Gå til innhold

Hvorfor er det verre å sjekke telefonen til partner om man mistenker noe, og finner bevis, enn å være utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var gift med en som ødela alt av tillit for meg. Han løy, manipulerte og var sikkert utro også. Da jeg møtte min nåværende samboer, ga jeg han beskjed at jeg krevde tilgang til hans mobil og data. Ikke det at jeg i løpet av disse 18 årene har sjekket han, men jeg har hatt muligheten til det! Dette gav meg den tryggheten jeg trengte. (Jeg hadde aldri kommet til å lest korrespondanse mellom han og venner/familie/jobb, fordi det hadde jeg aldri brydd meg om, eller villet!)

Anonymkode: 754f0...d5c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde en eks som var utro på vipps, den tok tid å finne ut, men fant det til slutt. Fullt lov å sjekke mobil om man har gode mistanker. 

Anonymkode: 38955...986

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde en eks som var utro på vipps, den tok tid å finne ut, men fant det til slutt. Fullt lov å sjekke mobil om man har gode mistanker. 

Anonymkode: 38955...986

Det er fortsatt et lovbrudd. Så nei.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke de som mener at "dersom man ikke stoler på partner kan man like godt bare slå opp". Altså det er jo ikke så enkelt. Ingen vil gjøre det slutt med noen når man ikke vet hundre prosent sikkert at personen har vært utro, men bare fordi man tror/har en magefølelse? Når den andre nekter for det? Det er altfor mye å be av noen.

Mange er utro og lyver i årevis. Snoke kam være den eneste muligheten noen har til å finne sannheten og slutte å kaste bort masse tid. Dessverre. Å være utro er mye verre enn å snoke på mobil. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er helt ok og innafor å sjekke partneren sin mobil og nettlogg dersom man mistenker noe/har en dårlig følelse.

Utroskap er tusen ganger verre enn å sjekke partneren.

Anonymkode: 0a122...ed0

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KoopaTroopa skrev (15 minutter siden):

Skjønner ikke de som mener at "dersom man ikke stoler på partner kan man like godt bare slå opp". Altså det er jo ikke så enkelt. Ingen vil gjøre det slutt med noen når man ikke vet hundre prosent sikkert at personen har vært utro, men bare fordi man tror/har en magefølelse? Når den andre nekter for det? Det er altfor mye å be av noen.

Mange er utro og lyver i årevis. Snoke kam være den eneste muligheten noen har til å finne sannheten og slutte å kaste bort masse tid. Dessverre. Å være utro er mye verre enn å snoke på mobil. 

Tror du virkelig at en som er utro lagrer motparten som "min nye elsker"? Eller tror du kanskje den heller er lagret som "tom larsen kantinedrift"? Det er virkelig ingen problemer skjule spor på telefonen, og hvis du har så liten tillit at du må sjekke meldinger fra kolleger, bestemor og vaktmester fordi du tror partneren din skjuler noe, så vil du uansett ikke bli beroliget, for da må du lese absolutt alt, åpne alle apper og alle mapper og likevel kan du ikke være sikker. For det finnes ingen garanti for at ikke partneren din knuller kollegaen sin og skjuler elektroniske spor like godt som fysiske....

Hva om du ikke finner spor? Skal du sjekke telefonen hver gang h'n skylder på trafikken for å være en halvtime sen hjem? Hva om det var kø på butikken? Skal du sjekke med sjefen om h'n kommer hjem sulten og "ikke rakk lunsjen"? Hvor går grensen når magefølelsen sier det er noe galt,og du ikke finner bevisene du leter etter? Hvor lenge skal du kaste bort tid på å snoke og lete etter beviser, fremfor å følge magefølelsen og finne deg noen du faktisk stoler på?

Anonymkode: 6c44f...6f2

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
KoopaTroopa skrev (24 minutter siden):

Det kan også hende at vedkommende ikke legger igjen et eneste spor på mobilen, hva da? Skal du bare bli der og føle det dritt bare fordi du ikke har bevis? Jeg tar heller utroskap 10 ganger enn en som sjekker mobil og dermed ikke gir meg den friheten jeg trenger som menneske. Ingen skal måtte rapportere hvor og hva man gjør hele tida. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg synes det er helt ok og innafor å sjekke partneren sin mobil og nettlogg dersom man mistenker noe/har en dårlig følelse.

Utroskap er tusen ganger verre enn å sjekke partneren.

JEG mener å sjekke mobil er tusen ganger verre enn utroskap. Jeg har prøvd og vet hvordan det føltes å måtte legge fram mobil og bevise ting hele tida . Og da hjelper det ikke om man er utro eller ikke, den som snoker har vært med å ødelegge forholdet. 

Anonymkode: f4408...937

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vel, jeg merket endringer i eksen min, som både gjorde meg mistenkelig, og som jeg ikke satte pris på. Istedenfor å sjekke telefonen hans så ba jeg han flytte ut... Tre måneder senere flyttet han inn hos ei ny. Aldri ett sekund slo det meg at jeg skulle sjekke telefonen hans. Men det er sikkert rett som du sier, jeg har nok ikke blitt utsatt for utroskap siden jeg ikke sjekket telefonen hans.....

Men jeg klarte ikke leve med en jeg ikke stolte på... Og jeg har aldri vurdert sjekke telefoner til kjærester i ettertid heller...

Jeg har vel aldri sagt at man ikke er blitt utsatt for utroskap om telefonen ikke er sjekket??  Det var slik JEG fant det ut. JEG trengte det endelige beviset for å klare å komme meg videre og ut av et forhold med et menneske som var ekstremt manipulerende. 

Anonymkode: a7165...3be

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har vel aldri sagt at man ikke er blitt utsatt for utroskap om telefonen ikke er sjekket??  Det var slik JEG fant det ut. JEG trengte det endelige beviset for å klare å komme meg videre og ut av et forhold med et menneske som var ekstremt manipulerende. 

Du skrev at vi som ikke sjekker telefonen ganske tydelig ikke har vært utsatt for utroskap. Jeg svarer på din konkrete påstand om jeg aldri har blitt utsatt for utroskap og manipulasjon bare fordi jeg ikke har ett behov for å sjekke telefonen.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ganske tydelig at dere som synes at å sjekke partners telefon er kriminelt, aldri har blitt utsatt for utroskap og manipulasjon. Jeg hadde aldri klart å gå fra forholdet om jeg ikke hadde sjekket telefonen, og funnet det jeg fant. Det er ikke alltid å "bare gå" om man ikke har tillitt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på hvordan enkelte her inne ville taklet å være sammen med en yrkesmilitær. Da vet du ikke engang hvor de er og hvor lenge de blir borte. Og telefonen den kan du glemme å ha tilgang til.

Jeg jobber i forsvaret og snakker ikke med min mann om min jobb for det har jeg ikke lov til. Han kan heller ikke snakke om sin jobb med meg.

Telefonen våre er ikke aktuelt for den andre å sjekke. Han har signert erklæring på jobb siden han har tilgang på sensitive ting på sin telefon og pc. 
Vi har hatt det slik i snart 20 år og det har jo aldri vært noe problem. Hadde han eller jeg vært villig til å risikerer den andres yrkeskarriere ved å sjekke telefonen hadde det vært et langt større svik enn utroskap. Og jo jeg har dessverre opplevd utroskap. Det kommer man over. Å miste sikkerhetsklareringen sin er mye mye verre.

Anonymkode: 4e9f0...43e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som sier det ikke er greit å la partneren snoke på telefonen sin har vanligvis noe å skjule. Min kan for all del snoke så mye han vil. Jeg har null å skjule.

Hadde du sagt nei til å la partneren se mobilen så er det ett kjempe rødt flagg. Enormt. Jeg ville tvilt på deg med en gang.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som sier det ikke er greit å la partneren snoke på telefonen sin har vanligvis noe å skjule. 

Nei.

Anonymkode: 5b531...4ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De som sier det ikke er greit å la partneren snoke på telefonen sin har vanligvis noe å skjule. Min kan for all del snoke så mye han vil. Jeg har null å skjule.

Hadde du sagt nei til å la partneren se mobilen så er det ett kjempe rødt flagg. Enormt. Jeg ville tvilt på deg med en gang.

Hvorfor sier folk dette, om igjen og om igjen, som om det er fakta?

Jeg mener telefon er privat, og har aldri i hele mitt liv vært utro. 

Nå er jeg singel, og har da per definisjon ingen utroskap å skjule - likevel ville jeg ikke latt venner, min mor, naboen eller du, lese på mobilen min. Ville du? Kunne du bare gitt meg mobilen din med kode - gitt at du visste jeg ikke kom til å tømme bankkontoen din eller noe - og så kunne jeg gått gjennom loggen din og meldingene dine, lest alt folk har skrevet til deg, alt du har søkt på, alle KG-innleggene dine?

Hva med at jeg setter opp noen kameraer i hjemmet ditt som jeg kan følge med på, du har jo ingenting  å skjule så hvorfor skal du ha privatliv?

Ser dere ikke selv hvor blåst den argumentasjonen er? Siden noen av oss ønsker å drite i fred, så er vi utro på do liksom. Det er litt sånn.

Og argumentasjonen er utrolig manipulativ. Man kan ikke vinne. Det er sånn sjalu psykopater sier, mennesker som mishandler andre mennesker. Stort rødt flagg for meg om en mann hadde sagt noe sånt, det hadde vært soleklar dealbreaker.

Forøvrig - mange inkludert ekser har hatt koden til min mobil, kobler den til anlegget og spiller låter fra den på fest og alle skal jo være DJ etter en stund. Jeg har ikke et problem med å dele kode - men du skal ikke bruke den koden til å snoke, det hadde jeg hatt et stort problem med. Det er tillitsbrudd.

Anonymkode: 51004...f89

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (12 timer siden):

Det er fortsatt et lovbrudd. Så nei.

Om man er gift har man rett til innsyn i konto

Anonymkode: 354bc...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om man er gift har man rett til innsyn i konto

Nei. Man har rett til innsyn i skattemeldingen. Ikke i konto. Og ikke i telefonen.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Nei. Man har rett til innsyn i skattemeldingen. Ikke i konto. Og ikke i telefonen.

Man har hvertfall ikke lov å gjemme penger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne ikke falle meg inn å snoke på mannens telefon. Uansett grunn. Jeg hadde aldri i livet godtatt at han hadde snoket på min heller. Mobilen er privat. Om jeg hadde mistenkt utroskap, hadde jeg valgt andre metoder for å få det bekreftet. Nå er jeg dog en veldig lite sjalu person, som har som utgangspunkt at dersom mannen helst ville vært med noen andre, så hadde han vært et annet sted og ikke med meg. Jeg stoler på ham, og jeg forventer det samme tilbake. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke hatt problem med å latt min mann se over meldinger jeg evt får fra andre menn dersom det hadde gitt ham fred i sjelen.  Der står evt kun praktiske ting i forhold til skole/ barnehage osv. Meldinger fra veninner og familie ville han uansett helst slippe å se. 

Anonymkode: a9f88...6a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man har hvertfall ikke lov å gjemme penger

Feil igjen. Ektefeller kan ikke skjule verdier for hverandre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil si utroskap er verre, men begge deler er så ille at det ville garantert blitt brudd, siden tilliten uansett er borte. Alt for dårlig erfaring med slike damer, så det ville vært helt uaktuelt 

Anonymkode: f5052...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...