AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #1 Skrevet 22. juli 2024 Hvor kan jeg låne penger privat Anonymkode: 79721...389
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #2 Skrevet 22. juli 2024 Hjå ein kar du kjenner. Anonymkode: 4160c...0d8 2
newman01 Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvor kan jeg låne penger privat Anonymkode: 79721...389 De fleste i Norge låner privat, som regel fra en finansiell institusjon. Staten kan ta opp statsgjeld. Om du tenker utenom banker og kredittforetak er det familiemedlemmer, naboer og gode venner. Kjærester er også populært
isw Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Hos en person du ønsker å ødelegge relasjonen til for alltid. Å låne penger privat er så godt som alltid en dårlig ide. Særlig hvis du bryr deg om vedkommende og motsatt. Ellers finnes det et par P2P-lending foretak i Norge. Her låner du anonymt av långivere, men det stilles krav til kredittverdighet. Perx er et eksempel på et slikt foretak.
Million Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 (endret) Det finnes utlånere (privatpersoner) som flokker seg sammen i egne Facebook-grupper, der de låner ut summer til privatpersoner i pengenød - men til hårreisende renter/lånegebyrer. Lån 600, betal tilbake 1000 om en uke, f.eks. Men jeg fraråder deg på det sterkeste å benytte deg av private utlånere. De kan ty til voldelige metoder for å inndrive pengene igjen om du ikke klarer å betale... Les om dette her f.eks: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/laner-ut-med-gigarenter-pa-facebook/16279915/ Endret 23. juli 2024 av Million 1
isw Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 Million skrev (4 timer siden): Det finnes utlånere (privatpersoner) som flokker seg sammen i egne Facebook-grupper, der de låner ut summer til privatpersoner i pengenød - men til hårreisende renter/lånegebyrer. Lån 600, betal tilbake 1000 om en uke, f.eks. Men jeg fraråder deg på det sterkeste å benytte deg av private utlånere. De kan ty til voldelige metoder for å inndrive pengene igjen om du ikke klarer å betale... Les om dette her f.eks: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/laner-ut-med-gigarenter-pa-facebook/16279915/ Jepp, det var det jeg ikke hadde så lyst til å skrive om... fordi mennesker i en desperat situasjon kan søke seg dit.
Million Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 isw skrev (7 minutter siden): Jepp, det var det jeg ikke hadde så lyst til å skrive om... fordi mennesker i en desperat situasjon kan søke seg dit. Ja, det er jo en side av saken, men på den annen side følte jeg det var på sin plass og advare. Det kan være farlig, og det følte jeg måtte sies for ellers hadde ts (og andre) sikkert funnet disse gruppene ved googling uansett, uten å ane hvor risikabelt det kan være. Folk som har lånt penger fra disse gruppene og kommet i vansker og ikke kunnet betale tilbake iht avtalen, har blitt truet på livet!
isw Skrevet 23. juli 2024 #8 Skrevet 23. juli 2024 Million skrev (2 minutter siden): Ja, det er jo en side av saken, men på den annen side følte jeg det var på sin plass og advare. Det kan være farlig, og det følte jeg måtte sies for ellers hadde ts (og andre) sikkert funnet disse gruppene ved googling uansett, uten å ane hvor risikabelt det kan være. Folk som har lånt penger fra disse gruppene og kommet i vansker og ikke kunnet betale tilbake iht avtalen, har blitt truet på livet! Det er sant. Ja, man finner det kanskje uansett. Ikke ment som kritikk altså..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå