Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (3 minutter siden):

Når man er utro, har man sluttet å "gjøre sitt beste for forholdet". Da kan man heller gå enn å gjøre det uunngåelige bruddet verre enn det hadde trengt å være både for partner og barn. 

Så enig med deg! Et brudd kan være traumatisk og opprivende for barn, og enda verre når det er en ny kjæreste i bildet. 

Anonymkode: aba18...7cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har ei venninne som er sønderknust av hjerlighetssorg. 
mannen hennes var utro og har nå gått fra henne til den nye dama. Mange barn i bildet fra begge sider. For venninnen min er dette ei livskrise, og hun er deprimert. 
fra å være en familie på 5 og være lykkelig, så ble alt revet ned i det øyeblikket hun fikk vite at han har vært utro over flere mnd. 
Ikke vær den «andre kvinnen» som river i filler en familimor. 
Ikke vær utro og bedra partneren din. 
vil du ut av et forhold så gå.. ikke vær utro og knus din partners og dine barns mor/ fars hjerte. 
vær en bra person! 

Den andre kvinnen eller mannen for den saks skyld, har ikke noe med dette å gjøre slik jeg ser det. Derimot så bør jo den som ønsker noe på si enten åpne eller avslutte forholdet. Å være en bra person er veldig viktig.

Endret av Flintis
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (8 minutter siden):

Den andre kvinnen eller mannen for den saks skyld, har ikke noe med dette å gjøre slik jeg ser det. Derimot så bør jo den som ønsker noe på si enten åpne eller avslutte forholdet. Å være en bra person er veldig vitig.

Absolutt! Men den andre kvinnen bedro også sin mann. 
uansett bør man ikke innlede et forhold med en person som er gift eller er i forhold. Da ber man vedkommende ordne opp på hjemmebane før en går videre 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at utroskap er stygt, og det må være helt forferdelig når et forhold ender på den måten.

Men det er nok ofte ikke utroskap som er den direkte årsaken til et brudd, i all fall ikke den eneste.. mulig en katalysator, men man bryter ikke ut av et ekteskap uten at det er noe galt med det ekteskapet. 

Ikke at det er noe trøst, kanskje. Men det er nok mulig at det ekteskapet til venninnen din allerede var dødsdømt, det var bare et spørsmål om tid.

En kamerat av meg sa til meg en gang at han måtte skille seg, han skulle ut, og han hadde gode grunner for det. Han snakket en del om det, som egentlig ganske mange kamerater av meg har gjort. Jeg tror han møtte elskerinna tre års tid etter første gang han fortalte meg at han måtte skille seg, og skilte seg ca et år etter det igjen og flyttet inn med henne. For kona så var det hun som brøt opp ekteskapet, men jeg tenker at han hadde jo ikke forelsket seg i en ny om det ikke var for at ekteskapet allerede var over for hans del. Kona hadde i beste fall fått noen år til med en uinteressert ektemann som ikke hadde hjertet i å være der.

Om du vil ha litt karma, så ble det brudd med elskerinnen i denne historien, de hadde store problemer bare etter noen år. Det er nok ikke den beste måten å starte et forhold på. 70% av ekteskap nr 2 ender i skilsmisse har jeg lest.

Anonymkode: b55f7...f9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Absolutt! Men den andre kvinnen bedro også sin mann. 
uansett bør man ikke innlede et forhold med en person som er gift eller er i forhold. Da ber man vedkommende ordne opp på hjemmebane før en går videre 

Det kan være et åpent forhold, noe som er en måte å ordne det på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er enig i at utroskap er stygt, og det må være helt forferdelig når et forhold ender på den måten.

Men det er nok ofte ikke utroskap som er den direkte årsaken til et brudd, i all fall ikke den eneste.. mulig en katalysator, men man bryter ikke ut av et ekteskap uten at det er noe galt med det ekteskapet. 

Ikke at det er noe trøst, kanskje. Men det er nok mulig at det ekteskapet til venninnen din allerede var dødsdømt, det var bare et spørsmål om tid.

En kamerat av meg sa til meg en gang at han måtte skille seg, han skulle ut, og han hadde gode grunner for det. Han snakket en del om det, som egentlig ganske mange kamerater av meg har gjort. Jeg tror han møtte elskerinna tre års tid etter første gang han fortalte meg at han måtte skille seg, og skilte seg ca et år etter det igjen og flyttet inn med henne. For kona så var det hun som brøt opp ekteskapet, men jeg tenker at han hadde jo ikke forelsket seg i en ny om det ikke var for at ekteskapet allerede var over for hans del. Kona hadde i beste fall fått noen år til med en uinteressert ektemann som ikke hadde hjertet i å være der.

Om du vil ha litt karma, så ble det brudd med elskerinnen i denne historien, de hadde store problemer bare etter noen år. Det er nok ikke den beste måten å starte et forhold på. 70% av ekteskap nr 2 ender i skilsmisse har jeg lest.

Anonymkode: b55f7...f9c

Jasså, så han snakket med deg, og utleverte konen sin. Fin type, det der. Du fikk nok elskerinnetalen, sammen med hun han rotet med.

En kar som holder på sånn, han vil ha gode unnskyldninger på lur for å bortforklare hva han gjør. Han jobbet ikke for forholdet i det hele tatt, han bare gikk bak ryggen på sin nærmeste. Og så snakker han ned konen sin til andre for å unnskylde sine egne handlinger og valg. Dårlig stil.

Utroskap kan ikke unnskyldes. Vi lever ikke i bushen, der man blir steinet om man er utro. I Norge står man helt fritt til å gå fra ektefellen sin når som helst. Ønsker man seg bort fra kone og barn, så tar man et så "pent" brudd som mulig, før man begynner å lete etter ny partner. Sånn gjør et sivilisert menneske det.

Anonymkode: daef8...a5e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sånn går det når dere damer driver tar deres menn for gitt.
Ikke gir dem den omsorg, intimitet og kjærlighet mannen trenger og fortjener.
Bare sutrer og maser fordi han ikke kommer tidsnok hjem fra jobb, ikke gjør nok husarbeid osv osv.

Anonymkode: cd5da...0ab

Helt uenig. Kvinnene burde vært utro når mennene tar dem for gitt og overlater alt ansvar til kvinnen. Viser tydelig at han ikke bryr seg.

Anonymkode: 59097...82b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

mannen hennes var utro og har nå gått fra henne til den nye dama. Mange barn i bildet fra begge sider. For venninnen min er dette ei livskrise, og hun er deprimert. 
fra å være en familie på 5 og være lykkelig, så ble alt revet ned i det øyeblikket hun fikk vite at han har vært utro over flere mnd. 
vil du ut av et forhold så gå.. ikke vær utro og knus din partners og dine barns mor/ fars hjerte. 
vær en bra person! 

Det er partneren som skuffet.

Ingen andre. 

Om mannen min ønsker å ha sex med andre er forholdet slutt, uansett om han finner noen som sier "jatakk" eller ikke. 

Anonymkode: 02a07...738

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Beklager at det har skjedd med deg, men noen ganger er utroskap helt innafor. Når det er eneste måten du får intimitet, kjærlighet og komplimenter og motparten nekter å skille seg. Ønsker deg lykke til med et bedre liv uten din ekspartner!

Anonymkode: 1cea3...c6f

Utroskap er ALDRI innafor. Da går man fra partneren først. 

Å oppleve at partneren er utro kan være skadelig. Har man det ikke godt i et forhold og derfor nødt å finne noen andre, vil ikke forholdet vare uansett. Og får man det til er det ingen vits å være utro. 

Hvorfor potensielt skade sin partner da med utroskap? I stede for å gå fra et forholdet eller jobbe med det? 

Anonymkode: 57cac...1a5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har andre kvinner ansvar hvor ektemennene stikker kuken sin? 
Har mannen gjort noe galt her? Eller bare den andre kvinnen? 

Anonymkode: fcb88...026

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har andre kvinner ansvar hvor ektemennene stikker kuken sin? 
Har mannen gjort noe galt her? Eller bare den andre kvinnen? 

Anonymkode: fcb88...026

Mannen er den største drittsekken i dette forholdet. Men kvinner som ligger med gifte menn er også skyldig inn ødelegge et ekteskap. 
Denne kvinnen bør også ha i bakhodet at hun inngår et forhold med en mann som er utro. Og han det samme med henne, da hun også var utro med sin mann. 
forholdet starter med tillitsbrudd fra begge parter. 
Et brudd i seg selv er tøft nok for kona, men at det i tillegg er en ny kvinne i bildet er direkte skadelig. 
Ser flere skriver her at mannen må få nærhet andre steder?? Er han ikke lykkelig i forholdet må han jo gå da? 
hva med kvinner og mødre som har det tredje skiftet? Som må ta seg av barn og hus mens mannen er å drikker øl med gutta? Skal hun være utro da? Fordi hun ikke har en god mann? 
utroskap er roten til mye vondt. 
mange her inne klager over mine og dine barn, og ekser som ikke liker den nye bonosforelderen og sabotasje osv. utroskap fra partner spiller nok en stor rolle her. Et svik som mange sliter med å forholde seg til, som igjen går utover barna. 
igjen sitter en kvinne med delt omsorg, fra hus og hage til leilighet, dårligere økonomi og knust hjerte. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også stygt å nekte partner nærhet. Det er misbruk, spør du meg. Ikke rart mange er utro når de ikke får dekket fundamnetale behov

Anonymkode: b59b5...c50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er også stygt å nekte partner nærhet. Det er misbruk, spør du meg. Ikke rart mange er utro når de ikke får dekket fundamnetale behov

Anonymkode: b59b5...c50

Det er noe fundamentalt med personen og forholdet hvis man velger å være utro. 

Som regel er det helt andre ting som ikke er på plass som er langt mer viktig, når det er lite eller ingen nærhet og sex. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

vær en bra person! 

Hva med ansvaret til den som ble bedratt? Utroskap skjer ikke uten grunn, har venninnen oppført seg bra?

Anonymkode: 0356c...7f2

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (19 timer siden):

Tja, etter min erfaring virkelig HATER kvinner å bli redusert til masekjerringer, og det er noe alvorlig galt ved mannens oppførsel når vi må bli det. Veldig ofte at mannen faktisk ikke fortjener verken partner eller familie, men er den som lar slikt gå for lut og kaldt vann, tar for gitt,  mens han prioriterer det han har lyst til. Isåfall kan mannen takke seg selv for at alt går til helvete også. Man får ikke bedre forhold enn man faktisk fortjener. 

Hm...min erfaring er at mange kvinner virkelig elsker rollen sin som masekjerring.

Anonymkode: 17f74...bd7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er partneren som skuffet.

Ingen andre. 

Om mannen min ønsker å ha sex med andre er forholdet slutt, uansett om han finner noen som sier "jatakk" eller ikke. 

Anonymkode: 02a07...738

Nei, begge sitt ansvar, hvis kvinnen i dette forholdet har kuttet ut sex og nærhet, så er det ok at mannen finner seg ei ny

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hm...min erfaring er at mange kvinner virkelig elsker rollen sin som masekjerring.

Anonymkode: 17f74...bd7

Absolutt ikke! 

Det er bare enkelte menn som behandler dama som sin mor, og aldri vokser ordentlig opp. 

Uhyre kjedelig når partneren ikke bidrar eller kun gjør det minimume. Og uansett hvordan man sier det eller tar det opp, skjer det ingen endring. 

Fascinerende at enkelte tror det er ok at kvinner jobber like mye, samtidig som de har det meste av ansvaret hjemme. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Beklager at det har skjedd med deg, men noen ganger er utroskap helt innafor. Når det er eneste måten du får intimitet, kjærlighet og komplimenter og motparten nekter å skille seg. Ønsker deg lykke til med et bedre liv uten din ekspartner!

Anonymkode: 1cea3...c6f

Nekter å skille seg? Man kan ikke nekte, om en vil ut, så går man. I alle fall i Norge

Anonymkode: a0913...ed3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, begge sitt ansvar, hvis kvinnen i dette forholdet har kuttet ut sex og nærhet, så er det ok at mannen finner seg ei ny

Er det kun sexen som er begges ansvar? 

Husarbeid, barn, det emosjonelle, planlegging etc etc er kun kvinnens oppgave? 

Hvis en kvinne ikke får tilfredsstilt det emosjonelle og mannen ikke bidrar like mye hjemme, så er det ok at kvinnen er utro? 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva med ansvaret til den som ble bedratt? Utroskap skjer ikke uten grunn, har venninnen oppført seg bra?

Så du anser utroskap som en straff for dårlig oppførsel? Det er en smule sykt! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint an å skille seg med forklaring om at man elsker en annen, uten å måtte strø salt i såret til den man går fra ved å fortelle at man har vært utro i tillegg.

Livet er ikke svart/hvitt og folk er bare folk, men noen ganger er det rette faktisk å ikke fortelle alt.

Anonymkode: 2c7b2...ced

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...