Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, Noen som har erfaring med en slags pause? 
Samboer og meg gikk fra hverandre for noen måneder siden, men vi ble senere enig etter noen uker at vi skulle treffes noen uker frem i tid slik at vi får kjent på savnet av den andre og at ting får roet seg litt ned. 
Jeg syns det er veldig vanskelig, men og litt godt. 

Anonymkode: 538df...287

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva pausen innebærer? Kan dere treffe andre? Hvem ønsket å gå? Og hvem ønsket pause/komme tilbake igjen etter en viss tid? 

Anonymkode: 9f45a...166

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine søsken ble sammen med sine partnere igjen etter noen år fra hverandre. 

Det ene paret ble sammen igjen etter to år, det andre etter syv år. Og nå har de vært sammen igjen i over 15 år og virker sterkere enn noen gang. 

Og så liker jeg alltid historien om Ari behns foreldre som møttes igjen i forbindelse med bryllupet til sønnen, og så fant sammen etter 24 år. 

Dette var jo ikke pause, men likevel relevant tenker jeg. 

Noen par trenger lang pause, og å vokse litt uavhengig av hverandre før man finner tilbake igjen. 

Anonymkode: b5edf...fc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man er enige om hva pausen innebærer, så er det jo greit.

Hvis ikke blir det en klassisk Ross and Rachel moment

Break Up Friends GIF

Anonymkode: 8f342...29b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Begge mine søsken ble sammen med sine partnere igjen etter noen år fra hverandre. 

Det ene paret ble sammen igjen etter to år, det andre etter syv år. Og nå har de vært sammen igjen i over 15 år og virker sterkere enn noen gang. 

Og så liker jeg alltid historien om Ari behns foreldre som møttes igjen i forbindelse med bryllupet til sønnen, og så fant sammen etter 24 år. 

Noen par trenger lang pause, og å vokse litt uavhengig av hverandre før man finner tilbake igjen. 

Ja, dette var fine historier, og jeg har litt trua på det. Vært slutt med min mann i tre måneder, etter atten år sammen. Det var fullt av problemer, usagte ting og jeg følte ikke jeg var ordentlig meg selv lenger. Men nå etter noen måneder fra hverandre, har vi begynt å snakkes på en annen måte og jeg ser plutselig at det kanskje kan være en fremtid for oss lenger fremme likevel. Men at jeg trenger denne tiden for å vokse for meg selv.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det spørs hva pausen innebærer? Kan dere treffe andre? Hvem ønsket å gå? Og hvem ønsket pause/komme tilbake igjen etter en viss tid? 

Anonymkode: 9f45a...166

Vi er enig om å ikke ligge med andre. 
Og dette som formål om å få det til igjen, og ikke en smertelindrer for at det skal bli slutt. 

Det var jeg som slo opp, men hun har tidligere slått opp med meg flere ganger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt 2 ukers pause i en en periode begge hadde det vanskelig og vi ikke var greie med hverandre. Pausen gikk ut på avstand fra hverandre, men vi var fortsatt i et forhold. God natt og god morgenmeldinger var det eneste vi gjorde. Det var selvsagt ikke aktuelt å møte andre eller å jobbe seg bort fra den andre, det var bare et pusterom så vi fikk jobbet med det som plaget oss på hver vår kant. Var veldig effektivt.

Hadde forholdet i seg selv vært issuet tror jeg ikke pause hadde reddet noe.

Anonymkode: e9567...1f1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det som er dumt er når folk går fra hverandre og den ene parten går videre i livet, mens den andre parten hele tiden går rundt med håpet om at de skal finne sammen igjen og ikke kommer seg videre. Det er tragisk.

Anonymkode: eccf7...c2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
hvalstad45 skrev (8 minutter siden):

Ja, dette var fine historier, og jeg har litt trua på det. Vært slutt med min mann i tre måneder, etter atten år sammen. Det var fullt av problemer, usagte ting og jeg følte ikke jeg var ordentlig meg selv lenger. Men nå etter noen måneder fra hverandre, har vi begynt å snakkes på en annen måte og jeg ser plutselig at det kanskje kan være en fremtid for oss lenger fremme likevel. Men at jeg trenger denne tiden for å vokse for meg selv.

Hvis du faktisk går rundt med et håp om at dere skal finne sammen igjen i fremtiden håper jeg dere har tenkt igjennom og snakket om involvering av andre personer nå når dere er fra hverandre. Forventningsstyring, ikke skuffelse eller sjokk i ettertid fordi dere har TENKT forskjellig uten å snakke om det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi er enig om å ikke ligge med andre. 
Og dette som formål om å få det til igjen, og ikke en smertelindrer for at det skal bli slutt. 

Det var jeg som slo opp, men hun har tidligere slått opp med meg flere ganger. 

Flott at dere har avtale og klare forventninger.

Ellers må jeg si det ringer noen varsellamper hos meg når dere har slått opp flere ganger tidligere. Har dere snakket om hvorfor dere har slått opp så mange ganger? Kanskje noen mønstre dere bør jobbe med å endre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen egen erfaring. Men det jeg ser rundt meg er at "pause" ofte brukes dersom den ene parten ønsker å leve som singel, men samtidig holde den andre på gress. 

Det bør derfor være klare regler for denne pausen dere skal ha. 
1. Hvor lenge har dere pause? (Sett en dato) 
2. Hva skjer når pausen er over? (Er det da sånn at dere må ta en beslutning? Brudd eller bli sammen igjen?) 
3. Kan dere treffe andre mens dere har pause? Eller er dere fortsatt et eksklusivt par, selv om dere ikke er sammen i perioden?
4. Hvor mye kontakt skal dere ha mens dere har pause? Og på hvilken måte skal dere ha kontakt? (Helt stille? SMS-er? Telefonsamtaler? Møtes?) 
5. Har dere andre regler for hva som er greit/ikke greit mens dere har pause? 

Det er jo også mange menn som synes at det å fortelle partneren at "det er slutt" er veldig vanskelig. For de vil jo ikke såre. 
Og dermed går for "la oss ta en pause" fordi det er lettere å si, og ikke like endelig. Og så blir det da lettere når pausen er over å si "Jeg vil ikke mer". 
Mens de da ikke tenker på at mens de egentlig at gått ut av forholdet, så går hun og føler på at det er håp for forholdet fortsatt. Altså er dette bare en måte for mannen å utsette og forenkle bruddet for seg selv, uten å egentlig utsette mulighetene bruddet gir. 

Anonymkode: 3e7b8...887

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke noen egen erfaring. Men det jeg ser rundt meg er at "pause" ofte brukes dersom den ene parten ønsker å leve som singel, men samtidig holde den andre på gress. 

Det bør derfor være klare regler for denne pausen dere skal ha. 
1. Hvor lenge har dere pause? (Sett en dato) 
2. Hva skjer når pausen er over? (Er det da sånn at dere må ta en beslutning? Brudd eller bli sammen igjen?) 
3. Kan dere treffe andre mens dere har pause? Eller er dere fortsatt et eksklusivt par, selv om dere ikke er sammen i perioden?
4. Hvor mye kontakt skal dere ha mens dere har pause? Og på hvilken måte skal dere ha kontakt? (Helt stille? SMS-er? Telefonsamtaler? Møtes?) 
5. Har dere andre regler for hva som er greit/ikke greit mens dere har pause? 

Det er jo også mange menn som synes at det å fortelle partneren at "det er slutt" er veldig vanskelig. For de vil jo ikke såre. 
Og dermed går for "la oss ta en pause" fordi det er lettere å si, og ikke like endelig. Og så blir det da lettere når pausen er over å si "Jeg vil ikke mer". 
Mens de da ikke tenker på at mens de egentlig at gått ut av forholdet, så går hun og føler på at det er håp for forholdet fortsatt. Altså er dette bare en måte for mannen å utsette og forenkle bruddet for seg selv, uten å egentlig utsette mulighetene bruddet gir. 

Anonymkode: 3e7b8...887

Vi har satt en dato, en mnd frem i tid. 
Jeg sa at målet med pausen må jo være at vi finner utav det, og ikke noe form for å redusere det vonde her og nå.

jeg hadde også som et lite krav at jeg ikke ønsker at vi skulle treffe andre, da blir det bare vanskelig. Noe hun var enig i. 

VI har ingen kontakt. 

Gjest ZarahSweet
Skrevet

For meg er det enten eller.

Enten satser vi alt og jobber sammen for å bedre forholdet eller så går jeg videre.

AnonymBruker
Skrevet
ZarahSweet skrev (10 minutter siden):

For meg er det enten eller.

Enten satser vi alt og jobber sammen for å bedre forholdet eller så går jeg videre.

Jeg er helt lik! Men denne jenta vil jeg virkelig kjempe for. Jeg tenker at dette evnt er 1mnd av livene våres, hvis dette hjelper så mye som jeg håper så har vi masse år igjen sammen! 
Og så er jeg ganske spent på å se om hun savner meg så mye som jeg savner henne. 

Gjest ZarahSweet
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt lik! Men denne jenta vil jeg virkelig kjempe for. Jeg tenker at dette evnt er 1mnd av livene våres, hvis dette hjelper så mye som jeg håper så har vi masse år igjen sammen! 
Og så er jeg ganske spent på å se om hun savner meg så mye som jeg savner henne. 

Da hadde jeg heller avsluttet. Om hun virkelig vil ha deg vil hun kjempe for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...