AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #1 Skrevet 22. juli 2024 Jeg vil si at barnet mitt er flink sosialt. Snart 3 år. Litt sjenert, men veldig snill særlig mot yngre barn og dyr. Når hun varmer opp kan hun fort hive seg med i leken med også større barn, veldig rask til å plukke opp hva andre gjør osv. Språklig og lekemessig avansert for sin alder. Men veldig ofte sint på meg eller andre voksne hun kjennner godt, som besteforeldre. Veldig kverulerende. Og kan si ting som "jeg er ikke glad i deg mamma!" Når jeg sier jeg er glad i henne. Kan bite og slå når jeg setter grenser. Når det er andre voksne der, som far eller besteforeldre, blir jeg riktignok hennes safe space og hun avviser ofte de andre, og hun er frekk mot dem. Flere som har opplevd dette? At de er flink med andre barn, men ikke liker voksne?😂 Anonymkode: 58e53...450
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #2 Skrevet 22. juli 2024 Hun blir jo ikke sint uten grunn? Hva er det som gjøre henne sint, sånn typisk? Anonymkode: 7cc0a...bb8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #3 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun blir jo ikke sint uten grunn? Hva er det som gjøre henne sint, sånn typisk? Anonymkode: 7cc0a...bb8 Alltid når jeg setter en grense, men ofte er hun kverulerende og sur tilsynelatende uten grunn. Veldig ofte hvis jeg hjelper henne med noe, eller ting ikke ble slik hun så for seg. Men også helt ut av det blå. Anonymkode: 58e53...450
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #4 Skrevet 22. juli 2024 Det virker som hun kanskje ikke føler seg like forstått av voksne. Det at du tenker at hun blir sint ut av det blå viser jo at du ikke forstår hennes indre verden så godt. Min erfaring er at mange voksne kommuniserer mye mer via ord/språk og legger ikke like mye merke til de emosjonelle invitasjonene slik som mange barn og dyr ofte gjør. Med barn kan man jo ha en hel samtale uten å bruke noen ord i det hele tatt, kun ved å spille på eller leke med følelser og stemninger. Dette er det mange voksne som har glemt og da ser jeg ofte at noen barn (som er veldig sterke på det empatiske og det emosjonelle) kan føle seg tråkket på tærne. Anonymkode: 76669...6b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå