Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

 

Har prøvd å lese regelverket opp og ned uten å bli klokere.. så kanskje noen her kan svare meg. 

Jeg jobber som tilkallingsvikar for et firma, jobbet der over 1 år og på sommerhalvåret er det tilnærmet full stilling. Ble dessverre syk her en helg nå I juli, og brukte egenmelding da for 2 dager. Ser arbeidsgiver har slettet alle tilleggene som medfølger helgevakt, og kun betaler grunnlønn timepris og ikke oppsatt vakt lønn. 

Er dette korrekt måte å gjøre det på? Har man ikke krav på skift tillegg/ helge tillegg ved sykdom som ekstra vakt? 

 

Anonymkode: d3976...d83

  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Les avtalen din!

Anonymkode: facd5...46d

Skrevet (endret)

Der står det: 

 
"Lønn under sykdom
Det gis full lønn under sykdom i inntil 52 uker for fast ansatte hvor ansettelsen har vart mer enn 14 
dager og som har rett til sykepenger etter Folketrygdlovens §8. For midlertidig ansatte utbetales 
sykepenger etter arbeidsgiverperioden fra NAV."

Endret av Frk.Mini
AnonymBruker
Skrevet

Ring NAV. 55553333

Anonymkode: 26fb1...121

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring NAV. 55553333

Anonymkode: 26fb1...121

Hvorfor nav når det gjelder egenmelding og utbetaling i arbeidsgiverperioden? Nav har ikke noe med dette å gjøre

Anonymkode: cf68a...534

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de kan ikke slette vaktene dine. Og ja, du skal ha både timer og tillegg for vaktene du skulle ha gått. Så lenge du har jobbet der lenge nok og ikke har brukt opp dagene dine/gått for kort tid mellom egenmeldingene er dette sykefravær med lønn. Om du har mottatt sms eller mail om vaktene tar du kontakt med leder først og om det ikke fører frem snakker du med tillitsvalgt. Det eneste du ikke kvalifiserer for er overtidsbetaling. Om jobben sin bruker et dataprogram (forsystem) til å lage turnus, gi ut vakter, elektroniske timelister m.m skal det også ligge en logg der på alle vaktene de her slettet unna, men dette kan som regel bare leder se såfremt du ikke her en knapp som viser slettede timer. 

Anonymkode: 590ab...596

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor nav når det gjelder egenmelding og utbetaling i arbeidsgiverperioden? Nav har ikke noe med dette å gjøre

Anonymkode: cf68a...534

Nav regulerer hva som er innenfor arbeidsgiverperioden og hva som er utenfor. Hva arbeidsgiver kan søke om refusjon for, rettigheter og plikter ligger i denne lenken:

https://www.nav.no/arbeidsgiver/sykmeldt-ansatt

Anonymkode: 590ab...596

AnonymBruker
Skrevet

Tildelte vakter er en kontrakt, og det har de ikke lov å slette. 
Du skal ha betalt for dagene dyner syk, men får ikke tillegg

Anonymkode: 03021...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...