AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #101 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De som sier det ikke er greit å la partneren snoke på telefonen sin har vanligvis noe å skjule. Min kan for all del snoke så mye han vil. Jeg har null å skjule. Hadde du sagt nei til å la partneren se mobilen så er det ett kjempe rødt flagg. Enormt. Jeg ville tvilt på deg med en gang. Anonymkode: 0a122...ed0 Det ville vært respektløst av meg å gi andre tilgang på tlf. Jeg er en lokal person, og vil derfor aldri la noen få innsyn i fortrolige samtaler med venner og familie. Hvis noen åpner seg for meg og ønsker det er privat, så ville jeg vært en veldig dårlig venn om jeg lot andre få tilgang. Men ikke alle er opptatt av å være lojal Anonymkode: f5052...987 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #102 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ville vært respektløst av meg å gi andre tilgang på tlf. Jeg er en lokal person, og vil derfor aldri la noen få innsyn i fortrolige samtaler med venner og familie. Hvis noen åpner seg for meg og ønsker det er privat, så ville jeg vært en veldig dårlig venn om jeg lot andre få tilgang. Men ikke alle er opptatt av å være lojal Anonymkode: f5052...987 Lojal person skulle det selvsagt stå Anonymkode: f5052...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #103 Del Skrevet 24. juli 2024 Man trenger ikke bevis for utroskap, stol på magefølelsen og bare gå Anonymkode: 354bc...7bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #104 Del Skrevet 24. juli 2024 Poenget er at man kan faktisk ikke vite. Så du risikerer å gjøre noe ulovlig, og etisk galt, ved å sjekke mannens telefon for så å finne ut at det ikke finnes noe utroskap. Og da er det plutselig du, og ikke han, som har ødelagt ekteskapet ved å vise at du har null tillit. Well done. Anonymkode: 7ba40...179 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #105 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke hatt problem med å latt min mann se over meldinger jeg evt får fra andre menn dersom det hadde gitt ham fred i sjelen. Der står evt kun praktiske ting i forhold til skole/ barnehage osv. Meldinger fra veninner og familie ville han uansett helst slippe å se. Anonymkode: a9f88...6a1 Du hadde ikke hatt problemer med at han saumfarte selv meldinger fra barnehage og skole, sånn i fall du pulte lærerne til barna deres? Anonymkode: 5b531...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 24. juli 2024 #106 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er helt enig med deg TS. Hvorfor skal det være så farlig å sjekke den andres telefon hvis det ikke er noe skjule?! Det er jo ikke slik at man sitter og leser chatter eller annet som er uinteressant når man leter etter bevis til utroskap. Man ønsker ikke å snoke i generelt privatliv. Man ønsker å se om sin kjære gjør noe som ikke er greit. De færreste sjekker noens telefon om alt er bra og man ikke mistenker noe? Denne tråden gjelder ikke usikre mennesker som ikke stoler på noen. Det gjelder de som oppriktig ser en endring i sin kjærestes oppførsel og som føler seg utrygge basert på mer enn bare ens egen usikkerhet. Enn å leve 10 år i et forhold med noen som er aktivt utro, som har bevis på sin telefon. Det er SÅ mye verre å oppdage, enn å ha faktisk hørt på den magefølelsen når man først fikk den, og ikke kastet bort 10 år av livet sitt fordi man ikke tør å lete etter bevis når man burde?! Anonymkode: 37c3d...649 Det er ikke farlig å sjekke mannen din sin tlf, men da må du ha samtykke av han til å gjøre det mener nå jeg. Ellers er det et kjempe grovt tillitsbrudd. Hva er det som er så vanskelig å forstå med det? Hvis man er så redd for utroskap så kanskje man ikke bør være i et forhold da? Det blir jo omtrent som en form for krisetenkning, og paranoia. Det er ihvertfall ikke attraktivt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #107 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du hadde ikke hatt problemer med at han saumfarte selv meldinger fra barnehage og skole, sånn i fall du pulte lærerne til barna deres? Anonymkode: 5b531...4ae Nei. Dessuten ville meldinger fra barnehage/ skole angått ham. Hadde jeg pult rundt, hadde det selvfølgelig vært et problem. Da hadde sikkert jeg gjort som mange andre, nemlig å nektet ham å se på min telefon. Anonymkode: a9f88...6a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #108 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Dessuten ville meldinger fra barnehage/ skole angått ham. Hadde jeg pult rundt, hadde det selvfølgelig vært et problem. Da hadde sikkert jeg gjort som mange andre, nemlig å nektet ham å se på min telefon. Anonymkode: a9f88...6a1 Jeg har aldri hatt en affære, og aldri trodd at noen kjæreste var utro. Men om noen er så drøye at de langvarig puler barnas lærer bak ryggen på den mistroiske ektefellen, skjer nok ikke flørten med læreren på sms innimellom beskjeder om gymtøy og lekser. Anonymkode: 5b531...4ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #109 Del Skrevet 24. juli 2024 Lovbrudd eller ikke. Jeg hadde ikke noe annet valg. Min eks var utro med vår felles venninne. Jeg var den gang høygravid, og hadde tre andre barn. De skjulte seg ikke noe særlig, så jeg hadde jo sterk mistanke. Delte den med eksen og hans familie. Deres reaksjon var å fortelle meg at jeg var psykisk syk og paranoid, at jeg måtte skjerpe meg og ikke ødelegge familien. At det var ingenting mellom dem, jeg var bare hormonell. Jeg ble så stressa at jeg på et punkt begynte å tro at jeg VAR psykisk syk, og bestilte time til psykolog. Så var det slik at jeg betalte eksens mobilregning. Jeg bestilte utvidet utskrift, og så at de sendte meldinger til hverandre flere ganger. Eksen og hans familie påsto at det var vennskapelig, og at jeg var gal. Da sjekket jeg telefonen, og fikk mistanken bekreftet. Ja, det er ulovlig å snoke på mobil. Men det er også ulovlig å kollektivt prøve å overbevise en høygravid, sårbar dame at hun er psykisk syk og drive henne til vanvidd. Anonymkode: 837f3...b28 1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #110 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du hadde ikke hatt problemer med at han saumfarte selv meldinger fra barnehage og skole, sånn i fall du pulte lærerne til barna deres? Anonymkode: 5b531...4ae Har man felles barn, så er det vel ingen sak å få innsyn i meldinger fra barnehage og skole? Det samme gjelder når man er gift og har særkullsbarn som bor sammen med steforelder. Anonymkode: 837f3...b28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #111 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har man felles barn, så er det vel ingen sak å få innsyn i meldinger fra barnehage og skole? Det samme gjelder når man er gift og har særkullsbarn som bor sammen med steforelder. Anonymkode: 837f3...b28 Ja, så det ville vært et rart å be om å få lese skolemeldinger for å avkrefte utroskap. Anonymkode: 5b531...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #112 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, så det ville vært et rart å be om å få lese skolemeldinger for å avkrefte utroskap. Anonymkode: 5b531...4ae Greia er at det ikke hadde vært problem å la ham se telefonen dersom han var usikker. Meldinger fra menn er det han da evt ville lett etter, ikke meldinger fra veninner. Alle som er så redde for å la partner se mobilen, sier at de har fortrolige meldinger ingen må se, fra bl.a familie og venner, på sin telefon. En som leter etter tegn på utroskap er uinteressert i slikt. Dersom jeg har meldinger fra menn på min telefon, er det opplysninger fra barnehage/ skole. Ikke noe som ikke tåler å bli sett. Anonymkode: a9f88...6a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #113 Del Skrevet 24. juli 2024 49 minutter siden, AnonymBruker said: Lovbrudd eller ikke. Jeg hadde ikke noe annet valg. Min eks var utro med vår felles venninne. Jeg var den gang høygravid, og hadde tre andre barn. De skjulte seg ikke noe særlig, så jeg hadde jo sterk mistanke. Delte den med eksen og hans familie. Deres reaksjon var å fortelle meg at jeg var psykisk syk og paranoid, at jeg måtte skjerpe meg og ikke ødelegge familien. At det var ingenting mellom dem, jeg var bare hormonell. Jeg ble så stressa at jeg på et punkt begynte å tro at jeg VAR psykisk syk, og bestilte time til psykolog. Så var det slik at jeg betalte eksens mobilregning. Jeg bestilte utvidet utskrift, og så at de sendte meldinger til hverandre flere ganger. Eksen og hans familie påsto at det var vennskapelig, og at jeg var gal. Da sjekket jeg telefonen, og fikk mistanken bekreftet. Ja, det er ulovlig å snoke på mobil. Men det er også ulovlig å kollektivt prøve å overbevise en høygravid, sårbar dame at hun er psykisk syk og drive henne til vanvidd. Anonymkode: 837f3...b28 Det er nettopp dette som gjør at mange føler et behov for å finne det endelige beviset.. Den som er utro avfeier det ofte som tull og at du er gal, paranoid, sjalu, osv. Den utro kan også overbevise andre om nettopp dette, slik at du ender opp med å ikke ha noen på din side. Hvis du velger å gå, mener alle at du ødelegger et forhold fordi du er paranoid og gal. Er det derimot den andre som gjør det slutt for å gå over til den nye, blir det gjerne da fremstilt som at det ikke gikk an å leve med deg fordi du var jo så gal, sjalu, paranoid og kontrollerende osv. Utro folk lyver jo til den de er utro med, selvfølgelig er sjansen stor for at de også lyver til andre (slekt, venner, barn). Uten beviset er det gjerne den som blir utsatt for utroskap som blir fremstilt som skurken, noe som selvfølgelig passer den utro parten utmerket. Så ja, jeg skjønner de som ønsker å skaffe beviset, enten de hyrer privatdetektiv eller sjekker mobilen.. Anonymkode: ee026...96f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #114 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Greia er at det ikke hadde vært problem å la ham se telefonen dersom han var usikker. Meldinger fra menn er det han da evt ville lett etter, ikke meldinger fra veninner. Alle som er så redde for å la partner se mobilen, sier at de har fortrolige meldinger ingen må se, fra bl.a familie og venner, på sin telefon. En som leter etter tegn på utroskap er uinteressert i slikt. Dersom jeg har meldinger fra menn på min telefon, er det opplysninger fra barnehage/ skole. Ikke noe som ikke tåler å bli sett. Anonymkode: a9f88...6a1 Noen av oss har mannlige venner. Og hvordan vet du at han ikke ser på noe annet, å kalle elskeren din for et navn av samme kjønn eller tannlegen eller noe i telefonlisten er jo eldste trikset i boka. Det du skriver om nå, er jo ikke snoking da. Du er i all fall høflig nok til å spørre om tillatelse til å se. Ikke verdens mest sexy egenskap det heller, og du hadde fått en nei fra meg. Men bedre enn å bryte tilliten helt ved å snoke bak den andres rygg. Dere vet at det faktisk i noen tilfeller kan være straffbart å snoke i andres private ting? At privatliv er en menneskerett? Det er jo ikke noe å diskutere engang spør du meg, dere som åpner andres post, leser andres meldinger, kikker på andres private bilder uten deres samtykke, er de som gjør noe galt. Når du kan bli anmeldt og få bøter for noe, når dere er på feil side av loven, så bør det jo være et lite hint om at det dere gjør er galt. Anonymkode: 51004...f89 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #115 Del Skrevet 24. juli 2024 Hvis en fyr er så stokk dum at han har bevis på utroskap på mobilen er han ikke noe å samle på. Slike gener bør ikke videreføres. Anonymkode: d3b3f...fad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #116 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis en fyr er så stokk dum at han har bevis på utroskap på mobilen er han ikke noe å samle på. Slike gener bør ikke videreføres. Anonymkode: d3b3f...fad Det viser seg igjen og igjen at mange er så stokk dumme. Anonymkode: a9f88...6a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #117 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lovbrudd eller ikke. Jeg hadde ikke noe annet valg. Min eks var utro med vår felles venninne. Jeg var den gang høygravid, og hadde tre andre barn. De skjulte seg ikke noe særlig, så jeg hadde jo sterk mistanke. Delte den med eksen og hans familie. Deres reaksjon var å fortelle meg at jeg var psykisk syk og paranoid, at jeg måtte skjerpe meg og ikke ødelegge familien. At det var ingenting mellom dem, jeg var bare hormonell. Jeg ble så stressa at jeg på et punkt begynte å tro at jeg VAR psykisk syk, og bestilte time til psykolog. Så var det slik at jeg betalte eksens mobilregning. Jeg bestilte utvidet utskrift, og så at de sendte meldinger til hverandre flere ganger. Eksen og hans familie påsto at det var vennskapelig, og at jeg var gal. Da sjekket jeg telefonen, og fikk mistanken bekreftet. Ja, det er ulovlig å snoke på mobil. Men det er også ulovlig å kollektivt prøve å overbevise en høygravid, sårbar dame at hun er psykisk syk og drive henne til vanvidd. Anonymkode: 837f3...b28 du vet ikke forskjell på " ulovlig" og straffbart? Anonymkode: f4408...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #118 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): du vet ikke forskjell på " ulovlig" og straffbart? Anonymkode: f4408...937 Det er straffbart å trakassere mennesker og forfølge dem. Anonymkode: 837f3...b28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #119 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det viser seg igjen og igjen at mange er så stokk dumme. Anonymkode: a9f88...6a1 Og dermed ikke noe å samle på eller avle videre på. Anonymkode: d3b3f...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #120 Del Skrevet 25. juli 2024 Har partneren vært utro tidligere, har mistenkelig atferd, lyver eller av andre årsaker gjør at man mistenker utroskap, altså en reell mistanke utfra partnerens atferd, synes jeg det er innafor å spørre partneren sin å se på mobilen. Får man da i tillegg et nei, synes jeg det er innafor å sjekke den når partneren ikke vet. Derimot er det ingenting som tilsier at partneren er utro, ingen mistenkelig atferd, men kun utfra egen usikkerhet, er det på ingen måte greit. Men utroskap vil alltid være et langt større tillitsbrudd enn å sjekke telefonen. Man har jo et ansvar med å trygge partneren. Med mindre det er snakk om en partner som har mistanker uten grunn, har man jo failet hvis ikke partneren er trygg på deg. Uansett, skal et forhold fungere er det viktig å prate sammen. Finne løsninger som fungerer og trygger. Har man ikke den tilliten og åpenheten kan det være greit å vurdere om det er noe man kan jobbe sammen mot eller å avslutte forholdet. Anonymkode: 7fd5d...95c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå