Belima Skrevet 22. juli 2024 #1 Skrevet 22. juli 2024 Noen ganger lager jeg "burgere" av kikerter eller falafler, men synes det er vanskelig å få god smak på burgere. Falafler går greit. Så på et tvprogram at det ble laget burgere av gule erter som bare skulle ligge 10 timer pluss i bløt, som falafel gjøres. Hun brukte løk, hvitløk, bladpersille ekstra olje salt og pepper i røra. Prøvde i dag og synes det var lite smak i dem. Er det noen som har forslag til smaksforsterkere til burgere av kikerter, bønner eller linser? Trenger ikke være vegansk. Bare synes ofte at det ser godt ut og så liker jeg å prøve forskellige opskrifter.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #2 Skrevet 22. juli 2024 Næringsgjær:) Fås kjøpt i helsekost. Anonymkode: 0a678...390
Daisy-love Skrevet 22. juli 2024 #3 Skrevet 22. juli 2024 Næringsgjær, røkt paprika, liquid smoke, soppsoyasaus, tørket steinsopp, kaspers, og ulike urter, både tørre og friske. Persille synes jeg er ekstra godt med kikerter for å ta et eksempel. Ost også siden det ikke skal være vegansk.
Belima Skrevet 22. juli 2024 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2024 Næringsgjær har jeg aldri hørt om, men det høres greit ut det. Verd å prøve. Sopp og nøtter kan jeg ikke bruke. Kanskje dere også har noen oppskrifter å dele/henvise med/til meg. (Ble litt rar setning, men håper dere forstår)
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #5 Skrevet 22. juli 2024 Belima skrev (1 time siden): Næringsgjær har jeg aldri hørt om, men det høres greit ut det. Verd å prøve. Sopp og nøtter kan jeg ikke bruke. Kanskje dere også har noen oppskrifter å dele/henvise med/til meg. (Ble litt rar setning, men håper dere forstår) Jane bak denne bloggen har faktisk gitt en hel bok om burgere så her vil du garantert finne mer enn en oppskrift som vil falle i smak 🥰 http://www.veganmisjonen.com/p/arkiv-burgere_6.html?m=1 Anonymkode: c55f7...a59 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 Bruke Halloumi? Jeg er ikke vegetarianer, men brukte ofte å kjøpe Halloumi-burgeren hos Burger King. Nå har de tatt den bort, dessverre. Synes mange av de ordinære vegetarburgerne smaker veldig kjedelig. Anonymkode: e911a...64a
Belima Skrevet 23. juli 2024 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2024 Tusen takk alle sammen for nyttig hjelp. Da blir det ut å handle når butikkene åpner. Spesiell takk til a59 for henvisningen. 💝
Daisy-love Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 Belima skrev (3 timer siden): Tusen takk alle sammen for nyttig hjelp. Da blir det ut å handle når butikkene åpner. Spesiell takk til a59 for henvisningen. 💝 Jeg kan også anbefale den boken. Hadde helt glemt den i farten, men har den i bokhyllen her 😊 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #9 Skrevet 23. juli 2024 Belima skrev (14 timer siden): Tusen takk alle sammen for nyttig hjelp. Da blir det ut å handle når butikkene åpner. Spesiell takk til a59 for henvisningen. 💝 Bare hyggelig å kunne være til hjelp🥰 Anonymkode: c55f7...a59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå