AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #1 Skrevet 22. juli 2024 Mine har vart i et år nå. Blir gal. Sover lite og er kronisk varm. Våkner hver 2.time hele natten. Når vil dette stoppe opp? Er det håp? Anonymkode: 6083f...37b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 Hormonbehandling er håpet. Hetetokter kan bli langvarig, for enkelte livet ut. Anonymkode: f7cd7...08a 1
Million Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 Mine varte i 4 år før det endelig stoppet helt. Begynte vel da jeg var kanskje 47 eller 48 eller deromkring, og stoppet da jeg var 51. Husker ikke helt eksakt når de startet, men når de stoppet husker jeg. Har lest at dette er svært varierende. Under min leting etter info da det var på det verste, leste jeg et foruminnlegg fra en dame i 70-årene som fremdeles slet med hetetokter... noen er uheldige og har hetetokter nesten livet ut etter at overgangsalderen startet, andre har knapt en eneste hetetokt i det hele tatt (har to venninner som aldri har vært plaget med det) og slipper billig unna. Men mange har det som jeg, hetetokter noen få år, så er det over. Jeg pleide heldigvis ikke å vekkes av det om natten, og kan egentlig ikke huske at jeg hadde noe særlig av det på nattestid. Sengetøyet var i alle fall tørt når jeg våknet. Har en annen venninne som pleide å måtte stå opp på natten og bytte sengetøy og dusje, for hun svettet sånn om natten av hetetoktene. Slitsomt. Men krysser fingrene for at du er en av de heldige som slipper unna med kun ett år eller to med hetetokter! 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Jeg er 46 og fikk hetetokter første gang for ca 2 år siden. De kom både dag og natt, og gjorde at jeg aldri fikk en god natts søvn. Ble helt utslitt og fikk mye fravær fra jobb da søvnmangelen trigget min migrene. Fikk bekreftet hos legen at hormonnivåene mine tilsier at jeg er i et forstadie til overgangsalderen. Er litt tilbakeholden med å starte på hormoner da jeg har endel brystkreft i familien,og ville teste ut andre ting først. Heldigvis fant jeg noe som funket. Etter at jeg begynte med Femarelle Recharge har mine hetetokter blitt helt borte. Hadde en periode på noen uker der jeg gikk tom for tabletter, og da merket jeg at hetetoktene kom snikende tilbake etter ca 1 uke. Har fått resept på hormoner men tenker at så lenge Femarelle funker holder jeg meg til de. Anonymkode: 668fc...930
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 46 og fikk hetetokter første gang for ca 2 år siden. De kom både dag og natt, og gjorde at jeg aldri fikk en god natts søvn. Ble helt utslitt og fikk mye fravær fra jobb da søvnmangelen trigget min migrene. Fikk bekreftet hos legen at hormonnivåene mine tilsier at jeg er i et forstadie til overgangsalderen. Er litt tilbakeholden med å starte på hormoner da jeg har endel brystkreft i familien,og ville teste ut andre ting først. Heldigvis fant jeg noe som funket. Etter at jeg begynte med Femarelle Recharge har mine hetetokter blitt helt borte. Hadde en periode på noen uker der jeg gikk tom for tabletter, og da merket jeg at hetetoktene kom snikende tilbake etter ca 1 uke. Har fått resept på hormoner men tenker at så lenge Femarelle funker holder jeg meg til de. Anonymkode: 668fc...930 Takk for tips. Bruker du de grønne eller røde? Anonymkode: 6083f...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå