AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 Har i år feriert i en liten by nært Torrevieja i Spania, og jeg ble svært overrasket over hvor mye kakerlakker det var der. Om kveldene når vi var ute og spiste så vi kakerlakker på gatene hver kveld. Og huset vi leide hadde også kakerlakker inne, selv om det var et ganske nytt og veldig rent hus. Skikkelig guffent! Anonymkode: c21bf...858
Jaane doe Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 Noen i familien min har hus i Torrevieja. Har vært der på ferietur med de mange ganger og aldri sett en eneste kakkerlakk inne i huset der eller når vi har vært ute noe sted.
Snublefot62 Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Var nylig flere steder i Andalucia-området i Spania og merker at det har blitt langt flere kakerlakker nå enn før pandemien. Heldigvis har vi lite av de der hvor vi har leilighet, og de kommer aldri inn, men det er merkbart flere ute på gatene.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Jeg er i området ca 4 ganger i året. Har aldri sett en kakerlakk innendørs Anonymkode: bca74...cbe
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 Vi var 14 dager i en liten by sør for Alicante, og vi så en kakerlakk. Den var dessverre på badet😱 Ute så vi ingen. Anonymkode: 6a6a9...6df
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har i år feriert i en liten by nært Torrevieja i Spania, og jeg ble svært overrasket over hvor mye kakerlakker det var der. Om kveldene når vi var ute og spiste så vi kakerlakker på gatene hver kveld. Og huset vi leide hadde også kakerlakker inne, selv om det var et ganske nytt og veldig rent hus. Skikkelig guffent! Anonymkode: c21bf...858 Da har ikke kommunen tatt tak i det. Jeg bor litt lengre sør og der fyller de kommene ute med et hvitt pulver, da dør de i hopetall. Inne i hus kan det sprayes slik at de dør når de kommer inn. Ikke sikkert utleier har giddet det. Men kakerlakker er svært vanlig ihvertfall på costa blanca kysten. Anonymkode: 6ca13...f55
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er i området ca 4 ganger i året. Har aldri sett en kakerlakk innendørs Anonymkode: bca74...cbe Da er du heldig. Anonymkode: 6ca13...f55
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da er du heldig. Anonymkode: 6ca13...f55 "Heldig" etter ti år med hus der, uten en kakkerlakk? Jeg ville revurdert standarden når du er på ferie. Anonymkode: bca74...cbe
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #9 Skrevet 24. juli 2024 Byen heter Ciudad Quesada. Kanskje noen her som har vært der, og kan si noe om dette er et kjent problem eller om det kanskje bare er i deler av byen? Anonymkode: c21bf...858
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #10 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): "Heldig" etter ti år med hus der, uten en kakkerlakk? Jeg ville revurdert standarden når du er på ferie. Anonymkode: bca74...cbe Standard har ikke så mye å si, det det kommer an på er om området er utsatt og om kommunene setter inn tiltak. Man kan også være uheldig med nabo, lar nabo alt skure og gå og f.eks glemmer å rydde vekk gammelt fett/ mat fra grill er det kjørt og du kan også få problemer. Noen år er også verre enn andre, slik det er med mus og andre skadedyr. Anonymkode: 6ca13...f55
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #11 Skrevet 24. juli 2024 Jeg har bodd steder i Spania helt uten kakerlakker, men sett boliger fulle av dem. Ofte er det pga dårlig renhold/matrester, dette er kjempeviktig. Anonymkode: 00fe3...4a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå