AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #161 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt forståelig at du ikke ønsker at partneren din ser på mobilen slik du snakker til folk. Da tror jeg de fleste hadde gått! Anonymkode: 7fd5d...95c Jeg har da ikke to forskjellige liv eller to forskjellige personligheter på mobil og i virkeligheten. Jeg står for det jeg mener i alle sammenhenger. Det er vanvittig manipulerende argumentasjon dere driver med og det er jeg villig til å skrive en kronikk i Aftenposten om å svar. At dere ikke ser det selv? Jeg har venner som har blitt utsatt for psykisk vold i forhold, og misbrukeren bruker den samme motbydelige argumentasjonen som dre om at de må ha gjort noe galt siden de ikke får kontrollere og overvåke. Får de ikke viljen sin, så langer de ut. Da har du vært utro, da er du en hore. Det er ingen forståelse for den andres side, ingen tiltro til at de kan snakke sant. Deres privatliv er null verdt, det er bare sjalusien til vedkommede som skal styre alt. Nei, du kan få sånne folk gratis av meg, og det er jeg villig til å si høyt i absolutt alle sammenhenger. Jeg sier det gjerne på første date, nettopp for å skremme bort sånne som deg. Å være sammen med en som deg er jo noe jeg aktivt unngår, jeg går ikke akkurat rundt og bekymrer meg for at folk skal oppdage hva jeg mener om snoking. Og altså - hvorfor kan dere ikke si at JEG er usikker, JEG har det vanskelig nå. Dere skal bare angripe andre hele tiden, alt er andres feil. Ha litt selvinnsikt og ha litt respekt. Kanskje noen kunne fått lest noen meldingene mine hvis de hadde sagt at du, ditt og datt gjorde meg veldig usikker, og de hadde hatt et poeng og en litt mer ydmyk tilnærming til det. Men ikke når de er sånn som deg som enten bare snoker, eller som krever det med beskyldninger om at jeg har vært utro, når jeg ikke har vært det. Anonymkode: 51004...f89 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 26. juli 2024 #162 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg er nok ganske lik deg ts. Jeg synes ingenting om sjekking av partners telefob under normale omstendigheter, av typen hvor en kontrollerende person bare må sjekke jevnlig for å roe sjalusien. Om partneren derimot begynner å oppføre seg veldig mistenkelig, man føler seg nokså sikker på at noe foregår, man får ingen vettug svar når man konfronterer etc. Trodde jeg at partner drakk og gjemte bort ølflasker til sammenligning ville jeg tatt en liten leteaksjon i hjemmet. For meg fremstår det ganske naturlig å undersøke når man har sterke mistanker om at noe unormalt foregår med noe man står nært. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #163 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men hvis du er sammen med en NORMAL kvinne, vil ikke kvinnen snoke i telefonen din hvis du ikke oppfører deg mistenkelig! Slutt å ha masse "venninner", slutt å flørte med andre kvinner, motta nakenbilder fra andre kvinner og gjøre andre ekle handlinger som vekker damas mistanke. Oppfør deg ordentlig. Det er så rart å høre hvordan menn som oppfører seg mistenkelig, krever full, uforbeholden tillit. Anonymkode: 837f3...b28 Det er mange nyanser mellom helt normal, og et totalt paranoid sjalusimonster. Nå er jeg forresten kvinne, da. Og oppfører meg svært ordentlig og u-ekkelt; har levd i et gjensidig trofast forhold i flere år. Har venner av motsatt kjønn, 95 % har jeg kjent i 20+ år og kjenner kona og ungene deres også, besøker gjerne hele familien. Men alt er jo mistenkelig hvis man ikke er innstilt på tillit? Skal selvsagt hjelpe mannen min om han er eller blir usikker på meg og oss. Men det er også opp til ham å jobbe med seg selv, så han blir mer sårbar enn kontrollerende overfor meg. Da er det lettere å skjønne hverandre. Anonymkode: 5b531...4ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #164 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har da ikke to forskjellige liv eller to forskjellige personligheter på mobil og i virkeligheten. Jeg står for det jeg mener i alle sammenhenger. Det er vanvittig manipulerende argumentasjon dere driver med og det er jeg villig til å skrive en kronikk i Aftenposten om å svar. At dere ikke ser det selv? Jeg har venner som har blitt utsatt for psykisk vold i forhold, og misbrukeren bruker den samme motbydelige argumentasjonen som dre om at de må ha gjort noe galt siden de ikke får kontrollere og overvåke. Får de ikke viljen sin, så langer de ut. Da har du vært utro, da er du en hore. Det er ingen forståelse for den andres side, ingen tiltro til at de kan snakke sant. Deres privatliv er null verdt, det er bare sjalusien til vedkommede som skal styre alt. Nei, du kan få sånne folk gratis av meg, og det er jeg villig til å si høyt i absolutt alle sammenhenger. Jeg sier det gjerne på første date, nettopp for å skremme bort sånne som deg. Å være sammen med en som deg er jo noe jeg aktivt unngår, jeg går ikke akkurat rundt og bekymrer meg for at folk skal oppdage hva jeg mener om snoking. Og altså - hvorfor kan dere ikke si at JEG er usikker, JEG har det vanskelig nå. Dere skal bare angripe andre hele tiden, alt er andres feil. Ha litt selvinnsikt og ha litt respekt. Kanskje noen kunne fått lest noen meldingene mine hvis de hadde sagt at du, ditt og datt gjorde meg veldig usikker, og de hadde hatt et poeng og en litt mer ydmyk tilnærming til det. Men ikke når de er sånn som deg som enten bare snoker, eller som krever det med beskyldninger om at jeg har vært utro, når jeg ikke har vært det. Anonymkode: 51004...f89 Helt greit å argumentere imot. Men å finne på ting jeg visst skal ha sagt, kalle meg for psykopat, nå samme atferd som folk som misbruker og er voldelige, partner med lav iq mm er ikke greit! Helt motbydelig. Og her er dine antagelser og tolkninger om meg, mitt liv og mitt forhold er helt på jorde. Anonymkode: 7fd5d...95c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 26. juli 2024 #165 Del Skrevet 26. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 3.52): Jeg klarer bare ikke å fatte det?! Jeg syns ikke noe om å sjekke telefonen til partner random, bare fordi man er usikker som person ol, bare for å ha sagt det. Men når man "vet" at partner har gjort noe galt, som å være utro, så ser ikke jeg hva som er feil med å sjekke og få det bekreftet? Når folk skriver slike innlegg her inne, der de har hatt mistanke og fått det bekreftet, blir de nesten halshugd fordi de gjorde det største tillitsbruddet, som er å snoke på telefonen. Vedkommende får mer eller mindre beskjed om å finne seg i utroskapen, fordi dem fant bevis på telefonen til den som er/var utro, og da kan de liksom bare ha det så godt. Anonymkode: 32dfd...3b7 Hvem har påstått at det er verre? Når ble forhold en konkurranse om å være mer eller mindre dritt mot hverandre? Men, virkelig, hvor står det skrevet?? Endret 27. juli 2024 av Rotemor Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #166 Del Skrevet 26. juli 2024 Samboeren min kunne sjekket mobilen min any day. Private samtaler med sensitiv informasjon om mine nærmeste går jeg jo ikke rundt med uansett, de slettes pga. fare for stjålet telefon osv. Nå har vi vært sammen i 10 år, så han vet alt om meg og mine interesser, ingenting å skjule der. Anonymkode: 08cb0...0cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #167 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Helt greit å argumentere imot. Men å finne på ting jeg visst skal ha sagt, kalle meg for psykopat, nå samme atferd som folk som misbruker og er voldelige, partner med lav iq mm er ikke greit! Helt motbydelig. Og her er dine antagelser og tolkninger om meg, mitt liv og mitt forhold er helt på jorde. Anonymkode: 7fd5d...95c Du er litt vel hårsår/selvopptatt om du tror alt jeg skriver her er direkte ment om deg personlig. Jeg vet ikke hvem du er engang, du er en av hundre ab-koder her inne. Men beklager - du er ikke en psykopat! Ingenting jeg sier her er direkte til deg, jeg aner som sagt ikke hvem du er. Det er argumentasjonen om at dersom du vil ha privatliv så er du utro, jeg har problem med. Ikke deg personlig.... De som bruker den, må se at den er kald, ondskapsfull og manipulativ. Og den brukes faktisk av psykopater, den brukes folk som misbruker og bedriver kontrollerende adferd. Det betyr ikke at du er en psykopat. Ok? Men som jeg skrev for noen innlegg siden og som sikkert du ikke har fått med deg, for du følger vel like lite med på AB-koder som meg: EN av årsakene til at jeg har et problem med denne snokingen er at absolutt alle argumentene man bruker for å gjøre snoke, kan brukes av en ekstremt sjalu person eller en kontrollerende galning for å rettferdiggjøre deres handlinger. Og hvordan skal man klare å skille. At partner har lav IQ om de sparer på tekster med elskerinna si, den står jeg for da 😂 Kom igjen, du kan ikke mene du er et geni, en mestertyv uten like, selveste kongen av å skjule utroskap, om alle meldingene med elskerinna ligger klar på mobilen til og leses av samboer når man er i dusjen? Greit jeg kan smelle litt med kjeften, men om du synes det er "motbydelig'' at jeg synes det er passe dumt å ta vare på meldinger fra elskerinna på en telefon samboer har kode til, ja da er du som sagt litt hårsår her. Jeg sa ikke at DU hadde lav IQ........ med mindre du er utro og gjør dette da, da er du faktisk litt dum, sorry. Anonymkode: 51004...f89 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #168 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du er litt vel hårsår/selvopptatt om du tror alt jeg skriver her er direkte ment om deg personlig Ja, selvfølgelig er det jeg som er hårsår når det er du som slenger ut psykopat, partneren min har lav iq osv, og jeg sier ifra at det ikke er greit. Selvfølgelig ikke rettet mot meg og den andre du siterte. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er argumentasjonen om at dersom du vil ha privatliv så er du utro, jeg har problem med Nå har jeg jo ikke sagt det da! AnonymBruker skrev (24 minutter siden): EN av årsakene til at jeg har et problem med denne snokingen er at absolutt alle argumentene man bruker for å gjøre snoke, kan brukes av en ekstremt sjalu person eller en kontrollerende galning for å rettferdiggjøre deres handlinger. Og hvordan skal man klare å skille. Man må skille mellom det sykelige og det som er innenfor det normale. De fleste svarene her er handler om balanse. Når det er greit, og når det ikke er greit. Når det går over streken, og når det er innafor. Uansett må det være rom for å prate om slikt i et forhold. Finne en balanser som fungerer for begge og en felles forståelse. Har man en redsel for å bli kontrollert, så kan det være greit å jobbe med det på egenhånd samt med partneren sin. Man er ikke nødvendigvis kontrollerende fordi man sjekker telefonen til partneren sin, det kommer helt an på situasjonen. Anonymkode: 7fd5d...95c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #169 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Samboeren min kunne sjekket mobilen min any day. Private samtaler med sensitiv informasjon om mine nærmeste går jeg jo ikke rundt med uansett, de slettes pga. fare for stjålet telefon osv. Nå har vi vært sammen i 10 år, så han vet alt om meg og mine interesser, ingenting å skjule der. Anonymkode: 08cb0...0cb Hvis du regelmessig sletter meldinger, skjønner jeg at du ikke har noe imot å bli ettergått. Da får han uansett ikke noe innsyn. Anonymkode: 5b531...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #170 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, selvfølgelig er det jeg som er hårsår når det er du som slenger ut psykopat, partneren min har lav iq osv, og jeg sier ifra at det ikke er greit. Selvfølgelig ikke rettet mot meg og den andre du siterte. Nå har jeg jo ikke sagt det da! Man må skille mellom det sykelige og det som er innenfor det normale. De fleste svarene her er handler om balanse. Når det er greit, og når det ikke er greit. Når det går over streken, og når det er innafor. Uansett må det være rom for å prate om slikt i et forhold. Finne en balanser som fungerer for begge og en felles forståelse. Har man en redsel for å bli kontrollert, så kan det være greit å jobbe med det på egenhånd samt med partneren sin. Man er ikke nødvendigvis kontrollerende fordi man sjekker telefonen til partneren sin, det kommer helt an på situasjonen. Anonymkode: 7fd5d...95c Når jeg sier at jeg snakker om en argumentasjon her, og du skriver "nå har jeg ikke sagt det da" - nei, så er det ikke deg jeg snakker om da! Så hva er problemet, hvorfor er du butthurt når det ikke er argumentsjonen din jeg snakker om. Jeg har ikke en redsel for å bli kontrollert, selv om jeg er allergisk mot usikre, kontrollerende og sjalu typer. Ingen kan kontrollere meg, om en sånn type hadde vært i et forhold med meg, så hadde han hatt det passe kjipt. Jeg har imidlertid et krav om tillit. I alle forhold jeg har vært i, så har det vært masse tillt, kjærlighet og frihet. Aldri utroskap, aldri mistanker, hverken ene eller andre veien. Fryd og gammen, all the way. Er ikke det målet? Hvorfor fokusere sånn på det negative hele tiden, eller worst case scenario. Og ja, det må absolutt gå an å snakke om. Det er jo det jeg gjør når jeg avklarer hvilket forhold man har til disse tingene. De som er urettmessig sjalu eller mener man kan snoke i andres private ting bak deres rygg, de går jeg ikke videre med, vi er ikke en bra match. Enkelt og greit. Men det NOEN må forstå (IKKE deg, for guds skyld, for EN gangs skyld, ikke tro alt handler om deg, dette skriver jeg absolutt ikke til deg på noen som helst måte, det finnes andre mennesker i tråden): Det å ønske å ha et privatliv betyr ikke at man automatisk er utro, og det er en ufin og manipulerende form for argumentasjon. Som heller ikke stemmer. Sier man (igjen, ikke DU ab... 95c!) til en kjæreste at om jeg ikke får se meldingene så er du utro, så er man faktisk ikke spesielt snill med den personen. Og går man bak ryggen og snoker, så har man ikke respekt for den andre personen. Et forhold uten respekt og godhet, er ikke noe for meg. Anonymkode: 51004...f89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #171 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): KG er ikke representativt for hvordan normale menn og kvinner tenker. For en normalt oppegående person så er det verre å være utro, dra hjem og utsette partneren for hpv, herpes, gonore og hiv, enn det er å sjekke telefonen til den utro horebukken/horekvinnen for å avsløre utroskapen. Bare det at en person klarer å gjøre overnevnte - utsette partneren sin for det der - for så å ta ordet tillitsbrudd i sin munn, at du har brutt hans/hennes tillit, altså da trenger du ikke oppsøke psykolog for å få diagnosen psykopat/narsissist. Anonymkode: ddee5...a64 Men da er jeg komfortabel med at du syns jeg er en " unormal og ikke-oppegående" da, for for jeg leser jo mellom linjene at du er en bitter bedratt kjerring Og slike tenker ikke klart, sånn generelt. Anonymkode: f4408...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #172 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man må skille mellom det sykelige og det som er innenfor det normale. Når det er greit, og når det ikke er greit. Når det går over streken, og når det er innafor. Man er ikke nødvendigvis kontrollerende fordi man sjekker telefonen til partneren sin, det kommer helt an på situasjonen. Anonymkode: 7fd5d...95c For en voksen personer det selvfølgelig på ingen måte innenfor «normalen» å kontrollere sin partners telefon. Har man et behov for å kontrollere sin partners telefon, er forholdet i all praktikalitet over. Da er mangelen på tillit for stor. Om partneren min på ramme alvor ville sjekke min telefon, så hadde forholdet vært over. Hun skulle fått sjekke den før vi gikk hvert til vårt, så hun hadde fått sjelefred. Hun hadde ikke funnet noe som helst av interesse. Anonymkode: b3ac0...402 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #173 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man er ikke nødvendigvis kontrollerende fordi man sjekker telefonen til partneren sin, det kommer helt an på situasjonen. Anonymkode: 7fd5d...95c Nei det kommer ikke an på situasjonen. Om man sjekker/kontrollerer telefonen til sin partner, så er man pr def kontrollerende. Anonymkode: b3ac0...402 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 26. juli 2024 #174 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mange tror du starter en tråd her om at de snoket på mobilen og fant ingenting? Jeg kjenner til flere som har hatt en kontrollerende partner som har avkrevd å ha tilgang til mobilene deres og gå gjennom det de vil gå gjennom. Jeg synes det er skremmende når mobiler skal sjekkes, når alle av motsatt kjønn blokkeres, man må ringe hjem hele tiden når man er på jobbreise eller fest, eller man får ikke dra noe sted alene i det hele tatt. Finnes nok av sånne forhold. Sånne folk, de snoker og overvåker og følger etter og mistror og bryter ned sin partner med å alltid beskylde dem for noe. Det er en av mange grunner til at det er ille. Dere lever i en eller annen fantasiverden hvor folk KUN snoker når den andre er utro. Sånn er det jo slettes ikke i realiteten, det er et falskt premiss. Det er nok av folk som blir overvåket og snoket på uten at de har gjort noen ting. Bare se her i tråden, flere har jo gjentatte ganger påstått at de som vil ha et privatliv, MÅ være utro. Det er jo en veldig manipulativ argumentasjon, den er mistroisk og ganske stygg egentlig, dere kan bryte ned et menneske med denne type psykisk mishandling hvor man alltid anklager den andre. Og jeg som er på team "mobil er privat", er jo automatisk utro etter deres logikk, så de vil alltid ha en dårlig magefølelse, ergo har de i sitt hode alltid lov til bryte mine grenser og min tillit og snoke på mobilen min. Folk i denne tråden er jo et bevis i seg selv på at man slettes ikke trenger å være utro for at de skal få en dårlig magefølelse - man trenger bare ønske ha mobilen privat på generell basis, så er man automatisk utro i deres koko hode. Så magefølelse er et elendig argument for å invadere den andres privatliv. Om du noensinne har vært borti en person som bare er litt sjalu, så vet du at dårlig magefølelse kan komme av absolutt ingenting. Anonymkode: 51004...f89 Interessant hvordan du slettet nesten hele kommentaren min, og argumenterte om ting jeg som ville vært ulogisk dersom du hadde tatt med hele... 🫠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #175 Del Skrevet 26. juli 2024 MariaIsabel skrev (1 time siden): Interessant hvordan du slettet nesten hele kommentaren min, og argumenterte om ting jeg som ville vært ulogisk dersom du hadde tatt med hele... 🫠 Jeg leste resten av kommentaren din, men stusset litt på akkurat det jeg siterte. Jeg er jo ganske bastant på at tilliten er brutt allerede, når man er der hvor man må sjekke. Så vet jeg noen har mer utfordringer enn andre når det kommer til å få dårlig magefølelse, eller at det kan skje de fleste. Men det er en prinsippsak for meg. Jeg tror egentlig ikke er så veldig uenige i bunn og grunn altså, det var bare den setningen jeg hadde mye på hjertet om Anonymkode: 51004...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 26. juli 2024 #176 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg leste resten av kommentaren din, men stusset litt på akkurat det jeg siterte. Jeg er jo ganske bastant på at tilliten er brutt allerede, når man er der hvor man må sjekke. Så vet jeg noen har mer utfordringer enn andre når det kommer til å få dårlig magefølelse, eller at det kan skje de fleste. Men det er en prinsippsak for meg. Jeg tror egentlig ikke er så veldig uenige i bunn og grunn altså, det var bare den setningen jeg hadde mye på hjertet om Anonymkode: 51004...f89 Men det du hadde på hjertet, hadde jo jeg allerede skrevet om, men du tok setningen ut av kontekst. 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 26. juli 2024 #177 Del Skrevet 26. juli 2024 Irak skrev (På 23.7.2024 den 14.09): Hvis du kommer dit hen at du føler du på sjekke tlf til vedkommende, så har man et større problem enn bare utroskapen.... Hvis du ikke kan stole på partneren din, så er ikke forholdet liv laga spør du meg. Å sjekke noens tlf er frihetsberøvelse, og det er ikke greit, med mindre personen uoppfordret sier at dette er greit selvfølgelig. Det er jo noen som gjør det i et forhold. Er mange måter å løse tillitsproblemer på. "Med frihetsberøvelse menes at du fysisk blir hindret i å bevege deg fra et angitt sted." - Store Norske Leksikon. Synes også det er snodig å mene det er et større problem for forholdet at den som blir utsatt for utroskap ikke har tillit til den som er utro, enn at den andre er utro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #178 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg betrodde meg om noe veldig privat til ei venninne. Jeg skrev på melding pga at jeg ikke klarte å ringe. Dette ble da formidlet videre, da hun og kjæresten "ikke har noen hemmeligheter". Jeg synes det er ubehagelig at han skal vite det. Venninnen min kunne ihvertfall gitt beskjed om at jeg ikke kunne betro meg kun til henne. Anonymkode: 0faa6...b07 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 26. juli 2024 #179 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 15.25): Man kan dele hus, lån, økonomi, seng, unger. Men mobilen, den er skinnhellig? Lurer litt på hva slags informasjon visse mennesker har på mobilen som ikke tåler dagens lys. Det ropes om privatliv og streng konfidensiell informasjon fra arbeidsgiver. Jeg tror at om min mann sjekker min mobil så finner han ingenting han ikke allerede vet. Han har null interesse av å gå gjennom meldingsloggen med mine venninner, ei heller sjekke jobbmail. Internettloggen vil ei heller belyse nye sider av meg. Nettbutikker, google søk og porno. Har sjekket hans mobil ved et par anledninger. Eneste det resulterte i var at jeg ble betrygget. Om han hadde flydd i taket av det, hadde vi hatt større problemer. Nå sier jeg ikke at det nødvendigvis skal være fritt fram, men det skal ikke behøves å være svartelistet. Gå litt inn i dere selv Anonymkode: 2793f...7d5 Så enig! Og hva slags forhold har folk egentlig, dersom det er så himla mye som er privat for partner? Jeg og mannen min snakker om alt, og om det er noe på min tlf som han ikke vet, så er det ang ting han er fullstendig uinteressert i, som f.eks urter... Altså, jeg mener selvsagt fortsatt at det er et problem dersom noen på liv og død skal sjekke hele tiden uten grunn, eller på veldig tynt grunnlag, men det er mer ifht prinsipp pga tilliten at jeg anser det som et problem, ikke fordi det faktisk er så mye hemmelig informasjon der. Og dersom jeg har oppført meg shady selv om jeg ikke har gjort noe galt, og mannen min vil sjekke, så må jeg jo klare å se det fra hans perspektiv og forstå hvorfor han fikk det behovet, og deretter jobbe med at han ikke skal føle han trenger det igjen. Også er det så mange som bruker det med taushetsplikt på jobb som grunn... Hvor stor del av befolkningen er det egentlig som har masse hemmelig jobbinfo på tlf sammen med alt det private da? Det er jo ikke alle jobber som er taushetsbelagt, og av de som er det, er det ikke alle som har den taushetsbelagte informasjonen på tlf, og hos de som har det, vil de nok i de fleste tilfeller være mulig å enkelt unngå den delen når man leter etter utroskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #180 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 15.25): Man kan dele hus, lån, økonomi, seng, unger. Men mobilen, den er skinnhellig? Lurer litt på hva slags informasjon visse mennesker har på mobilen som ikke tåler dagens lys. Det ropes om privatliv og streng konfidensiell informasjon fra arbeidsgiver. Jeg tror at om min mann sjekker min mobil så finner han ingenting han ikke allerede vet. Han har null interesse av å gå gjennom meldingsloggen med mine venninner, ei heller sjekke jobbmail. Internettloggen vil ei heller belyse nye sider av meg. Nettbutikker, google søk og porno. Har sjekket hans mobil ved et par anledninger. Eneste det resulterte i var at jeg ble betrygget. Om han hadde flydd i taket av det, hadde vi hatt større problemer. Nå sier jeg ikke at det nødvendigvis skal være fritt fram, men det skal ikke behøves å være svartelistet. Gå litt inn i dere selv Anonymkode: 2793f...7d5 Kanskje jeg er et litt sært tilfelle, men jeg har alle medisinske journaler fra fødsel til nåtid , inkl epikriser med diagnoser, et lass av politidokumenter, brev fra advokater om min helse og overgrep jeg opplevde som barn, hundrevis av lydfiler fra bla politiavhør som fornærmet, behandlingssamtaler ol. Informasjon om straffesaker, sivile saker, brev fra fylkesmannen osv. Alt lagret på Dropbox med direkte tilgang fra tlf for å ha det lett tilgjengelig. Derfor er tlf min privat for absolutt alle, fordi jeg har så vanvittige mengder med sensitiv informasjon om min barndom, mitt liv og min helse. Så nei, hadde ikke vært komfortabel om en partner hadde begynt å snoke på tlf uten mitt samtykke. Men kanskje jeg har mer sensitiv info på tlf enn folk flest.🤷♀️ Anonymkode: 8cfb7...95a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå