Gå til innhold

Farge mørkt hår blondt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal farge det hjemme. Hvis det blir helt feil, kan jeg farge det mørkt igjen etter et par, tre dager uten å skade håret?

Anonymkode: 453da...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer til å skade håret ditt mye, og det kommer nok også til å bli helt feil når du skal gjøre dette hjemme. Skal du bleke håret fra mørkt hår, må du for all del gjøre det hos frisør. 

Mange får hår som tyggegummi når de gjør dette hjemmet og mister svære hårballer. 

Anonymkode: 7db1b...aca

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket ut Brad Mondo sine bleach-fail-videoer på f.eks TikTok. Der kan du lære mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det. Kost heller på deg tur til en dyktig frisør, så du slipper å ødelegge håret. 

Anonymkode: b8eee...ba4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, med mindre du ønsker helt ødelagt hår de neste årene, don’t do it.

Anonymkode: 8547e...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keg opplevde det motsatte, ville heller gjort det selv på nytt og tatt ut fargen selv enn å ha den i så lenge som frisøren gjorde. Det ble helt gummi. Men da brukte jeg k18 hårkur og det ble vesentlig bedre av den. 

Anonymkode: e6480...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ikke farge hår lysere, i hvert fall ikke mye. For å lysne må det blekes. Å helbleke et mørkt hår blir sjelden bra, selv ikke hos frisør. 

Anonymkode: ba92b...253

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det du spør om, men..

Jeg brukte avfarging på håret hjemme engang og farget det mørkt umiddelbart etterpå. Gikk helt fint det.

Jeg hadde brukt hjemme farging i mange år og gjort feilen at jeg farget hele håret hver gang så det ytterste håret ble mørkere og mørkere.

Etter avfargingen hadde håret som var farget fra før en slags mellomblond farge med rødskjær og etterveksten var helt lys blond. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at det ikke blir oransje. Min søster gjorde det hjemme, det ble oransje! Hun brukte lang tid på å få det fint igjen, og måtte til frisøren å rette det opp. Pluss kure. 

 

Jeg gikk til frisør, og mitt ble heller ikke skikkelig hvit, men her stripet jeg. 

Pluss at etterveksten kommer fort, og det er ikke noe fint om hodebunn er kullsvart, mens resten er platinablondt. Jeg hadde ikke kledd det. 

Anonymkode: 0766f...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mørkt hår? Svart? Jeg har veldig mørk blondt og striper det hjemme uten problemer. Men hadde nok ikke gjort det med mørkebrunt eller svart hår. Ta i hvert fall en test med en lokk som ikke synes så godt før du tar hele håret.

Anonymkode: 4bc0c...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mørk og får ofte skryt av hårfargen min, huden min står også i stil til den mørke hårfargen, så jeg tror jeg ville sett merkelig ut med lyst hår.

Hvorfor ønske å endre på at du er mørk?

 

Anonymkode: 4a333...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du farge i håret fra før så blir det garantert ujevnt. ☺️ Prøv en stripe først. Sørg for å ha sterk nok bleking, ikke bare se på bildene på pakken men sjekk innholdet.

Du kan farge det mørkt etterpå, det er enklere enn andre veien, men det er vanskelig å finne rett farge selv. 

 

Anonymkode: 2fe92...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bleke håret hjemme, så må du huske å kjøpe toner i en kald lystone. Håret blir somregel tissegult eller orange etter bleking.

Anonymkode: 5e57f...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...