Gå til innhold

Glemt bag/veske på flyet - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringer? Strigråter og har helt panikk.

Jeg (dumme meg) klarte å gå fra bagasjen min i hattehyllen på et norwegian fly for 4 dager siden.  I den ligger svært viktige jobb dokumenter, pc med tilgang til et prosjekt jeg må levere innen tre dager, og mine favorittklær som jeg ikke turte sende. Jeg frykter nå for stillingen min. Jeg har delvis ferie og er på reise, og har ikke sovet på dagesvis. 

Hva gjør ansatte på flyet med gjenglemte gjenstander etter flyet lander? Jeg forstår ikke hvor bagen er... 

Siste fire dager har jeg ringt og sendt mailer.

-har ringt norwegian, de har bare en engelsk speaking agent.

-har ringt hittegods, de er bare mottakerne

-har ringt avinor masse, de er ubrukelige og utgir masse feilinfo.  

-har ringt den andre flyplassen flyet lander på, uten svar.  

Takk ❤️

Anonymkode: 7cc8a...512

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du kontaktinfo på bagasjen din? Da skal hittegods kontakte deg så fort de mottar den. Hvilken flyplass var dette? 

Hvis det er utlandet så vet jeg ikke hvordan det fungerer, men jeg har selv fått tilbake viktige dokumenter fra hittegods så fort de fikk den levert.

Anonymkode: 4fbac...336

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med den andre flyplassen? Du må sjekke hvor flyet dro etter flyplassen din, og så ta kontakt med hittegods på den flyplassen. 

Anonymkode: f99a0...1af

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Siste fire dager har jeg ringt og sendt mailer.

-har ringt norwegian, de har bare en engelsk speaking agent.

Anonymkode: 7cc8a...512

Kan du ikkje engelsk?
Kanskje du kan få hjelp til å ringe av nokon som kan engelsk?

Anonymkode: bdcdb...313

• Liker 2
Skrevet

Det er Norwegian du skal forholde deg til. At de har engelskspråklige ansatte bør ikke komme som en overraskelse i 2024 og dersom dette er en utfordring for deg så må du få noen til å hjelpe deg med dette.

Om du ikke allerede har gjort det så tar du kontakt med arbeidsgiver og informerer om at du har mistet PC og dokumenter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (43 minutter siden):

Det er Norwegian du skal forholde deg til. At de har engelskspråklige ansatte bør ikke komme som en overraskelse i 2024 og dersom dette er en utfordring for deg så må du få noen til å hjelpe deg med dette.

Om du ikke allerede har gjort det så tar du kontakt med arbeidsgiver og informerer om at du har mistet PC og dokumenter.

Ja, du bør gi beskjed til arbeidsgiver med en gang - mulig de kan sperre PCen. 

Anonymkode: c38f9...9f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten dårlig erfaring med å få igjen gjenglemte gjenstander på fly… Har du meldt den savnet - med nøye beskrivelse - i flyselskapets hittegodsportal?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er Norwegian du fløy med, så er det Menzies du skal kontakte. Det er de som har bakketjenesten for Norwegian.

Anonymkode: f2475...dbf

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det i Norge? 

Hittegodskontoret på flyplassen tar vare på gjenglemte gjenstander som blir funnet på flyplassen og levert inn. Gjenglemte gjenstander oppbevares i tre måneder. Deretter sendes gjenstandene videre til Fretex eller til politiets hittegodskontor.

For å finne riktig kontaktinformasjon må du først velge den flyplassen du tror gjenstanden kan befinne seg på forsiden av avinor.no og deretter menypunktet hittegods. Dersom flyplassen har et lokalt kontaktpunkt for gjenglemte gjenstander eller et eget hittegodskontor vil du finne kontaktinfo på denne siden. Merk at åpningstidene til de ulike kontorene som håndterer gjenglemte gjenstander vil variere og som regel korrespondere til flyplassens avganger og ankomster.

Her er en link der du både kan søke og legge inn

Hittegodskontoret på flyplassen tar vare på gjenglemte gjenstander som blir funnet på flyplassen og levert inn. Gjenglemte gjenstander oppbevares i tre måneder. Deretter sendes gjenstandene videre til Fretex eller 

https://avinor.no/flyplass/bergen/planlegg-reisen/hittegods/

Flyplass på du endre selv på avinor.no å skrelle ned på siden så finner du hittegods

Jeg brukte det en gang da jeg trodde jeg hadde mistet noe  ser som det fungerer for det var noe som var blitt lagt inn som var på den flighten jeg tok. 

Endret av mon_nom
AnonymBruker
Skrevet

Men du jobber vel i skyen?

jobben min kan sette opp en identisk PC på 10 minutter. PC-er kan krasje, bli stjelt, og vi har vel alle klart å velte en kaffekopp over tastaturet en gang. Så høres veldig merkelig ut å sitte med så mye jobb lokalt. 

Anonymkode: 14e34...1b8

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har du kontaktinfo på bagasjen din? Da skal hittegods kontakte deg så fort de mottar den. Hvilken flyplass var dette? 

Hvis det er utlandet så vet jeg ikke hvordan det fungerer, men jeg har selv fått tilbake viktige dokumenter fra hittegods så fort de fikk den levert.

Anonymkode: 4fbac...336

Flyet gikk til Gardermoen og Ble ryddet ut av der. Derifra slutter alle spor etter bagen min :(

Hvor lang tid tok det? Er nå på 4 dagen. Jeg tror ikke jeg skjønner helt om den står et sted på flyplassen som ikke er hittegods eller om den er forsvunnet 

Skrevet (endret)
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med den andre flyplassen? Du må sjekke hvor flyet dro etter flyplassen din, og så ta kontakt med hittegods på den flyplassen. 

Det var det jeg mente. Det reiste til Palma og jeg har snakket med dem på palma. Norwegian mener flyet må ryddes før det drar til utlandet, så mest sannsynlig er det gardermoen som skal ha hittegodset. 

(Edited manglende info)

Endret av anonym ss
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har forresten dårlig erfaring med å få igjen gjenglemte gjenstander på fly… Har du meldt den savnet - med nøye beskrivelse - i flyselskapets hittegodsportal?

Ja jeg har det. Hva hadde du mistet? 

Skrevet

Men du jobber vel i skyen?

jobben min kan sette opp en identisk PC på 10 minutter. PC-er kan krasje, bli stjelt, og vi har vel alle klart å velte en kaffekopp over tastaturet en gang. Så høres veldig merkelig ut å sitte med så mye jobb lokalt. 

Anonymkode: 14e34...1b8

Jeg jobber remote, på remote desktop med programmer på pcn på jobb. Alle it-teknikere har ferie til 5 august, så kan ikke sette dette opp selv om jeg går og kjøper ny pc. 

Eller tenkte du på noe annet? 

Skrevet

Om det er Norwegian du fløy med, så er det Menzies du skal kontakte. Det er de som har bakketjenesten for Norwegian.

Anonymkode: f2475...dbf

Takk for tips. Det viser seg at det er RED (fra 2024). Har prøvd men de har kun en telefonsvarer. 

Betyr dette at ansatte på flyet kan sjele en bag og aldri levere inn den?

Skrevet
mon_nom skrev (2 timer siden):

Er det i Norge? 

Hittegodskontoret på flyplassen tar vare på gjenglemte gjenstander som blir funnet på flyplassen og levert inn. Gjenglemte gjenstander oppbevares i tre måneder. Deretter sendes gjenstandene videre til Fretex eller til politiets hittegodskontor.

For å finne riktig kontaktinformasjon må du først velge den flyplassen du tror gjenstanden kan befinne seg på forsiden av avinor.no og deretter menypunktet hittegods. Dersom flyplassen har et lokalt kontaktpunkt for gjenglemte gjenstander eller et eget hittegodskontor vil du finne kontaktinfo på denne siden. Merk at åpningstidene til de ulike kontorene som håndterer gjenglemte gjenstander vil variere og som regel korrespondere til flyplassens avganger og ankomster.

Her er en link der du både kan søke og legge inn

Hittegodskontoret på flyplassen tar vare på gjenglemte gjenstander som blir funnet på flyplassen og levert inn. Gjenglemte gjenstander oppbevares i tre måneder. Deretter sendes gjenstandene videre til Fretex eller 

https://avinor.no/flyplass/bergen/planlegg-reisen/hittegods/

Flyplass på du endre selv på avinor.no å skrelle ned på siden så finner du hittegods

Jeg brukte det en gang da jeg trodde jeg hadde mistet noe  ser som det fungerer for det var noe som var blitt lagt inn som var på den flighten jeg tok. 

TS har jo glemt igjen ting på et fly, ikke på flyplassen.

AnonymBruker
Skrevet
anonym ss skrev (6 minutter siden):

Jeg jobber remote, på remote desktop med programmer på pcn på jobb. Alle it-teknikere har ferie til 5 august, så kan ikke sette dette opp selv om jeg går og kjøper ny pc. 

Eller tenkte du på noe annet? 

Kan du jobbe på kontoret frem til 5 august da? 

Ikke meg du siterte altså

Anonymkode: 5f432...6e3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du jobbe på kontoret frem til 5 august da? 

Ikke meg du siterte altså

Anonymkode: 5f432...6e3

Jeg er på reise med jobben med meg. Jeg har et vennepar som skal reise til samme destinasjon i over i morgen  og jeg har krysset tær og føtter for at de kan ta med bagen min og pc fra Gardermoen. Per nå ser det mørkt  ut. 

Stjeler ansatte bager, eller forsvinner disse på Gardermoen/ står i kriker og kroker? Ingenting gir mening for meg

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, anonym ss said:

Flyet gikk til Gardermoen og Ble ryddet ut av der. Derifra slutter alle spor etter bagen min :(

Hvor lang tid tok det? Er nå på 4 dagen. Jeg tror ikke jeg skjønner helt om den står et sted på flyplassen som ikke er hittegods eller om den er forsvunnet 

Den kan jo «fastne» på veien fra flyet til hittegods hvis det er mye å gjøre. Fra min tid på flyplassen så var ikke gjenglemte ting førsteprioritet i arbeidsdagen og noen gange ble hittegods ventende på pauserommet el lignende et par dager. Kanskje bedre rutiner nå på dette. Har du søkt på missingx.com som hittegodskontoret på Gardermoen bruker? Hvis den ikke dykker opp der så er det vel stor sjanse for at noen har tatt den og da mener jeg ikke personale, uten reisende fra Palma til Gardermoen. Ansatte har så og si null interesse av å stjele noen sin gjenglemte bagasje etter min erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg glemte lommebok på fly til Gardermoen så tok det 4-5 dager før de registrerte det inn. Det er mye som blir gjenglemt, det tar tid å få registrert alt. Faren min glemte en liten veske, som ble med flyet videre og dukket opp på hittegods i Italia tre måneder senere, med alt innhold.

Anonymkode: c3e72...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...