøft i de fleste yrker der man jobber med folk, men tenk på barna som brukere. mitt barn gikk nesten til grunne grunnet skolen. Anonymkode: 55ad7...617 Jeg tror det er en grunn til at skolen er på bånn nå, og jeg har selv vurdert om hjemmeskole kanskje hadde vært det beste for mine barn når man ser hva som skjer på skolene rundt om. Mange dårlige lærere, det tviler jeg ikke på. Men jeg tror heller ikke at lærerne er hovedgrunnen til problemet. Derimot skylder jeg mye på sosiale medier og en foreldregenerasjonen som skal være venn med ungene sine, og unger som vokser opp som prinser og prinsesser. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #127 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis man er drevet som lærer på småskolen trenger man ikke all verdens forberedelser til en undervinsingstime. man gjør det samme år etter år. Jeg har masse opplegg på min jobb men kun 4 timer plantid i uka. Der skal også rapporter skrives samt henvisninger osv. Det er ikke hver uke en skriver henvisninger og rapporter Anonymkode: 55ad7...617 Akkurat. Nå er det mange år siden jeg gikk i grunnskolen, men jeg husker da godt at diverse prøver og undervisningsmateriell var MANGE år gamle som hadde blitt kopiert så mange ganger at det nesten hadde blitt uleselig. Som ingeniør som driver med utvikling og igangkjøring for prosjekter i industrien har jeg 0 timer plantid i uka... Og all utviklingsarbeid må skje i betalte kundeprosjekter da vi ikke har noe interne utviklingsprosjekter for det tjener vi jo ikke penger på... Anonymkode: 64ef4...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #128 Skrevet 23. juli 2024 Lovise78 skrev (1 minutt siden): Jeg må bare le. Jeg har ikke assistent i klassen, men får 10 timer nå til høsten fordi PPT endelig har greid å få fikset en sakkyndig rapport på en elev som burde hatt assistent allerede for 4 år siden. Sist jeg var kontaktlærer hadde jeg 2 umedisinerte elever med ADHD i klassen, samt 4 med dysleksidiagnose, og ingen assistent. Jeg hadde 27 elever. Hvis ingen skjønner at dette er vanskelig og krever utrolig mye for- og etterarbeid, så må de gjerne be om å få prøve seg som vikar i skoleverket. Det er for øvrig IKKE assistenter i alle klasserom i dag. Det har du ikke belegg for å påstå. Å legge ut på KG om diagnoser på barn du er lærer for er vel ikke helt heldig Anonymkode: 55ad7...617 1
Sinsiew Skrevet 23. juli 2024 #129 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis vi i barnehagen skal kontakte foreldre hver gang noen dytter, tar fra en leke, klyper eller lugger så må vi ansette en egen ansatt som må administrere dette. vi bruker ikke ressursene på kontoret og på pc’n for å klage, vi bruker tiden SAMMEN med barna og er der det skjer. Anonymkode: 55ad7...617 Har jeg misforstått noe? Denne tråden tar vel opp skole, ikke bhg? Ellers har man tid til å kommentere det viktigste ved levering og henting. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #130 Skrevet 23. juli 2024 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Jeg tror det er en grunn til at skolen er på bånn nå, og jeg har selv vurdert om hjemmeskole kanskje hadde vært det beste for mine barn når man ser hva som skjer på skolene rundt om. Mange dårlige lærere, det tviler jeg ikke på. Men jeg tror heller ikke at lærerne er hovedgrunnen til problemet. Derimot skylder jeg mye på sosiale medier og en foreldregenerasjonen som skal være venn med ungene sine, og unger som vokser opp som prinser og prinsesser. I vårt tilfelle var det en lærer som ikke var god. Denne læreren er ikke lærer lengre fra høsten av for å si det slik Anonymkode: 55ad7...617
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #131 Skrevet 23. juli 2024 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Har jeg misforstått noe? Denne tråden tar vel opp skole, ikke bhg? Ellers har man tid til å kommentere det viktigste ved levering og henting. Ja vinkla nevne ting hvis det er noe ekstra, men vi fokuserer på å gi foreldre en positiv tilbakemelding. Kari har hatt en fin dag i 8 timer, men hadde 10 min med gråt og lugging i et raserianfall. Da har vi fokus på det positive. vi skal heller ikke gi dårlige beskjeder over hodet på barna i hente og leveringssituasjon. Anonymkode: 55ad7...617
Sinsiew Skrevet 23. juli 2024 #132 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I vårt tilfelle var det en lærer som ikke var god. Denne læreren er ikke lærer lengre fra høsten av for å si det slik Anonymkode: 55ad7...617 Så bra. Det er altfor vanskelig for skoler å kvitte seg med lærere som ikke burde være i jobben. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #133 Skrevet 23. juli 2024 Sinsiew skrev (3 minutter siden): Har jeg misforstått noe? Denne tråden tar vel opp skole, ikke bhg? Ellers har man tid til å kommentere det viktigste ved levering og henting. Barn er barn.. om de er 5 eller 7 år i den sammenheng Anonymkode: 55ad7...617
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #134 Skrevet 23. juli 2024 Sinsiew skrev (Akkurat nå): Så bra. Det er altfor vanskelig for skoler å kvitte seg med lærere som ikke burde være i jobben. Det er veldig bra. Det er ikke bare mitt barn og jeg som har blitt utsatt for dekke læreren. Anonymkode: 55ad7...617
Sinsiew Skrevet 23. juli 2024 #135 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja vinkla nevne ting hvis det er noe ekstra, men vi fokuserer på å gi foreldre en positiv tilbakemelding. Kari har hatt en fin dag i 8 timer, men hadde 10 min med gråt og lugging i et raserianfall. Da har vi fokus på det positive. vi skal heller ikke gi dårlige beskjeder over hodet på barna i hente og leveringssituasjon. Anonymkode: 55ad7...617 Da får dere ta forelderen til side, tenker jeg. Foreldre i bhg har også krav på å få vite om deres barn har blitt utsatt for vold. Spesielt viktig er jo dette der barnet selv ikke kan si ifra pga manglende språk.
Sinsiew Skrevet 23. juli 2024 #136 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn er barn.. om de er 5 eller 7 år i den sammenheng Anonymkode: 55ad7...617 Nei, der er jeg ikke enig. Det er stor forskjell på modenhet. Et barn på 5 og et barn på 7 er det et stort sprang mellom.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #137 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor må dette være tull? Det er mange som har både en og to jobber uten at det er tull. Selv jobbet jeg 08.15-14.30 på en barneskole hver dag i tillegg til 15.30-20.30 i en ferskvaredisk to-tre dager i uka og morgenvakt annenhver lørdag da jeg tok min første grad. Det er fullt mulig. Anonymkode: 4f859...8bb Med 15 timer dagen med jobb har man 9 timer igjen av døgnet. Så må du trekke fra transporten til og fra jobb (la oss si 1 time per dag hvis man har veldig kort vei til jobb). Også trekke fra 1 time til middag og 1 time til dusj, stell og diverse. så står man igjen med 7 timer av døgnet som skal brukes på søvn, handling av mat, surfing på kvinneguiden, betaling av regninger, henting av pakker, og alt mulig annet. Det sier seg selv at dette er løgn. Anonymkode: 64ef4...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #138 Skrevet 23. juli 2024 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Så bra. Det er altfor vanskelig for skoler å kvitte seg med lærere som ikke burde være i jobben. Det er kommunen som tar slike saker. Men de dekker ofte opp hverandre. Barna er ikke viktig, læreren er viktig. Jeg er så skuffa og sint ang skolen. Jeg har hatt barn i skolen i 16 år tilsammen, vært fornøyd og de har hatt gode lærere. så skjedde dette, og jeg ser hvordan systemet fungerer. Da mistet jeg all tillit til skolesystemet Anonymkode: 55ad7...617
Bombasi Skrevet 23. juli 2024 #139 Skrevet 23. juli 2024 (endret) Lovise78 skrev (34 minutter siden): Du vet virkelig ikke hva du snakker om. 🥲 Planleggingsdager er de seks dagene i året som er satt av til planlegging. Alle andre dager med fri er avspasering for at vi jobber flere enn 37,5 timer i uka. Den dagen en kontoransatt uten lederansvar begynner å ta med seg jobb hjem og mottar jobbrelaterte samtaler fra og meldinger fra kunder til langt ut på kvelden kan man diskutere hvor vidt kompensasjonen i form av mer fri enn andre er urimelig eller ikke. Jeg kan ikke komme senere på jobb enn til oppsatt oppmøtetid hvis jeg har undervisningsfri, fordi jeg har plantid i disse timene. Jeg kan heller ikke dra hjem tidligere. Da skal jeg være tilgjengelig for møter, planlegging med andre lærere eller bedrive egen planlegging. Jeg har to lærere i nær familie. Èn i barnetrinnet og èn i ungdomstrinnet. Ingen av de to jobber mer en 37,5 time pr uke, men enkelte dager er lengre enn andre. De regulerer tiden utenfor undervisning ganske fritt. Av og til går de tidligere hjem. En sjelden gang jobber de kveldstid eller en helgedag, da gjennom møter med foreldrene, telefoner eller retting. Det tilsvarer ingenting mot all "avspasering" de får ellers i året. De har fri under vinter-, påske-, en laaaang sommer-, høst- og juleferie. Noe kaller de "avspasering", fordi det teknisk sett heter det, men avspaseringen er egentlig ikke opptjent annet enn at de innfrir arbeidsoppgavene fortløpende, og da under 37,5 time pr uke. Og noe kaller de "planlegging" fordi skolen betegner det som det, men hvor de har fri. De har autonomi og mye fri, og er helt åpen om det. Og så har de såklart ekte planleggingsdager med kurs, foredrag og planlegging der de er tilstede, men det utgjør nær sagt kun et par planleggingsdager i året blant flere dager de kaller planleggingsdager. Enkelte "planleggingsdager" tilbringes på familiehytta og i skiløypa. Det er rart at jeg liksom ikke skal ha peiling når jeg gjengir det de forteller meg. Mulig dere har ulike hverdager innad i lærerstanden, vet ikke, men jeg sitter da ikke her å finner på ting bare for å gjøre det. Så artig synes jeg ikke denne diskusjonen er. Endret 23. juli 2024 av Bombasi 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #140 Skrevet 23. juli 2024 Sinsiew skrev (2 minutter siden): Da får dere ta forelderen til side, tenker jeg. Foreldre i bhg har også krav på å få vite om deres barn har blitt utsatt for vold. Spesielt viktig er jo dette der barnet selv ikke kan si ifra pga manglende språk. Barn som blir bitt eller lugget sier vi fra om. Men ikke alltid til foreldrene til barna som biter. vi ser ofte grunnen til det, og må sette inn ressursene på dette barket en periode. Erfaringsmessig er dette over på ei ukes tid Anonymkode: 55ad7...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå