AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #61 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min samboer igjennom de siste 21 årene sine mobiltelefoner har alltid vært «tilgjengelige» for meg. Samme andre veien. Jeg har de samme koder og passord på alt. Dette er ingen hemmelighet hjemme hos oss. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg noen gang har «sjekket» hennes telefon eller tilfeldigvis bare «måtte» bruke hennes. Hadde jeg plutselig fått behov for å misbruke det faktum at jeg vet hennes pinkode, så er forholdet over. Da er tilliten brutt og usikkerheten og misstilliten blitt for stor for et bærekraftig forhold. Anonymkode: b3ac0...402 Enig! Slik har vi det og. Anonymkode: f4408...937 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. juli 2024 #62 Del Skrevet 23. juli 2024 Men man oppnår jo ingenting med å sjekke telefonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #63 Del Skrevet 23. juli 2024 Kjæresten min vet ikke koden til min tlf, rett og slett fordi hun da får full tilgang til alt av bankkontoer, fortrolige samtaler med kamerater osv. Jeg skjuler dog ingenting når vi f.eks. sitter i sofaen sammen. Hadde hun forlanget å gå gjennom telefonen min ville det vært kroken på døra for forholdet. Slikt er nesten like usunn og motbydelig oppførsel som å være utro. Anonymkode: 0a2bc...afa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #64 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er stort sett folk som har, har hatt eller kommer til å ha noe å skjule som er så sterkt i mot at partneren deres får se telefonen deres. Jeg hadde ikke hatt noe å skjule, og hadde gladelig latt han sjekke den om det var så at jeg hadde en kjæreste. Folk som ikke har noe galt på samvittigheten bryr seg ikke om telefonen blir sjekket. Og de som har noe å skjule, hisser seg opp når de hører/leser om andre som blir sjekket, fordi de føler det "treffer et visst punkt". Anonymkode: b6760...92c Jeg tror du tar feil. Jeg nærmer meg 60 og har aldri vært utro. Min telefon er allikevel min, og mine venner skal kunne stole på at det de forteller meg der ikke ses av andre rundt meg. Tidligere jobbet jeg med klienter som jeg hadde taushetsplikt overfor. Hadde en partner sjekket mobilen min, så hadde all min tillitt til vedkommende forsvunnet, og jeg kan ikke se for meg at det kunne blitt reparert. Jeg gikk inn på telefonen til min ektefelle da vedkommende lå på sykehus og ikke selv kunne ta kontakt med arbeidsplassen. Kun for å finne telefonnummeret til vedkommende som måtte få beskjed, og for å se om det var kommet noen meldinger som var viktige for jobben hans. Jeg følte det var veldig invaderende, men nødvendig i en nødsituasjon.. Vi hadde samme kode i tilfelle det skulle være nødvendig, men det er den eneste gangen noen av oss har tråkket over den grensen. Anonymkode: 175eb...a2e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #65 Del Skrevet 23. juli 2024 Snublefot62 skrev (10 minutter siden): Men man oppnår jo ingenting med å sjekke telefonen? Om man er utro og samtidig har «bevis» for det på telefonen sin, så er man passe tett i pappen. Anonymkode: b3ac0...402 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #66 Del Skrevet 23. juli 2024 Bare så det er nevnt, jeg og mannen har både ordna med fremtidsfullmakt, visse fullmakter og delte greier samt liste over passord og koder som oppdateres regelmessig på rutine. Vi har altså full tillgang i tilfelle dødsfall, alvorlig sykdom osv men om en av oss utnytter dette til å sjekke for å sjekke så er tilitten brutt. Da vil forholdet ha veldig lite verdi for begges del. Anonymkode: 3bcb8...633 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #67 Del Skrevet 23. juli 2024 Det er ganske tydelig at dere som synes at å sjekke partners telefon er kriminelt, aldri har blitt utsatt for utroskap og manipulasjon. Jeg hadde aldri klart å gå fra forholdet om jeg ikke hadde sjekket telefonen, og funnet det jeg fant. Det er ikke alltid å "bare gå" om man ikke har tillitt. Anonymkode: a7165...3be 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #68 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ganske tydelig at dere som synes at å sjekke partners telefon er kriminelt, aldri har blitt utsatt for utroskap og manipulasjon. Jeg hadde aldri klart å gå fra forholdet om jeg ikke hadde sjekket telefonen, og funnet det jeg fant. Det er ikke alltid å "bare gå" om man ikke har tillitt. Anonymkode: a7165...3be Bare det at det ER kriminelt og straffbart, derfor skal man la det være. For å ha respekt. Og jo ; har man ikke tillit så går man, man gjør ikke mer som er respektløst. Anonymkode: f4408...937 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #69 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare det at det ER kriminelt og straffbart, derfor skal man la det være. For å ha respekt. Og jo ; har man ikke tillit så går man, man gjør ikke mer som er respektløst. Anonymkode: f4408...937 Svaret ditt understreker poenget mitt.. jeg klarte ikke å gå. Det som er tingen med mennesker som ofte er utro ( ikke alle , men mange) Er at de bruker manipuleringsteknikker som lager traumebånd, dette gjør det svært vanskelig å "bare gå". Du vil ikkje skjønne det om du ikke har opplevd det selv. Anonymkode: a7165...3be 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #70 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis du føler behov for å bli trygget så betyr det at du ikke har tillit til partner. Evt at du selv sliter med svært dårlig selvtillit. Det er der problemene ligger som bør tas tak i, ikke i telefonen. Anonymkode: 77d2e...4b1 Mange som ønsker å sjekke, gjør det pga endringer hos partner. Og at telefonen plutselig er blitt uvanlig privat. Da er fullstendig tillit faktisk på grensen til dumhet. Kanskje litt trist. Men fullstendig tillit krever også fullstendig ærlighet fra den andre parten. Anonymkode: a9f88...6a1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. juli 2024 #71 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svaret ditt understreker poenget mitt.. jeg klarte ikke å gå. Det som er tingen med mennesker som ofte er utro ( ikke alle , men mange) Er at de bruker manipuleringsteknikker som lager traumebånd, dette gjør det svært vanskelig å "bare gå". Du vil ikkje skjønne det om du ikke har opplevd det selv. Anonymkode: a7165...3be Og de samme traumebåndene gjør det vanskelig å gå uansett hva man har av bevis. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #72 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svaret ditt understreker poenget mitt.. jeg klarte ikke å gå. Det som er tingen med mennesker som ofte er utro ( ikke alle , men mange) Er at de bruker manipuleringsteknikker som lager traumebånd, dette gjør det svært vanskelig å "bare gå". Du vil ikkje skjønne det om du ikke har opplevd det selv. Anonymkode: a7165...3be Jeg har opplevd ting som er verre enn utroskap så ikke undervurder meg. Jeg ble hjernevaska og tvunget til å bli av en psykelig sjalu mann og tilslutt måtte jeg rømme fra han. Gjør ikke samme tabben og bli så du blir hjernevaska. Er det dårlige forhold så går man. Anonymkode: f4408...937 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #73 Del Skrevet 23. juli 2024 Ville gjort det selv, om jeg trodde mannen min var utro. Spesielt hvis han nektet, og jeg hadde grunn til å tro at det stemmer. Håper jeg slipper det, men forstår hvorfor folk gjør det. Jeg ville aldri gått inn og sjekket, med mindre det var gode grunner til det, Anonymkode: ff0ee...b05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. juli 2024 #74 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville gjort det selv, om jeg trodde mannen min var utro. Spesielt hvis han nektet, og jeg hadde grunn til å tro at det stemmer. Håper jeg slipper det, men forstår hvorfor folk gjør det. Jeg ville aldri gått inn og sjekket, med mindre det var gode grunner til det, Anonymkode: ff0ee...b05 «Gode grunner» er ikke objektivt målbart. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #75 Del Skrevet 23. juli 2024 Synes man fint kan sjekke telefonene til hverandre. Min mann vet at han ikke skal sjekke meldinger fra mine venninner som han vet om pga det er privat, men alt annet gjør ikke noe. Så ja, vi sjekker hverandres. Anonymkode: 22a82...aca 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #76 Del Skrevet 23. juli 2024 Ts her. Hos oss er det full åpenhet, vi vet hverandres koder og kan bruke telefonene litt om en annen. Det er mannen som fikser alt når det feks er noe teknisk med min telefon, og jeg kan bruke hans om jeg feks skal google noe, eller bare kjeder meg og trenger noe å fikle med (har adhd). Ingen av oss gjemmer telefonen, ligger den med skjermen ned osv. Men, ingen av oss går inn og leser mld, chatter, mailer ol som er mellom telefonens eier og andre. Det er privat, og det er opp til eier om man vil dele noe som kommuniseres på telefonen. Noe vi ofte gjør når jeg tenker meg om. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er stort sett folk som har, har hatt eller kommer til å ha noe å skjule som er så sterkt i mot at partneren deres får se telefonen deres. Jeg hadde ikke hatt noe å skjule, og hadde gladelig latt han sjekke den om det var så at jeg hadde en kjæreste. Folk som ikke har noe galt på samvittigheten bryr seg ikke om telefonen blir sjekket. Og de som har noe å skjule, hisser seg opp når de hører/leser om andre som blir sjekket, fordi de føler det "treffer et visst punkt". Anonymkode: b6760...92c Jeg tenker også dette, at dem som er så ekstremt opptatt av at partner ikke skal se på telefonen har noe å skjule selv. Anonymkode: 32dfd...3b7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #77 Del Skrevet 23. juli 2024 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Og de samme traumebåndene gjør det vanskelig å gå uansett hva man har av bevis. Men det er vel forskjellig? Jeg kan bare snakke av egne erfaringer, og det regner jeg med at gjelder for oss alle. Anonymkode: a7165...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #78 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har opplevd ting som er verre enn utroskap så ikke undervurder meg. Jeg ble hjernevaska og tvunget til å bli av en psykelig sjalu mann og tilslutt måtte jeg rømme fra han. Gjør ikke samme tabben og bli så du blir hjernevaska. Er det dårlige forhold så går man. Anonymkode: f4408...937 Så bra at du kom deg unna. Jeg har også kommet meg unna, heldigvis! Poenget mitt var at jeg hadde ikke klart å gå før jeg fant ut at han var utro. Familie, venner, alle rundt meg merket at noe var galt å prøvde å få meg vekk. Jeg måtte nå min egen grense for å klare det, som du også sikkert måtte. Anonymkode: a7165...3be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #79 Del Skrevet 23. juli 2024 Selvfølgelig er det mye verre å være utro enn at partner sjekker mobil ved mistanke. Anonymkode: 0f2e9...3ba 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #80 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er ganske tydelig at dere som synes at å sjekke partners telefon er kriminelt, aldri har blitt utsatt for utroskap og manipulasjon. Jeg hadde aldri klart å gå fra forholdet om jeg ikke hadde sjekket telefonen, og funnet det jeg fant. Det er ikke alltid å "bare gå" om man ikke har tillitt. Anonymkode: a7165...3be Vel, jeg merket endringer i eksen min, som både gjorde meg mistenkelig, og som jeg ikke satte pris på. Istedenfor å sjekke telefonen hans så ba jeg han flytte ut... Tre måneder senere flyttet han inn hos ei ny. Aldri ett sekund slo det meg at jeg skulle sjekke telefonen hans. Men det er sikkert rett som du sier, jeg har nok ikke blitt utsatt for utroskap siden jeg ikke sjekket telefonen hans..... Men jeg klarte ikke leve med en jeg ikke stolte på... Og jeg har aldri vurdert sjekke telefoner til kjærester i ettertid heller... Anonymkode: 6c44f...6f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå