Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 Får man noe fradrag for husleia til borettslaget?
Usikker Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 Nei - man får ikke fradrag for husleie. Hvorfor skulle man det :klø: Men du får oppgave fra ditt boligbyggelag om hva du skal føre på selvangivelsen. Og den burde du ha fått allerede - det er en frist for boligbyggelaget for å sende ut denne. Jeg har fått min hvertfall.
Arkana Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Du får ikke fradrag for husleie, men jeg antar du mener den delen av husleien som dekker evt fellesgjeld. Din andel av fellesgjelden føres opp på selvangivelsen og du får fradrag for rentene.
Gjest Madeline Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Dekker husleia renter på lån så får du fradrag for disse rentene. Resten av husleia får du ingen fradrag for.
Gjest gjesta Skrevet 16. februar 2006 #5 Skrevet 16. februar 2006 Dekker husleia renter på lån så får du fradrag for disse rentene. Resten av husleia får du ingen fradrag for. ← Dette stemmer. Jeg har akkurat fått ligningsoppgave fra borettslaget mitt. Der står det min andel av renter av fellesgjeld. Min andel av borettslaget renteinntekter mm. Ta kontakt med ditt borettslag og etterlys ligningsoppgave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå