Gå til innhold

Hvorfor er det verre å sjekke telefonen til partner om man mistenker noe, og finner bevis, enn å være utro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du fortsetter at utroskapsfrykt kan løses opp i med nok fakta eller "snakke om det". 

Anonymkode: 5b531...4ae

Generelt sett i et normalt forhold:

En som skjuler utroskap vil ikke prate om det. Vil ikke kunne forklare endringer. Blir ofte avvisende og sint når man spør. Ord og handlinger henger ikke på grep. Man tar dem i løgner. 

En som ikke skjuler noe vil kunne prate om det, forklare ting, ingen behov for å lyve osv. 

Selvfølgelig vil det å prate åpent om det hindre at partneren har behov for å sjekke telefonen. Det er når mistanken er så sterk, partneren ikke ønsker å prate om det og man blir sittende igjen med følelsene og mistanken alene at man tar det steget å sjekke telefonen. 

Kommer mannen min hjem fra "guttetur" i skauen, med sminke på shorta, lukter parfyme fra en annen kvinne, plutselig skjuler telefonen, viser ingen interesse for meg lengre, nesa konstant i telefonen etc og i tillegg blir sint når jeg spør og ikke gjør noe for å trygge meg, da snoker jeg selvfølgelig på telefonen med god samvittighet. 

Jeg gidder ikke å kaste bort livet mitt på en mann som er utro. 

Hadde han derimot satt seg ned, lyttet, svart ordentlig, det var en logisk forklaring som han kunne vise til, vært åpen og snudd fokuset mot oss igjen hadde jeg ikke snoket. Da hadde jeg ikke hatt noen grunn. 

Anonymkode: 7fd5d...95c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En som skjuler utroskap vil ikke prate om det. Vil ikke kunne forklare endringer. Blir ofte avvisende og sint når man spør. Ord og handlinger henger ikke på grep. Man tar dem i løgner. 

En som ikke skjuler noe vil kunne prate om det, forklare ting, ingen behov for å lyve osv. 

Selvfølgelig vil det å prate åpent om det hindre at partneren har behov for å sjekke telefonen. Det er når mistanken er så sterk, partneren ikke ønsker å prate om det og man blir sittende igjen med følelsene og mistanken alene at man tar det steget å sjekke telefonen. 

Kommer mannen min hjem fra "guttetur" i skauen, med sminke på shorta, lukter parfyme fra en annen kvinne, plutselig skjuler telefonen, viser ingen interesse for meg lengre, nesa konstant i telefonen etc og i tillegg blir sint når jeg spør og ikke gjør noe for å trygge meg, da snoker jeg selvfølgelig på telefonen med god samvittighet. 

Hadde han derimot satt seg ned, lyttet, svart ordentlig, det var en logisk forklaring som han kunne vise til, vært åpen og snudd fokuset mot oss igjen hadde jeg ikke snoket. Da hadde jeg ikke hatt noen grunn. 

Generelt i forhold: En som ikke er utro, men er mistenkt for det, kan ikke bevise at en i stedet er trofast. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 14.09):

Det er ikke "sykelig" å ville bli behandla bra og med respekt av den man bor med. Og ikke bli ført bak lyset av den man bor med. Før var det faktisk straffbart å være utro, men idag er det ikke det, fordi de aller fleste er det. Og derfor skal det "normaliseres".

Anonymkode: 0c1c9...8e3

Man skal kunne forvente og bli behandla bra uansett. Har ingenting med tlf og gjøre sånn sett....

Det får være opp til hver enkelt, og det bør respekteres.

Viktig å kunne stole på partneren sin. 

Jeg personlig hadde latt min partner sjekke min mobil, hvis det var et behov han hadde hatt. Har absolutt ingenting å skjule. Jeg hadde gjort alt for å skape den tilliten selv, men vi er ikke like, og det må respekteres. 

Men skal han sjekke min, så skal jeg sjekke hans. Det er fair synes jeg. 

Det beste er jo om man kan stole så godt på hverandre, at man føler man ikke trenger å sjekke tlf i det hele tatt. 

Å gå bak ryggen på han jeg elsker er helt uaktuelt. Det er respektløst, og da er det ikke kjærlighet i mine øyne.

Endret av Irak
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 3.57):

Det er ikke verre. 

Jeg har vært i to lange forhold. Jeg skjønte det ganske fort når de var utro og jeg fikk ikke et ærlig svar når jeg spurte. Endte opp med å sjekke mobilene deres og i begge tilfeller fant jeg bevis på at de var nettopp utro.

Jeg skjønner det med at det er privat eiendom. Skjønner det med at det kan være sensitiv informasjon på mobilen. Er det en jobbtelefon så blir det plutselig mye vanskeligere (i mine tilfeller har det ikke vært det). Samtidig tror jeg de færreste ville brukt en jobbtelefon til å være utro, men uansett så vet man hva man leter etter. Jeg som kvinne leter etter en annen kvinne som jeg ikke kjenner navnet til der det er hjerter og flørtende tone. Det er lett å finne og jeg kan ikke huske om jeg har sett noe annet enn nettopp utroskapen på mobilene deres. 

Folk får si hva de vil. Nå er jeg singel, men kommer alltid til å sjekke en eventuell partner sin mobil om jeg mistenker noe. Hadde nå disse mannfolka vært såpass respektable at de var ærlige så hadde jeg sluppet det, men når erfaringen din er at du blir løyet til så må du finne svar selv. 

Mistenker du at han er utro? Ja, sjekk mobilen. Enkelt og greit. Du får ikke svar ellers. 

Er du en utro mann? Fortell det for faen, din idiot. 

Anonymkode: 8e815...aa4

Enig!! Ganske privat eiendel underlivet også…så om han ligger rundt har du rett til å vite det. Vil nesten påstå det er en overlevelses teknikk å sjekke mobilen da. Ingen som vil pådra seg noe eller at noen kaster bort tiden til en heller. 

Anonymkode: b2be8...2eb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 3.00):

Når partner tror du er utro? Du bare forklarer at du faktisk ikke er en utro løgner, din partner sier ok, og alt er greit igjen? 

Om man har god kommunikasjon og kan snakke ordentlig på en måte som trygger partner, så ja, da holder det.

Nå har personlig jeg og min mann aldri kommet til det punktet at vi har noen ordentlig mistanke til hverandre, men det har vært en og annen småting vi har stusset på, og da har vi tatt det opp med en gang, og fått et godt svar, en god samtale og en koselig kveld. Da slipper vi å komme til det punktet i det hele tatt at vi faktisk tror det kan være noe. 

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (11 minutter siden):

Om man har god kommunikasjon og kan snakke ordentlig på en måte som trygger partner, så ja, da holder det.

Nå har personlig jeg og min mann aldri kommet til det punktet at vi har noen ordentlig mistanke til hverandre, men det har vært en og annen småting vi har stusset på, og da har vi tatt det opp med en gang, og fått et godt svar, en god samtale og en koselig kveld. Da slipper vi å komme til det punktet i det hele tatt at vi faktisk tror det kan være noe. 

Så du har ingen erfaring med dette, og bare synser, selv om tråden handler om folk som har full panikk over tanken på utroskap. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du har ingen erfaring med dette, og bare synser, selv om tråden handler om folk som har full panikk over tanken på utroskap. 

Det finnes mennesker som maler fanden på veggen uten at det er noe også.... Paranoid kalles det....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Generelt i forhold: En som ikke er utro, men er mistenkt for det, kan ikke bevise at en i stedet er trofast. 

Stoler du ikke på partneren din, så kan dere like gjerne gjøre det slutt. Hva er poenget? 

Anonymkode: cdcac...73c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er misstanken så sterk og du absolutt ikke stoler på mannen din, så gjør du det slutt. Trenger ikke se på telefonen. Da stoler man ikke på partneren sin og forholdet er over uansett.

• Liker 1
Skrevet

Så fordi jeg ikke har direkte beskyldt eller blitt direkte beskyldt av nåværende partner, så har jeg ingen erfaring med det? 

AnonymBruker
Skrevet

Stoler du ikke på partneren din, så kan dere like gjerne gjøre det slutt. Hva er poenget? 

Svarer du på feil innlegg? 

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (5 minutter siden):

Så fordi jeg ikke har direkte beskyldt eller blitt direkte beskyldt av nåværende partner, så har jeg ingen erfaring med det? 

Mener du at du har erfaring fra tidligere forhold? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du at du har erfaring fra tidligere forhold? 

Ja, det har jeg til og med kommentert tidligere i tråden. Hvorfor gikk du bare utifra at jeg ikke har noe erfaring bare fordi jeg og mannen min ikke har mistenkt hverandre ordentlig? 

• Liker 1
Skrevet
Helene1982 skrev (På 27.7.2024 den 23.07):

Og om magefølelsen sier at du ikke kan stole på partneren din, bør man lytte til den, og gå videre. 

Ding-ding-ding! 🔔

Riktig svar!

Men når folk insisterer på å være sammen med noen de ikke stoler på, og på toppen av det hele under betingelser som ikke inviterer til tillit, da får de faktisk bare ha det så godt.

Jeg fatter ikke hvordan det kan være så vanskelig å forstå at problemet ligger langt tidligere i forløpet enn hvorvidt du til slutt skal spionere på den du er sammen med eller ikke…

Hvorfor er mobilen i det hele tatt privat for den du er sammen med?

Noen som kan gi et godt svar på dette?

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (På 27.7.2024 den 17.34):

Det første man bør gjøre da er selvsagt å spørre, men dersom han/hun blir irritert for spørsmålet eller ikke svarer ordentlig, så er det ikke så rart at man ønsker å sjekke litt selv.

Å bli beskyldt for utroskap når det ikke stemmer er ekstremt frustrende, og da er det naturlig å bli irritert. Så det er ikke nødvendigvis tegn på utroskap 

Anonymkode: f5052...987

• Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (56 minutter siden):

Ding-ding-ding! 🔔

Riktig svar!

Men når folk insisterer på å være sammen med noen de ikke stoler på, og på toppen av det hele under betingelser som ikke inviterer til tillit, da får de faktisk bare ha det så godt.

Jeg fatter ikke hvordan det kan være så vanskelig å forstå at problemet ligger langt tidligere i forløpet enn hvorvidt du til slutt skal spionere på den du er sammen med eller ikke…

Hvorfor er mobilen i det hele tatt privat for den du er sammen med?

Noen som kan gi et godt svar på dette?

Nei si det...

Hvorfor er brev private? Mail? 

Hvorfor må du feks ha fullmakt for i det hele tatt å hente slike ting som medisiner, og pakker for partneren sin? Altså det er flere årsaker til at det er slik enn kun mobil.

Det er en personlig eiendel, der den personen som eier den, har råderett og bruksrett over den. 

Eier du partneren din, siden mange mener man tydeligvis har rett på så mye i et forhold? 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi begge deler er grove tillitsbrudd. Mobilsnoking går også utover haugevis av uskyldige tredjeparter, som plutselig risikerer å få ting de har skrevet i fortrolighet lest av en kontrollerende partner som leter etter mulige bevis for utroskap... 

Anonymkode: 3f272...6ae

• Nyttig 3
Skrevet
Irak skrev (1 time siden):

Nei si det...

Hvorfor er brev private? Mail? 

Hvorfor må du feks ha fullmakt for i det hele tatt å hente slike ting som medisiner, og pakker for partneren sin? Altså det er flere årsaker til at det er slik enn kun mobil.

Det er en personlig eiendel, der den personen som eier den, har råderett og bruksrett over den. 

Eier du partneren din, siden mange mener man tydeligvis har rett på så mye i et forhold? 

Men dette er da ikke en gyldig argumentasjon?

Hvis du sier at "hvis noe er privat så er alt privat", da kan du jo like gjerne si at "hvis noe ikke er privat så er ingenting privat".

Ingen trekker i tvil at det finnes ting som er private, også i et forpliktende monogamt forhold. Å leie inn noen til å overvåke ektefellen "bare sånn i tilfelle" vil vel i praksis alle oppfatte som et grotesk overtramp.

Og samtidig finnes det ting som selvfølgelig ikke er private, som f.eks nettopp om du driver og knuller andre bak ryggen på den du er sammen med.

Så det finnes åpenbart en grense mellom det private og det som ikke er privat..

Da blir jo spørsmålet bare på hvilken side av streken mobilen din befinner seg. Og du må i så fall argumentere for at akkurat mobilen skal være privat – ikke bare henvise til at det finnes andre ting som er private.

• Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Men dette er da ikke en gyldig argumentasjon?

Hvis du sier at "hvis noe er privat så er alt privat", da kan du jo like gjerne si at "hvis noe ikke er privat så er ingenting privat".

Ingen trekker i tvil at det finnes ting som er private, også i et forpliktende monogamt forhold. Å leie inn noen til å overvåke ektefellen "bare sånn i tilfelle" vil vel i praksis alle oppfatte som et grotesk overtramp.

Og samtidig finnes det ting som selvfølgelig ikke er private, som f.eks nettopp om du driver og knuller andre bak ryggen på den du er sammen med.

Så det finnes åpenbart en grense mellom det private og det som ikke er privat..

Da blir jo spørsmålet bare på hvilken side av streken mobilen din befinner seg. Og du må i så fall argumentere for at akkurat mobilen skal være privat – ikke bare henvise til at det finnes andre ting som er private.

Jeg argumenterer slik jeg gjør for jeg syns prinsippet er det samme. 

Og hvorfor er ikke dette gyldig argumentasjon? Hvem bestemmer det? Du? 

At du ikke er enig har du selvfølgelig rett til, for alle har rett til å ha sin mening....

Ofte så kan faktisk dette misbrukes i form av at man trodde man hadde en mistanke så da gav man seg selv den friheten feks....

I det øyeblikket man begynner å lete etter tegn på at partneren er utro, så er det jo noe alvorlig galt i forholdet. 

Tenk på de som blir beskyldt for å være utro, men som ikke er det, bare pga mistanke fra partneren sin...Det er vondt det. 

Så er det sikkert tegn som kan minne om utroskap, men som ikke nødvendigvis er det likevel...

Er mange sider å belyse, og mange ulike vinkler rundt dette temaet her. Så kommer man ikke unna at det er kommunikasjon som er nøkkelen til syvende og sist. 

Så for meg er det helt gresk at noen er sammen med en mann de tydeligvis ikke klarer å stole på...

Men for all del. Hver sin lyst 😂

• Liker 1
Skrevet
Irak skrev (1 time siden):

Jeg argumenterer slik jeg gjør for jeg syns prinsippet er det samme. 

Og hvorfor er ikke dette gyldig argumentasjon? Hvem bestemmer det? Du? 

At du ikke er enig har du selvfølgelig rett til, for alle har rett til å ha sin mening....

Ofte så kan faktisk dette misbrukes i form av at man trodde man hadde en mistanke så da gav man seg selv den friheten feks....

I det øyeblikket man begynner å lete etter tegn på at partneren er utro, så er det jo noe alvorlig galt i forholdet. 

Tenk på de som blir beskyldt for å være utro, men som ikke er det, bare pga mistanke fra partneren sin...Det er vondt det. 

Så er det sikkert tegn som kan minne om utroskap, men som ikke nødvendigvis er det likevel...

Er mange sider å belyse, og mange ulike vinkler rundt dette temaet her. Så kommer man ikke unna at det er kommunikasjon som er nøkkelen til syvende og sist. 

Så for meg er det helt gresk at noen er sammen med en mann de tydeligvis ikke klarer å stole på...

Men for all del. Hver sin lyst 😂

For det første: Det finnes gyldig og ugyldig argumentasjon. Slå det opp.

For det andre forklarte jeg deg spesifikt hva problemet med argumentasjonen din var. Les igjen hvis du ikke forstod.

For det tredje: Paralleller kan ikke bare trekkes fritt i hytt og dynevær. Hvis du vil trekke parallell må du nesten også rettferdiggjøre at parallellen faktisk holder.

Og det er dette siste jeg etterspør.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...