Gå til innhold

Hvorfor er det verre å sjekke telefonen til partner om man mistenker noe, og finner bevis, enn å være utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Å bli beskyldt for utroskap når det ikke stemmer er ekstremt frustrende, og da er det naturlig å bli irritert. Så det er ikke nødvendigvis tegn på utroskap 

Anonymkode: f5052...987

Og igjen - det kommer selvsagt litt på hvordan man "beskylder" også. Begge personene i et forhold må kommunisere bra om det skal fungere. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (10 timer siden):

Og igjen - det kommer selvsagt litt på hvordan man "beskylder" også...

Uansett hvor "pent" man blir spurt om hvorvidt man er utro, er det slitsomt å forholde seg til. Man vet selv godt at man ikke er det, og skjønner ikke hva som kan gjøre at den andre tror det. 

Anonymkode: 5b531...4ae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 3.52):

Jeg klarer bare ikke å fatte det?!

Jeg syns ikke noe om å sjekke telefonen til partner random, bare fordi man er usikker som person ol, bare for å ha sagt det. Men når man "vet" at partner har gjort noe galt, som å være utro, så ser ikke jeg hva som er feil med å sjekke og få det bekreftet?

Når folk skriver slike innlegg her inne, der de har hatt mistanke og fått det bekreftet, blir de nesten halshugd fordi de gjorde det største tillitsbruddet, som er å snoke på telefonen. Vedkommende får mer eller mindre beskjed om å finne seg i utroskapen, fordi dem fant bevis på telefonen til den som er/var utro, og da kan de liksom bare ha det så godt.

Anonymkode: 32dfd...3b7

Du klarer ikke å fatte det? Er jo fordi unge voksne i dag ser på å sjekke telefonen til partner som et større tillitsbrudd enn å være utro.

Det er jo selvfølgelig helt dust, ko-ko, latterlig at det er slik, men det er slik de som er i 20-årene i dag er.

Anonymkode: 329d2...1d0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett hvor "pent" man blir spurt om hvorvidt man er utro, er det slitsomt å forholde seg til. Man vet selv godt at man ikke er det, og skjønner ikke hva som kan gjøre at den andre tror det. 

Men herre min hatt da... Om BEGGE er oppegående mennesker, og det IKKE bare handler om en magefølelse, og man KOMMUNISERER tydelig, så må man jo klare å forstå hvorfor den andre tenker det selv om man ikke er det. 🤦‍♀️ 

Det handler om å lytte, og se det fra den andres perspektiv - er det virkelig så himla vanskelig å forstå? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (15 timer siden):

Datainnbrudd er en kriminell handling. Det er partnerens eiendel, og deres opplysninger - ikke dine.
Partneren din er ikke en eiendel. Du kan ikke bestemme hvem vedkommende omgås. Stoler du ikke på vedkommende, så trenger du ingen "bevis": Avslutt forholdet.

"Hei, jeg skal levere en anmeldelse på min kone grunnet hun sjekket telefonen min for å se hvem jeg pulte bak ryggen hennes. Særdeles stort tillitsbrudd. Nå kan jeg ikke stole på hun mer. Og dette må få konsekvenser" 

Anonymkode: 7fd5d...95c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (50 minutter siden):

Men herre min hatt da... Om BEGGE er oppegående mennesker, og det IKKE bare handler om en magefølelse, og man KOMMUNISERER tydelig, så må man jo klare å forstå hvorfor den andre tenker det selv om man ikke er det. 🤦‍♀️ 

Det handler om å lytte, og se det fra den andres perspektiv - er det virkelig så himla vanskelig å forstå? 

Uansett hvor oppegående begge er, kan det være krevende å forstå en annen person fullt ut. Er det så vanskelig å skjønne at man ikke løser alt på 1 samtale?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (2 timer siden):

Den som anklager må jo også lytte og se det fra den anklagedes perspektiv. Ikke bare kreve å lese meldinger.

Du argumenterer veldig for god kommunikasjon blant to oppegående mennesker, men å snoke på mobil er jo det tvert motsatte av dette.

Og det er det som er trådens tema. Noen her har klart å gjennom litt argument-akrobatikk å få det til det at man ikke sjekker partners mobil bak deres rygg eller krever å få sjekke de, betyr at man ikke kan prate om noe eller har god kommunikasjon i forholdet. Jeg tror du selv at denne påstanden ikke holder vann.

Anonymkode: 51004...f89

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja, og ikke minst kan man ikke "motbevise" at man er utro. Det man max kan gjøre, er å svare på praktiske spørsmål. Men det er jo ikke det den urolige mest vil ha svar på. 

Nettopp. Og det er det at det at man ikke kan motbevise det som frustrerte meg sånn, uansett hva jeg sa, så hjalp det ikke, da blir man sint til slutt.

Denne magefølelsen til kvinner er langt ifra så god som de tror, det har jeg merket godt 

Anonymkode: f5052...987

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...