AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #1 Skrevet 22. juli 2024 Hei. Har prøvd å lese regelverket opp og ned uten å bli klokere.. så kanskje noen her kan svare meg. Jeg jobber som tilkallingsvikar for et firma, jobbet der over 1 år og på sommerhalvåret er det tilnærmet full stilling. Ble dessverre syk her en helg nå I juli, og brukte egenmelding da for 2 dager. Ser arbeidsgiver har slettet alle tilleggene som medfølger helgevakt, og kun betaler grunnlønn timepris og ikke oppsatt vakt lønn. Er dette korrekt måte å gjøre det på? Har man ikke krav på skift tillegg/ helge tillegg ved sykdom som ekstra vakt? Anonymkode: d3976...d83 1
Frk.Mini Skrevet 22. juli 2024 #3 Skrevet 22. juli 2024 (endret) Der står det: "Lønn under sykdom Det gis full lønn under sykdom i inntil 52 uker for fast ansatte hvor ansettelsen har vart mer enn 14 dager og som har rett til sykepenger etter Folketrygdlovens §8. For midlertidig ansatte utbetales sykepenger etter arbeidsgiverperioden fra NAV." Endret 22. juli 2024 av Frk.Mini
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Ring NAV. 55553333 Anonymkode: 26fb1...121
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ring NAV. 55553333 Anonymkode: 26fb1...121 Hvorfor nav når det gjelder egenmelding og utbetaling i arbeidsgiverperioden? Nav har ikke noe med dette å gjøre Anonymkode: cf68a...534
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Nei, de kan ikke slette vaktene dine. Og ja, du skal ha både timer og tillegg for vaktene du skulle ha gått. Så lenge du har jobbet der lenge nok og ikke har brukt opp dagene dine/gått for kort tid mellom egenmeldingene er dette sykefravær med lønn. Om du har mottatt sms eller mail om vaktene tar du kontakt med leder først og om det ikke fører frem snakker du med tillitsvalgt. Det eneste du ikke kvalifiserer for er overtidsbetaling. Om jobben sin bruker et dataprogram (forsystem) til å lage turnus, gi ut vakter, elektroniske timelister m.m skal det også ligge en logg der på alle vaktene de her slettet unna, men dette kan som regel bare leder se såfremt du ikke her en knapp som viser slettede timer. Anonymkode: 590ab...596 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor nav når det gjelder egenmelding og utbetaling i arbeidsgiverperioden? Nav har ikke noe med dette å gjøre Anonymkode: cf68a...534 Nav regulerer hva som er innenfor arbeidsgiverperioden og hva som er utenfor. Hva arbeidsgiver kan søke om refusjon for, rettigheter og plikter ligger i denne lenken: https://www.nav.no/arbeidsgiver/sykmeldt-ansatt Anonymkode: 590ab...596
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 Tildelte vakter er en kontrakt, og det har de ikke lov å slette. Du skal ha betalt for dagene dyner syk, men får ikke tillegg Anonymkode: 03021...062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå