Gå til innhold

Drikke etter dehydrering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt høy feber (41), samtidig som jeg har kastet opp og det har føltes som jeg har hatt kniver i halsen.  Ergo, jeg er blitt ganske dehydrert, utetemperaturen har blitt høy og jeg har fått i meg minimalt med drikke.  Nå har det heldigvis snudd.

Hva er best å drikke for å fylle på igjen?  Føler jeg kunne tatt en halvannenliter [sett inn nesten hva som helst] på styrten nå, men jeg må starte forsiktig, bittelitt kokt vann av gangen.  Men fra i morgen er det fritt fram.

Jeg vil ha noe annet enn vann/farris.  Er fremdeles sår i halsen, så sterke juiceprodukter holder jeg meg unna. Jeg drikker ikke melk og har ingen erfaring med sportsdrikker.  Det må kunne kjøpes på vanlig matbutikk, jeg er ikke i stand til å dra ut på egen hånd, og må sende min søster, som ikke har førerkort, og det er langt til apotek/spesialforretninger.a

Anonymkode: d9cf8...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farris blandet med eplejuice er jo en klassiker. Ellers kokosvann om du får tak i. Det har en del elektrolytter som er greit å få inn etter en sånn runde. Håper du kommer deg raskt 💚

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sjokolademelk?

Anonymkode: b5280...a97

AnonymBruker
Skrevet

Gatorade.

Anonymkode: 1d6ce...109

AnonymBruker
Skrevet

Vann med natron

Anonymkode: 173d5...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Rett og slett vanlig solbærsaft, sånn man blander ut med vann. Det er godt å drikke den varm også, særlig når man har vondt i halsen.

Anonymkode: a58f4...5a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Rett og slett vanlig solbærsaft, sånn man blander ut med vann. Det er godt å drikke den varm også, særlig når man har vondt i halsen.

Anonymkode: a58f4...5a0

Er solbærsaft rik på elektrolytter? 🤔

Anonymkode: 173d5...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Hovedsaklig rent vann, pluss litt sportsdrikk ville jeg gått for 

Anonymkode: 50539...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...