AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #1 Skrevet 22. juli 2024 Jeg er kommet i pre-overgangsalder og menstruasjonen er helt uregelmessig. Det kan gå 2-3 mnd mellom, og når jeg får det så har jeg helt vanvittig store blødninger. Jeg skal straks reise på ferie, lang flytur. Sist jeg reiste med fly fikk jeg blødning helt ut av det blå, der jeg blødde gjennom. Hadde bare med meg små bind så måtte klare meg til vi var framme. Dette var veldig ubehagelig. Nå er jeg livredd for at det skal skje igjen og kommer til å ha med meg bind og tamponger. Vurderer å kjøpe disse menstruasjonstrusene for ekstra sikkerhet. Men er det noen som har erfaring med de? Hvor mye blod og koagulerer blod klarer de å ta unna? Og blir det for mye mer både de og bind? Anonymkode: 43a86...81b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #2 Skrevet 22. juli 2024 Det står på de ulike modellene hvor mange tamponger de tar. Jeg kombinerer slike i string med tamponger for å unngå lekkasjer. Har en boxer modell som skal kunne ta mer blod for natten. Jeg foretrekker tamponger fremfor bind så for meg er de små string versjonene ypperlig å kombinere med tamponger. Eller på dager jeg venter på mens. Anonymkode: c8f03...2a9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #3 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står på de ulike modellene hvor mange tamponger de tar. Jeg kombinerer slike i string med tamponger for å unngå lekkasjer. Har en boxer modell som skal kunne ta mer blod for natten. Jeg foretrekker tamponger fremfor bind så for meg er de små string versjonene ypperlig å kombinere med tamponger. Eller på dager jeg venter på mens. Anonymkode: c8f03...2a9 Aha. Visste ikke at de fantes i string. Da skal jeg kjøpe en av hver. Men hvor ofte vasker du de? Som vanlige truser? ts Anonymkode: 43a86...81b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Jeg slet lenge med voldsomme blødninger (helt til jeg fikk fjernet livmorslimhinnen), jernnivåer og alt var helt på bånn og jeg kunne ikke gå ut av døra på flere dager. Jeg brukte rett og slett barnebleier i de situasjonene hvor jeg MÅTTE ut på noe. Gjerne en genser knytt rundt livet sånn at det ikke ble synlig, og mørke klær. Det fungerte best av ting jeg prøvde.... Brukte størrelse 4 eller 5, alt etter som..... Selvfølgelig ikke lukket igjen da, men som bind.... og tettsittende truser.... Anonymkode: 9c90f...a55
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 Finnes de i string? Suger de opp noe særlig da? Anonymkode: a62a1...6fd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #6 Skrevet 26. juli 2024 Jeg syns de funker. Brukte de på de dagene. jeg bkødde mest. Det eneste er at det er litt ekkelt at det er vått og varmt da jeg ikke syntes det trakk så godt inn. Jeg foretrekker å bruke tampong på de dagene jeg blør mest, også kan jeg ha trusen i starten og på slutten. Anonymkode: 743f6...43f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #7 Skrevet 26. juli 2024 Skal du bruke med store blødninger må du skifte truse nesten like ofte som du skifter bind. Selv bruker jeg der på slutten og da holder det å skifte 2 ganger daglig. Anonymkode: d3377...f0b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal du bruke med store blødninger må du skifte truse nesten like ofte som du skifter bind. Selv bruker jeg der på slutten og da holder det å skifte 2 ganger daglig. Anonymkode: d3377...f0b Dette er jeg uenig i. Jeg har endometriose og sliter med kraftig blødninger, jeg bruker de som absorberer like mye som 5 bind, og trenger kun å bytte på kvelden. En truse varer hele dagen. Lindex selger med forskjellig absorberingsevne. Anonymkode: 30b07...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Skrevet 26. juli 2024 Bruker lindex sine. Kan bruke de i to dager før jeg må ha en ny. Helt geniale og glemmer at jeg har mensen Anonymkode: 27c29...491
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #10 Skrevet 26. juli 2024 https://forum.kvinneguiden.no/search/?&q=Menstruser&search_and_or=or Anonymkode: ab96b...4e2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #11 Skrevet 26. juli 2024 Jeg har Lindex sine og syns de er fantastiske! Foretrekker Hiphugger varianten, og medium/high når det kommer til absorpsjon, men jeg er heldig og blør ikke veldig voldsomt. På dager jeg skal noe starter jeg gjerne dagen med bind i trusa (klarer ikke tamponger), alt ettersom hvilken dag jeg er på. Anonymkode: 45427...0af
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Skrevet 28. juli 2024 Hvordan blir det med lukt? Anonymkode: 79185...f5f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan blir det med lukt? Anonymkode: 79185...f5f Som med et bind du har brukt hele dagen. De som sier det er luktfritt har bare bestemt seg for det, for det lukter. Anonymkode: 578f5...d0e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 Min tenåring vil helst bare bruke menstruser. Hun slet mye med at hun blødde utenfor med bind, men det er ikke noe problem med menstruerer. Hun er så liten og sped at hun har str 134/140 i Lindex sine (må bestilles online, minste str føres ikke i butikken) hun putter de brukte i hundeposer, så vasker jeg annen hver dag, kjører først på skylleprogram bare trusene og så som sekstigraders vask med annen vask. Lukter svært lite, selv etter to dager i en pose i påvente av vask… Anonymkode: 5da0c...c11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #15 Skrevet 28. juli 2024 Den med maks absorberingsevne fra Lindex er som 5 tamponger. Jeg bruker disse i 10 timer. Du må skylle ut blodet for hånd etter bruk og vaske på 40/60 grader. Anonymkode: 69a23...00b
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #16 Skrevet 28. juli 2024 Jeg har en fra Lindex, men synes stoffet (det som skal suge opp) er så kort bakover mot rumpa. Har blødd igjennom lengre bak på trusa, ikke gøy med stor flekk i sofaen. Trusa var heller ikke «full», langt i fra, så jeg tør ikke å bruke de mer uten tampong. Anonymkode: bc372...dfe
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Som med et bind du har brukt hele dagen. De som sier det er luktfritt har bare bestemt seg for det, for det lukter. Anonymkode: 578f5...d0e Det er lukt når man tar ned trusa for å gå på do, men dette er ikke en lukt som lukter «ut». Anonymkode: 30b07...a3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå