Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen ganger lager jeg "burgere" av kikerter eller falafler, men synes det er vanskelig å få god smak på burgere. Falafler går greit. Så på et tvprogram at det ble laget burgere av gule erter som bare skulle ligge 10 timer pluss i bløt, som falafel gjøres. Hun brukte løk, hvitløk, bladpersille ekstra olje salt og pepper i røra. Prøvde i dag og synes det var lite smak i dem.
Er det noen  som har forslag til smaksforsterkere til burgere av kikerter, bønner eller linser? Trenger ikke være vegansk. Bare synes ofte at det ser godt ut og så liker jeg å prøve forskellige opskrifter.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Næringsgjær:) Fås kjøpt i helsekost.

Anonymkode: 0a678...390

Skrevet

Næringsgjær, røkt paprika, liquid smoke, soppsoyasaus, tørket steinsopp, kaspers, og ulike urter, både tørre og friske. Persille synes jeg er ekstra godt med kikerter for å ta et eksempel. 

Ost også siden det ikke skal være vegansk. 

Skrevet

Næringsgjær har jeg aldri hørt om, men det høres greit ut det. Verd å prøve.
Sopp og nøtter kan jeg ikke bruke.
Kanskje dere også har noen oppskrifter å dele/henvise med/til meg.   (Ble litt rar setning, men håper dere forstår)

AnonymBruker
Skrevet
Belima skrev (1 time siden):

Næringsgjær har jeg aldri hørt om, men det høres greit ut det. Verd å prøve.
Sopp og nøtter kan jeg ikke bruke.
Kanskje dere også har noen oppskrifter å dele/henvise med/til meg.   (Ble litt rar setning, men håper dere forstår)

Jane bak denne bloggen har faktisk gitt en hel bok om burgere så her vil du garantert finne mer enn en oppskrift som vil falle i smak 🥰

http://www.veganmisjonen.com/p/arkiv-burgere_6.html?m=1

Anonymkode: c55f7...a59

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruke Halloumi?

Jeg er ikke vegetarianer, men brukte ofte å kjøpe Halloumi-burgeren hos Burger King. Nå har de tatt den bort, dessverre.

Synes mange av de ordinære vegetarburgerne smaker veldig kjedelig.

Anonymkode: e911a...64a

Skrevet

Tusen takk alle sammen for nyttig hjelp. Da blir det ut å handle når butikkene åpner.
Spesiell takk til a59 for henvisningen. 💝

Skrevet
Belima skrev (3 timer siden):

Tusen takk alle sammen for nyttig hjelp. Da blir det ut å handle når butikkene åpner.

Jeg kan også anbefale den boken. Hadde helt glemt den i farten, men har den i bokhyllen her 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Belima skrev (14 timer siden):

Bare hyggelig å kunne være til hjelp🥰

Anonymkode: c55f7...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...