Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på hvor jeg skulle legge dette innlegget, men jeg legger den her.

Jeg har fått en ny ring jeg har tenkt til å gå med daglig. Jeg har ikke gått med ring på mange år, og det er selvfølgelig litt uvant.

Men jeg er litt usikker på hvor stramt den skal sitte. Jeg føler at den er ubehagelig sånn som den sitter nå, den er litt stor så den rører på seg hele tiden. Men så er jeg også redd for at den skal bli for trang - i tilfelle jeg får tjukkere fingre på mine eldre år :ler:

Uansett, hvor stramt har du ringen(e) dine?

(Huff.. Ja, jeg vet at jeg egentlig burde løpe til gullsmeden for å få den litt mindre, men....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bestem deg først for hvilken finger du vil ha den på. Høyrehånda er generelt litt større enn venstre (omvendt hvis du er keivhendt). Om morgenen er fingrene også opptil en og en halv størrelse større enn utover resten av dagen (pga væskeansamlinger i løpet av natta). Fingrene blir også "tynnere" dersom du er kald. Prøv derfor ringstørrelse i butikken sånn omtrent midt på dagen, når du føler deg "vanlig", og er lunken/passelig varm på hendene. Da får du en ring du kan bruke hele tiden. Nødvendigvis litt trangere om morgenen, men en kan ikke få alt... :) Og er du veldig kald, så bruk hansker om du er ute. Da forsvinner ikke ringen! De aller fleste må imidlertid både pusse opp og forandre størrelsen med alderen. Lite å gjøre med... Lykke til!

Hilsen eks-gullsmedarbeider!

Endret av Ginen
Skrevet

Oi. Takk!

Det var egentlig kommentaren som gav meg et spark bak. - Jeg må til gullsmeden igjen. "Problemet" er at jeg har fått den forminsket allerede, hentet den i dag Følte at den passet i butikken, men det gjør den altså ikke nå. Huff. Håpløst. :roll:

Skrevet

Da vi skulle ha oss gifteringer kjøpte vi oss et sett med slike ringer som du prøver på deg når du skal finne riktig strørrelse... Og så gikk vi med disse (blå plastringene) en hel helg.. Da følte vi oss sikre på at str var "riktig"..

Dette er absolutt noe jeg vil anbefale for alle som skal gjøre "ringinvesteringer" av en viss betydning (f.eks gifteringer).

En annen ring jeg har (min NLH-ring.. :) ) er litt i trangeste laget fordi det var vinter da vi var å prøvde ringer og jeg trodde jeg hadde fått varmet opp fingrene godt nok.. men tydeligvis ikke.. Så den må jeg få forstørret snart... I alle fall før G-helga..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...