Gå til innhold

Hvorfor er det verre å sjekke telefonen til partner om man mistenker noe, og finner bevis, enn å være utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarer bare ikke å fatte det?!

Jeg syns ikke noe om å sjekke telefonen til partner random, bare fordi man er usikker som person ol, bare for å ha sagt det. Men når man "vet" at partner har gjort noe galt, som å være utro, så ser ikke jeg hva som er feil med å sjekke og få det bekreftet?

Når folk skriver slike innlegg her inne, der de har hatt mistanke og fått det bekreftet, blir de nesten halshugd fordi de gjorde det største tillitsbruddet, som er å snoke på telefonen. Vedkommende får mer eller mindre beskjed om å finne seg i utroskapen, fordi dem fant bevis på telefonen til den som er/var utro, og da kan de liksom bare ha det så godt.

Anonymkode: 32dfd...3b7

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke verre. 

Jeg har vært i to lange forhold. Jeg skjønte det ganske fort når de var utro og jeg fikk ikke et ærlig svar når jeg spurte. Endte opp med å sjekke mobilene deres og i begge tilfeller fant jeg bevis på at de var nettopp utro.

Jeg skjønner det med at det er privat eiendom. Skjønner det med at det kan være sensitiv informasjon på mobilen. Er det en jobbtelefon så blir det plutselig mye vanskeligere (i mine tilfeller har det ikke vært det). Samtidig tror jeg de færreste ville brukt en jobbtelefon til å være utro, men uansett så vet man hva man leter etter. Jeg som kvinne leter etter en annen kvinne som jeg ikke kjenner navnet til der det er hjerter og flørtende tone. Det er lett å finne og jeg kan ikke huske om jeg har sett noe annet enn nettopp utroskapen på mobilene deres. 

Folk får si hva de vil. Nå er jeg singel, men kommer alltid til å sjekke en eventuell partner sin mobil om jeg mistenker noe. Hadde nå disse mannfolka vært såpass respektable at de var ærlige så hadde jeg sluppet det, men når erfaringen din er at du blir løyet til så må du finne svar selv. 

Mistenker du at han er utro? Ja, sjekk mobilen. Enkelt og greit. Du får ikke svar ellers. 

Er du en utro mann? Fortell det for faen, din idiot. 

Anonymkode: 8e815...aa4

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer greit å gjøre noe galt fordi noen andre har gjort noe verre, det er ikke sånn hverken moral og etikk eller lov og rett fungerer. Handlingen er uansett den samme, det er ikke hvorvidt du finner noe eller ikke som avgjør det.

Stoler du så lite på partner - berettiget eller ikke - er forholdet uansett ikke liv laga.

Endret av Daria
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ærlig si at jeg vet når noen er utro. Det merkes. Før var jeg mer usikker og trengte bevis, nå vil jeg automatisk gjøre det slutt da jeg stoler nok på meg selv til å gå uten ytre bevis. Jeg liker helt ærlig ikke den personen jeg blir når jeg mistenker utroskap og det er nok grunn for meg til å avslutte forholdet. Har opplevd utroskap 2 ganger og jeg trenger ikke lenger dette beviset som jeg trengte tidligere.

Anonymkode: 4b160...136

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kan ærlig si at jeg vet når noen er utro. Det merkes. Før var jeg mer usikker og trengte bevis, nå vil jeg automatisk gjøre det slutt da jeg stoler nok på meg selv til å gå uten ytre bevis. Jeg liker helt ærlig ikke den personen jeg blir når jeg mistenker utroskap og det er nok grunn for meg til å avslutte forholdet. Har opplevd utroskap 2 ganger og jeg trenger ikke lenger dette beviset som jeg trengte tidligere.

hva om du tar feil ? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofie Maria skrev (5 minutter siden):

hva om du tar feil ? 

Som sagt, jeg liker ikke den personen jeg blir når jeg blir mistenksom på jakt etter bevis. Jeg er en person som gir mye tillitt til min partner og forventer mye tillitt tilbake. Viss jeg ikke har tillitt til min partner så fungerer rett og slett ikke forholdet for min del. Med alder og erfaring så har jeg lært meg å stole på egen magefølelse. Jeg kan ikke fordra drama og er ikke en av disse kvinnene som stadig tolker ting i verste mening eller mistenker mannen for utroskap fordi han sier hei til naboen. Så nei jeg er absolutt ikke bekymret for å ta feil.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som sagt, jeg liker ikke den personen jeg blir når jeg blir mistenksom på jakt etter bevis. Jeg er en person som gir mye tillitt til min partner og forventer mye tillitt tilbake. Viss jeg ikke har tillitt til min partner så fungerer rett og slett ikke forholdet for min del. Med alder og erfaring så har jeg lært meg å stole på egen magefølelse. Jeg kan ikke fordra drama og er ikke en av disse kvinnene som stadig tolker ting i verste mening eller mistenker mannen for utroskap fordi han sier hei til naboen. Så nei jeg er absolutt ikke bekymret for å ta feil.

Bra at du stoler på deg selv, men iblant kan man se spøkelser på høylys dag er vel mer hva jeg prøver å si.. 

Min magefølelse er kanskje dårligere enn din så jeg ville defintivt behøvd bevis. Har du fått bevis i etterkant? 🙂 Siden du er så sikker mener jeg.. 😉

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofie Maria skrev (11 minutter siden):

Bra at du stoler på deg selv, men iblant kan man se spøkelser på høylys dag er vel mer hva jeg prøver å si.. 

Min magefølelse er kanskje dårligere enn din så jeg ville defintivt behøvd bevis. Har du fått bevis i etterkant? 🙂 Siden du er så sikker mener jeg.. 😉

Jeg har opplevd utroskap 2 ganger. Begge gangene var det magefølelsen som så i fra. Den gangen stolte jeg ikke på meg selv og la mye krefter i å finne bevis. Det gjorde jeg også og først da tørte jeg å gjøre det slutt.

Jeg liker ikke den personen jeg blir i jakt på bevis jeg egentlig aldri trengte, så jeg har lovet meg selv at viss et forhold får meg til å føle meg slik igjen så er det over før jeg tillater meg selv å jakte bevis.

Er personlig ikke bekymret for å ta feil, har også vært i forhold uten utroskap og jeg er ikke en mistenksom kvinne til vanlig.

Jeg forstår at de aller fleste trenger bevis, jeg var jo slik selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi alle kjenner til forhold der man har et liv sammen med barn, som har sluttet på grunn av utroskap. Har aldri hørt om noen som går til skilsmisse fordi ektefellen var utrygg og sjekket mobilen. Finnes sikkert noen eksempler, men det vil være uvanlig. 

Det er vanligere å sjekke telefonen til enn partner enn å være utro, og er mye lettere å oppdage enn utroskap. 

Så jeg tror det er en relativ liten gruppe som faktisk syns det å sjekke telefon er være en utroskap. 

Noen har opplevd å leve i et skadelig kontrollerende forhold tidligere, er meget sensitive på all type av kontrollerende adferd. 

Noen har et meget stort behov for autonomi også i et langvarig forpliktende forhold. 

Noen er ikke særlig forplktiget i sine forhold. 

Noen er utro. 

Noen har utfordringer med tillit, og tror at det kun finnes to nivåer. Tillit eller ikke tillit i et forhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har opplevd utroskap 2 ganger. Begge gangene var det magefølelsen som så i fra. Den gangen stolte jeg ikke på meg selv og la mye krefter i å finne bevis. Det gjorde jeg også og først da tørte jeg å gjøre det slutt.

Jeg liker ikke den personen jeg blir i jakt på bevis jeg egentlig aldri trengte, så jeg har lovet meg selv at viss et forhold får meg til å føle meg slik igjen så er det over før jeg tillater meg selv å jakte bevis.

Er personlig ikke bekymret for å ta feil, har også vært i forhold uten utroskap og jeg er ikke en mistenksom kvinne til vanlig.

Jeg forstår at de aller fleste trenger bevis, jeg var jo slik selv.

Aha, da henger jeg med🥰🥰. Det er greit løfte å gi seg selv i og med at magefølelsen din har vært rett to ganger på rad ! Skulle ønske min mage var like treffsikker i livet.. 🫣🫣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...Nå er jeg singel, men kommer alltid til å sjekke en eventuell partner sin mobil om jeg mistenker noe. Hadde nå disse mannfolka vært såpass respektable at de var ærlige så hadde jeg sluppet det, men når erfaringen din er at du blir løyet til så må du finne svar selv. 

Mistenker du at han er utro? Ja, sjekk mobilen. Enkelt og greit. Du får ikke svar ellers. 

Er du en utro mann? Fortell det for faen, din idiot. 

Anonymkode: 8e815...aa4

Med den holdninga finner du garantert ny løgner av en utro mann. 

Anonymkode: 5b531...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker også at det er innafor å sjekke mobilen en gang ved berettiget mistanke.

Noe helt annet er å sjekke telefonen jevnlig. 

Anonymkode: 39550...bcd

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er teit er jo at man tror man trenger "beviser". Det er jo ikke slik at saken skal prøves for Retten akuratt.

Vet man så er det bare å gå.

Endret av Macro
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke utroskap er greit. Aldri.

Men jeg synes ikke det er greit å sjekke telefonen heller.

Og man kan faktisk ha to tanker i hodet på en gang.

Hva gjør man om mistanken er feil? Hva om bevisene er skjult? Hva om samboer har to telefoner?

Utroskap har eksistert mye lengre enn telefonen og er ikke avhengig av å bruke telefonen i det hele tatt.

Et forhold er ingenting uten tillit. Og når man ikke er villig til å jobbe med tilliten i et forhold så lurer jeg fælt på hvorfor en blir i forholdet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du vet personen er utro - hvorfor må du da sjekke. Tilliten din til den personen jo allerede blåst, det blir ikke bedre av at du også bryter den tilliten hen har til deg. Minus og minus blir ikke pluss her.

Et annet problem er at denne "vissheten" ofte bare er en magefølelse, som jo mildt sagt er subjektivt. Det er nettopp dette argumentet mange sykelig sjalu og manipulative mennesker bruker som unnskyldning for å overvåke og kontrollere sin partner. De har jo alltid en vond magefølelse, ergo kan de alltid sjekke. 

Jeg datet en fyr i fem minutter som var sånn, følte meg hele tiden mistenkeliggjort. Når folk sjekker mobilene til sin kjære, så tenker jeg på han her som omtrent trodde jeg hadde vært utro med en jeg hang med på en festival en dag, som om jeg hadde pult en gammel gift venn på hibas-dassen på Øyafestivalen liksom. Han ba med det påskuddet om dårlig magefølelse om å få lese meldingene mine. Ikke faen. Og da fikk jo han "rett" da ikke sant, hadde jeg ikke hatt noe å skjule så kunne han få lest alle mine private meldingsutvekslinger .. 🙄 Da var det takk og farvel. Etter det får jeg helt spader av folk som har "magefølelser", og sånne par hvor de leser hverandres meldinger. Jeg er heller singel enn med en sånn.

Har du et håndfast bevis - da har du jo det beviset, hva skal du med mer. Vil han ikke innrømme det, så er det dobbelt svik, da er det takk og farvel.

Anonymkode: 51004...f89

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Snublefot62 skrev (5 timer siden):

Jeg synes ikke utroskap er greit. Aldri.

Men jeg synes ikke det er greit å sjekke telefonen heller.

Og man kan faktisk ha to tanker i hodet på en gang.

Hva gjør man om mistanken er feil? Hva om bevisene er skjult? Hva om samboer har to telefoner?

Utroskap har eksistert mye lengre enn telefonen og er ikke avhengig av å bruke telefonen i det hele tatt.

Et forhold er ingenting uten tillit. Og når man ikke er villig til å jobbe med tilliten i et forhold så lurer jeg fælt på hvorfor en blir i forholdet.

Godt poeng.

Hva med om du ikke finner noenting. Tilliten er jo ikke gjenopprettet av det nødvendigvis, anrop og meldinger kan (og vil vel i 9 av 10 tilfeller) være slettet, eller delt på krypterte apper, på kontoer eller mailadresser du ikke kjenner til. Det kan være en kollega, hvor alt foregår i arbeidstid, på jobbmail. Det er ekstremt lett å slette alle digitale spor, og jeg tror de fleste utro er ganske så nøye på det.

Så du vil jo fremdeles mistenke. Er tilliten borte, og den ikke kan komme tilbake igjen, om det finnes bare ETT mulig svar her og det er at vedkommede er/har vært utro og du kommer aldri til å tro noe annet - hva er da vitsen. Dere vil jo aldri komme noe vei eller ha et bra forhold igjen.

Anonymkode: 51004...f89

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde partner «sjekket» telefonen min hadde forholdet vært over.

Det fremviser en for stor mangel på tillit, at er forhold er fåfengt.

Anonymkode: b3ac0...402

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg syns ikke noe om å sjekke telefonen til partner random, bare fordi man er usikker som person ol, bare for å ha sagt det. Men når man "vet" at partner har gjort noe galt, som å være utro, så ser ikke jeg hva som er feil med å sjekke og få det bekreftet?

Når folk skriver slike innlegg her inne, der de har hatt mistanke og fått det bekreftet, blir de nesten halshugd fordi de gjorde det største tillitsbruddet, som er å snoke på telefonen. Vedkommende får mer eller mindre beskjed om å finne seg i utroskapen, fordi dem fant bevis på telefonen til den som er/var utro, og da kan de liksom bare ha det så godt.

Enig med deg. Grunnen til at det er "verre" er jo såklart fordi den utro skal få lov til å holde på akkurat som den vil og slippe unna med det og. De skal rettferdiggjøre den stygge oppførselen sin og siden de fleste er utro, så blir dette akseptert og.

Anonymkode: 0c1c9...8e3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Begge deler er like nedrig. Når den ene er så lavtstående at hen er utro, så trenger ikke den andre synke enda lavere og sjekke telefonen for bevis. Har man mistanke, så er mistanken som regel korrekt, med mindre man er notorisk mistenksom. 

Anonymkode: 43e54...bdf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...