AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #1 Skrevet 22. juli 2024 Hei! Vi skal kjøpe enebolig, og ønsker møbler med slik farge som på bildet. Valget står mellom hvite eller beige vegger, men er så usikker på hvilken tone som passer best til fargene på møblene. Takk på forhånd! Anonymkode: be3e3...321
Mymlen Skrevet 22. juli 2024 #2 Skrevet 22. juli 2024 Det blir høy kontrast og mindre harmonisk om du skal ha mørke møbler og lyse vegger. Bordet på bildet er varmt i fargen, så en varm veggfarge vil være mer harmonisk. Jeg hadde anbefalt noen av disse, om du vil ha beige eller hvit: Beige - Marrakesh eller perlesukker Hvit - Naturlig hvit eller Off White Anbefaler å vurdere disse også, om du kanskje skal gå for en farge: Grønn - Laurbær eller Subtle green Rosa - Deco Pink eller Desert Pink Rød - Terracotta (ikke terrakotta) Turkis (møblene blir finere med noe varmere enn blå, som f.eks turkis) - Vannboble Fargenavnene kan du søke opp på fargerike.no 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Mymlen skrev (8 timer siden): Det blir høy kontrast og mindre harmonisk om du skal ha mørke møbler og lyse vegger. Bordet på bildet er varmt i fargen, så en varm veggfarge vil være mer harmonisk. Jeg hadde anbefalt noen av disse, om du vil ha beige eller hvit: Beige - Marrakesh eller perlesukker Hvit - Naturlig hvit eller Off White Anbefaler å vurdere disse også, om du kanskje skal gå for en farge: Grønn - Laurbær eller Subtle green Rosa - Deco Pink eller Desert Pink Rød - Terracotta (ikke terrakotta) Turkis (møblene blir finere med noe varmere enn blå, som f.eks turkis) - Vannboble Fargenavnene kan du søke opp på fargerike.no Tusen takk for mange tips og råd! Skal sjekke ut disse fargene🌸 Anonymkode: be3e3...321
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #4 Skrevet 24. juli 2024 Slike møbler kommer best til sin rett med litt farge på veggene, jeg syns både hvitt og beige blir tamt. Jeg personlig ville heller gått for blå eller grønntoner. Pale green, dusky blue, linblå, e.l Hvis beige, velge noe med mindre gule undertoner. F.eks soothing beige. Men det kommer an på gulv, farge på lister, og lysforhold. Denne kan fort virke grå hvis andre nyanser kræsjer. Anonymkode: d0576...35c 2
Leo Skrevet 24. juli 2024 #5 Skrevet 24. juli 2024 Jeg ville ha sett på fargen "Granskygge" fra Jotun. Beige med et tydelig varmt grønnskjær som jeg tror vil bli fint til denne typen møbler uten at det blir mørkt og "tungt". 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #6 Skrevet 24. juli 2024 Ville tatt en titt på anbefalingene fra jotun, selv om bordet og stolene ikke er teak eller palisander så er det tresorter som har mye av de samme fargekvalitetene. https://fargerad.jotun.no/fargerad/182720 Anonymkode: 99d62...96d
Kala Skrevet 24. juli 2024 #7 Skrevet 24. juli 2024 Jotuns Krydderurt blir nydelig til spisestuebordet ditt. Vi har den både på stuen og taket i soverommet vårt. Den fremstår både dus grønn, og myk beige alt etter mengden lys i rommet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #8 Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville tatt en titt på anbefalingene fra jotun, selv om bordet og stolene ikke er teak eller palisander så er det tresorter som har mye av de samme fargekvalitetene. https://fargerad.jotun.no/fargerad/182720 Anonymkode: 99d62...96d Synes den fargen så litt bæsjebrun ut. Skikkelig 70-talls. Anonymkode: f4114...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå