AnonymBruker Skrevet 28. juli #21 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 19.47): En venninne sender selfies nesten daglig. Alltid med filter og idiotiske tekster som "varmt i dag" "sol ute" sliten etter jobb" Herlighet, hva FAEN skal jeg med denne info og trynet av henne? Jeg sender stygge selfier tilbake uten filter med dobbelthake og bare "skyer her", "ligger på sofaen her" osv. Men hun tar ikke hintet. Anonymkode: a5ede...930 Dette kjenner jeg igjen. Jeg skjønner at de kjeder seg, vil ha oppmerksomhet etc... men det er jo så himla intetsigende... og ..uff, det slår meg som lite intelligent.. synd å side det, men jeg tenker litt sånn jo flere selfies, jo mindre IQ... Anonymkode: 87326...df7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #22 Del Skrevet 28. juli 0:13 😂😂 Anonymkode: 04cf3...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #23 Del Skrevet 28. juli Trodde dette var en tråd der de som la ut selfier/tok selfier var ment å svare men ser istedenfor at det er nesten bare hets av andre som "aldri tar selfier"... Dere som aldri tar selfier eller legger ut noen selfier: hva gjør at du føler deg kompetent til å svare på et spm dere "aldri gjør" og dermed ikke har noe erfaring med? Nei jeg er ikke spesielt fin eller nydelig, jeg er helt normal men jeg tenker ikke så mye på utsende. De fleste selfier tar jeg på fjellet eller i situasjoner der utsende ikke betyr så mye. Jeg er meg selv og jeg duger (også på bilder) og synes det er greit å legge ut situasjonsbilder der jeg selv er med. Betyr ikke 70 filtre, trutmunn med andenebbet, og pumpene på utstilling. Det går an å ta normale selfier også, jeg ser ikke problemet med det. Anonymkode: a5df6...1d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #24 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trodde dette var en tråd der de som la ut selfier/tok selfier var ment å svare men ser istedenfor at det er nesten bare hets av andre som "aldri tar selfier"... Dere som aldri tar selfier eller legger ut noen selfier: hva gjør at du føler deg kompetent til å svare på et spm dere "aldri gjør" og dermed ikke har noe erfaring med? Nei jeg er ikke spesielt fin eller nydelig, jeg er helt normal men jeg tenker ikke så mye på utsende. De fleste selfier tar jeg på fjellet eller i situasjoner der utsende ikke betyr så mye. Jeg er meg selv og jeg duger (også på bilder) og synes det er greit å legge ut situasjonsbilder der jeg selv er med. Betyr ikke 70 filtre, trutmunn med andenebbet, og pumpene på utstilling. Det går an å ta normale selfier også, jeg ser ikke problemet med det. Anonymkode: a5df6...1d3 *puppene på utstilling*🤪 Anonymkode: a5df6...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #25 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 22.56): Er du veldig fornøyd med utseendet ditt siden du legger ut/ sender bilde av deg selv? Jeg synes ikke jeg er fotogen og ser ikke ut. Sender aldri eller legger ut bilde av meg selv. Forstår faktisk ikke meningen med selfier. Føler meg utenfor siden jeg ikke ppromoterer meg selv på sosiale medier. Anonymkode: c6864...d6c Du er ikke alene, deler ikke livet mitt på sosiale medier eller deler bilder/selfier for den saks skyld. Jeg er verken stygg eller en loner. Er bare helt tilfreds med å leve livet mitt anonymt, betyr ikke at jeg ikke drar på ferier eller går fjellturer eller er sammen med venner og tar bilder. Jeg bare har ingen behov for å fortelle «verden» at jeg drikker vin, går i fjellet eller er på ferie en plass. Tror kanskje det har blitt så vanlig å ta selfier å legge ut at folk ikke reflekterer over hvorfor de egentlig gjør det og hvilken verdi det har. Disser ikke de som velger gjøre det altså. Anonymkode: 1dda8...edf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #26 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 11.35): Legger ofte ut profilbilder og bilder av barna. Får masse likes så det er tydelig at det blir satt pris på. Anonymkode: 87ebe...60c Det var dagens desillusjonelle! Du tror oppriktig folk «setter pris på» at du legger ut selfies? Bare.. wow. Anonymkode: 44187...05d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #27 Del Skrevet 28. juli Jeg er såkalt pen, i tillegg har jeg en ganske strøken kropp. Men selfier har jeg aldri lagt ut, verken av kropp eller ansikt. Selv synes jeg det er kleint uansett. Anonymkode: ba03b...363 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #28 Del Skrevet 28. juli De gangene jeg sender selfies og kun til nærmeste venner er når jeg absolutt ikke ser ut i det hele tatt medfølgende en ironisk tekst om hvor fab jeg er😅 Det jeg syns er kleint å se på er selfies der folk tar cred for at de ser vakre ut men det er tydelig bruk av filter. Hvem er det de prøver å lure?🙈 Anonymkode: 2d0db...972 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 28. juli #29 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): De aller nærmeste får kanskje en selfie av meg en gang i måneden hvis jeg føler meg fin. Jeg liker å se bilder av folk jeg bryr meg om selv, særlig de jeg ikke har sett på en stund! Noen ville kanskje blitt overrasket over å høre at jeg er ganske fornøyd med mitt eget utseende, selv om jeg verken er fotogen eller noen skjønnhet. Bytter profilbilde med noen års mellomrom, da er det gjerne et bilde tatt i en spesiell situasjon som sier noe om meg og hva jeg er glad i. Akkurat dette er jo litt trist, for det hjelper ingenting på et lavt selvbilde å få komplimenter for utseendet. Anonymkode: e7cc4...9b0 Helt enig i at det er trist, og jeg tror heller ikke det hjelper henne mer enn kanskje akkurat der og da. Kanskje ikke da heller. Var mer delt som en mulig grunn for at noen deler mer selfies. Det er nok ikke grunnen til alle, men kanskje flere enn en tror? 🤔 Jeg vet ikke, men at folk trenger komplimenter er helt sikkert, men jeg personlig foretrekker å gi på annet enn det ytre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #30 Del Skrevet 28. juli Jeg er helt gjennomsnittlig, men stort sett fornøyd med eget utseende. Tar selfies fordi jeg har lyst til å ha minner fra steder eller situasjoner, eller bare hvis jeg føler meg ekstra fin en dag. Noen legger jeg ut på Instagram (som jeg bruker litt som en minnebok for meg selv, men med muligheten for mine 100-ish følgere å titte innom), andre ganger sender jeg snaps til nære venner og familie. Det kan like gjerne være usminket som fullt pyntet. Noe morsomt, noe hverdagslig, noe spesielt. Jeg synes det er hyggelig å få små glimt fra stort og smått i livet til de jeg er glad i, og håper de synes det samme siden vi har noenlunde samme frekvens på selfier. 😄 Har bevisst delt bilder fra ulike vinkler, uten filter og sminke, som jeg ikke er 100% fornøyd med selv. Det er jo sånn jeg ser ut? Og sånn andre ser meg. Det har hjulpet meg med å bli mindre kritisk til meg selv. Selvfølgelig er det også fint å få likes og hyggelige kommentarer fra andre, det er jo alltid litt narsissisme bak selfier man velger å dele. 😊 Anonymkode: f0594...5ef 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #31 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 2.49): Jeg liker å se bilder av folk jeg bryr meg om. Også selfies. Anonymkode: 89f18...41b Enig 👍🏼 Anonymkode: ad25f...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #32 Del Skrevet 28. juli Jeg snublet over tiktok-profilen til en fra videregående. Hun hadde nærmere 100 videoer av seg selv, absolutt alle hadde ansiktet hennes i nøyaktig samme vinkel. Det så nesten litt som kunst, selv om det nok ikke var intendert 😆 👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱🍸👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱 Anonymkode: 87693...05e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #33 Del Skrevet 28. juli Kunne virkelig ikke brydd meg mindre, jeg er kun så ung som jeg er nå, bare her i livet og kommer aldri til å få tilbake tiden. Så om man har problemer med andre sitt tryne har man generelt lite å gjøre på sosiale medier. Poster lite generelt og skåner barna, men har en treningskonto jeg bruker innimellom og der er det kun få svært interesserte eller familie som vet om. Janteloven folkene kan ta seg en bolle for min del, det er helt frivillig og man kan dempe folk om man vil har man litt peiling. Anonymkode: ed3e6...b93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 28. juli #34 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 22.56): Er du veldig fornøyd med utseendet ditt siden du legger ut/ sender bilde av deg selv? Jeg synes ikke jeg er fotogen og ser ikke ut. Sender aldri eller legger ut bilde av meg selv. Forstår faktisk ikke meningen med selfier. Føler meg utenfor siden jeg ikke ppromoterer meg selv på sosiale medier. Anonymkode: c6864...d6c Jeg syns det er veldig gøy med ablegøyer, så jeg kan fort finne på å sende grimaser 😂. Eller en liten snutt av at jeg ler siden jeg har sånn derre fæl hekselatter 😂. Uten filter da. Syns filter er litt juks 😂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #35 Del Skrevet 28. juli Det er så flaut når folk ikke skjønner at andre synes de er kleine. Er vi 14 år? Nei, voksne med stort behov for bekreftelse fra andre i en alder av 30 +. Hater sånt Anonymkode: e2ebe...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #36 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg snublet over tiktok-profilen til en fra videregående. Hun hadde nærmere 100 videoer av seg selv, absolutt alle hadde ansiktet hennes i nøyaktig samme vinkel. Det så nesten litt som kunst, selv om det nok ikke var intendert 😆 👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱🍸👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱👱 Anonymkode: 87693...05e Mer flau på dine vegne, hun vet vell knapt at du eksisterer etter videregående. Anonymkode: ed3e6...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #37 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er så flaut når folk ikke skjønner at andre synes de er kleine. Er vi 14 år? Nei, voksne med stort behov for bekreftelse fra andre i en alder av 30 +. Hater sånt Anonymkode: e2ebe...d9f Da sletter du dem eller setter demping på dem... er ikke verre enn det. Hater folk som bare hater for å hate, aldri skjønt slike folk som deg. Lev livet ditt mens du har det og fokuserer på ditt så ordner det meste seg. Gi litt mer faen så kommer sola Anonymkode: ed3e6...b93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #38 Del Skrevet 28. juli Har ei venninne som bytter profilbilde hver uke, om ikke oftere. Legger ut bilder hele tiden. Hun sier hun bruker fb som ei dagbok der det kommer opp minner. Men hallo? Jeg tar masse bilder, men har det på kamerarullen min og lagrer i sky. Trenger ikke offentliggjøre bildene for å ha de lagret. Jeg er 45 år, og har vært på fb siden det ble oppfunnet. I starten delte folk alt, men nå bruker folk fb på en annen måte. Ser enkelte gjengangere som får helt oppheng i sosiale medier. Alt er fantastisk og det skrytes om kapp. virker veldig slitsomt og holde styr på alle kanaler, kommentere og sanke likes. folk eksponerer seg som aldri før. jeg har ikke delt et bilde i hele sommer, har opplevd mye kjekt, men har behov for privatliv. Det folk snakker om på fester er jo hva de har sett andre legger ut på fb. Anonymkode: 5b9c8...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #39 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da sletter du dem eller setter demping på dem... er ikke verre enn det. Hater folk som bare hater for å hate, aldri skjønt slike folk som deg. Lev livet ditt mens du har det og fokuserer på ditt så ordner det meste seg. Gi litt mer faen så kommer sola Anonymkode: ed3e6...b93 Er det ikke litt flaut å slette venner på fb? handler ikke om at folk hater, men at man ser en helt annen «venn» på sosiale medier.. enn man er vant til. Det å spise en middag gjør alle hver dag, men enkelte skal gjøre stort ut av alt. Det er middags party og fest. Livet er en fest til en hver tid. ingen har det slik. Derfor blir folk flau på andres vegne og lurer på hva ligger bak alt dette behovet for skryt. når folk ikke klarer å spise en middag, møte en venn eller trene uten å ha delt det med 800 venner på fb er det noe galt Anonymkode: 5b9c8...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #40 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ei venninne som bytter profilbilde hver uke, om ikke oftere. Legger ut bilder hele tiden. Hun sier hun bruker fb som ei dagbok der det kommer opp minner. Men hallo? Jeg tar masse bilder, men har det på kamerarullen min og lagrer i sky. Trenger ikke offentliggjøre bildene for å ha de lagret. Jeg er 45 år, og har vært på fb siden det ble oppfunnet. I starten delte folk alt, men nå bruker folk fb på en annen måte. Ser enkelte gjengangere som får helt oppheng i sosiale medier. Alt er fantastisk og det skrytes om kapp. virker veldig slitsomt og holde styr på alle kanaler, kommentere og sanke likes. folk eksponerer seg som aldri før. jeg har ikke delt et bilde i hele sommer, har opplevd mye kjekt, men har behov for privatliv. Det folk snakker om på fester er jo hva de har sett andre legger ut på fb. Anonymkode: 5b9c8...a8c https://itavisen.no/2017/09/15/snart-kan-du-slumre-facebook-vennene-dine/ Oppskrift her på å mute/dempe folk. Anonymkode: ed3e6...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå