AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #1 Skrevet 22. juli 2024 Eller gå gjennom andre elektroniske «spor», dersom man får vite at de har hatt ugrei kontakt med en annen? Mannen fortalte plutselig om en kortvarig emosjonell affære (min fortolkning), men hadde da slettet all kommunikasjon med vedkommende, og ville ikke si noe mer om hvem og hva, og la ansvarer på den andre parten. Jeg klarte ikke å la dette ligge, var livredd for at han hadde ligget med henne, og følte meg som en psykotisk detektiv som leste slettede meldinger osv. Der fant jeg selvfølgelig at hans del av «affæren» var mer omfattende enn han hadde fortalt. Det er ikke snakk om fysisk utroskap, og alt er tilsynelatende avsluttet, men jeg kjenner på et enormt tillitsbrudd. Mannen har til en viss grad beklaget, men er nå sint på meg, fordi jeg har brutt tilliten ved å lese hans private ting. Jeg har aldri gjort dette tidligere i forholdet på nesten 20 år, og mener selv at han har satt seg i en situasjon der dette ble nødvendig for meg for å få klarhet i ting. Har jeg gått over streken? Anonymkode: 8ab9f...d99
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #2 Skrevet 22. juli 2024 Ja, dere har begge gått over streken og har begge begått tillitsbrudd. Anonymkode: a61bc...cbf 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #3 Skrevet 22. juli 2024 Hadde gjort akkurat samme i ditt tilfelle. Å tilfeldig sjekke uten bakenforliggende årsak er helt ugreit, men dette blir noe annet. Anonymkode: 8e814...d88 8 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #4 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller gå gjennom andre elektroniske «spor», dersom man får vite at de har hatt ugrei kontakt med en annen? Mannen fortalte plutselig om en kortvarig emosjonell affære (min fortolkning), men hadde da slettet all kommunikasjon med vedkommende, og ville ikke si noe mer om hvem og hva, og la ansvarer på den andre parten. Jeg klarte ikke å la dette ligge, var livredd for at han hadde ligget med henne, og følte meg som en psykotisk detektiv som leste slettede meldinger osv. Der fant jeg selvfølgelig at hans del av «affæren» var mer omfattende enn han hadde fortalt. Det er ikke snakk om fysisk utroskap, og alt er tilsynelatende avsluttet, men jeg kjenner på et enormt tillitsbrudd. Mannen har til en viss grad beklaget, men er nå sint på meg, fordi jeg har brutt tilliten ved å lese hans private ting. Jeg har aldri gjort dette tidligere i forholdet på nesten 20 år, og mener selv at han har satt seg i en situasjon der dette ble nødvendig for meg for å få klarhet i ting. Har jeg gått over streken? Anonymkode: 8ab9f...d99 Ja! Selvfølgelig! Anonymkode: 2ebf9...82b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #5 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja! Selvfølgelig! Anonymkode: 2ebf9...82b Ja til hva? Over streken? Eller at det er greit å sjekke? Anonymkode: 8ab9f...d99
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #6 Skrevet 22. juli 2024 Det korte svaret er nei. Men det er heller ikke greit å drive på med andre verken emosjonelt eller fysisk. Anonymkode: 9ab74...b4f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #7 Skrevet 22. juli 2024 Teknisk sett, nei. Men det er også paradoksalt at man kan dele økonomi, barn, hjem, kroppsvæsker og jeg-vet-ikke-hva, men innholdet på telefonen er hellig. I mine øyne ihvertfall. Min samboer sjekker ikke min telefon, men jeg hadde ikke brydd meg om han gjorde det, nettopp fordi jeg ikke har noe å skjule. Skal ærlig innrømme at jeg HAR sjekket hans telefon, nettopp av samme årsak som deg, ts. Det var ugler i mosen og halve sannheter. Det bunner jo i mangel på tillit. Er det greit? Nei. Er det greit å skape utrygghet hos den du egentlig skal bry deg mest om? Også nei. Anonymkode: 89b34...475 9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #8 Skrevet 22. juli 2024 Selvfølgelig er det greit. Så lenge du har magefølelsen. Man skal alltid stole på magefølelsen. Jeg har stolt på min magefølelse i snart 16 år og spionert på telefonen pg PCen til samboer i hele denne tiden men enda ikke funnet noe som tyder på hun har gjort noe galt. Men en dag er jeg sikker på at jeg kommer til å finne på noe. Anonymkode: 72d8c...a34 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #9 Skrevet 22. juli 2024 I et slikt tilfelle så skjønner jeg veldig godt at man gjør det og det er kanskje ikke greit sånn i teorien, men i slike tilfeller så tror jeg at mange ville gjort det samme. Når partner er uærlig så er tilliten brutt og da ønsker man å få vite sannheten. Da tyr man jo gjerne til slike metoder. Jeg synes egentlig at det er teit av han å bli sint for hvis han hadde vært ærlig så hadde ikke det der skjedd. Han burde heller fokusere på det han har gjort og hvordan tilliten mellom dere skal bygges opp igjen. Anonymkode: 5b889...eda 1
Snublefot62 Skrevet 22. juli 2024 #11 Skrevet 22. juli 2024 Nei det er ikke greit. Som jeg har skrevet utallige ganger på dette forumet etterhvert - den bekreftelsen du leter etter vil du aldri finne på denne måten. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #12 Skrevet 22. juli 2024 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Nei det er ikke greit. Som jeg har skrevet utallige ganger på dette forumet etterhvert - den bekreftelsen du leter etter vil du aldri finne på denne måten. Hæ? Hvilken bekreftelse? For jeg fikk jo bekreftelse på at han hadde en affære, ved å snike på mobilen. Nå er kortene på bordet, og vi kan jobbe utifra dette. ts Anonymkode: 8ab9f...d99 1 3
Snublefot62 Skrevet 22. juli 2024 #13 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? Hvilken bekreftelse? For jeg fikk jo bekreftelse på at han hadde en affære, ved å snike på mobilen. Nå er kortene på bordet, og vi kan jobbe utifra dette. ts Anonymkode: 8ab9f...d99 Og hvor står dere nå da?
Nuttery Skrevet 22. juli 2024 #14 Skrevet 22. juli 2024 Jeg mener at det i utgangspunktet ikke er greit, men hvis man finner det man leter etter så trumfer det.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #15 Skrevet 22. juli 2024 Nei, det er absolutt ikke greit. Jeg forstår hvorfor du ble en psykotisk detektiv, men du gikk over streken. Ser ikke helt hva du har oppnådd med det heller. Men han var jo også passe blåst som forteller halve historien, skal man først avdekke noe sånt så må man være parat til å svare på alle spørsmål, for det kan være nødvendig for den andre å vite mest mulig for å komme videre. Anonymkode: dc6c9...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #16 Skrevet 22. juli 2024 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Og hvor står dere nå da? På et bedre sted. Han ville ikke si alt fordi han ikke ville såre meg (sier han..🙄). Men jeg mener det er avgjørende at jeg kjenner til sannheten om vi skal jobbe oss gjennom dette, og den sannheten fikk jeg av å snoke. Han har nå fyllt inn «hullene» i historien, siden alt ikke lot seg avdekke gjennom snoking, bare nok til at det var tydelig at han løy den første gangen. Anonymkode: 8ab9f...d99 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #18 Skrevet 22. juli 2024 Jeg er motstander av å sjekke hverandre sine mobiler, men jeg er litt usikker på om jeg hadde sjekket om jeg mistenkte sterkt at mannen var utro. Anonymkode: 8bfd3...3df 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #19 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Eller gå gjennom andre elektroniske «spor», dersom man får vite at de har hatt ugrei kontakt med en annen? Mannen fortalte plutselig om en kortvarig emosjonell affære (min fortolkning), men hadde da slettet all kommunikasjon med vedkommende, og ville ikke si noe mer om hvem og hva, og la ansvarer på den andre parten. Jeg klarte ikke å la dette ligge, var livredd for at han hadde ligget med henne, og følte meg som en psykotisk detektiv som leste slettede meldinger osv. Der fant jeg selvfølgelig at hans del av «affæren» var mer omfattende enn han hadde fortalt. Det er ikke snakk om fysisk utroskap, og alt er tilsynelatende avsluttet, men jeg kjenner på et enormt tillitsbrudd. Mannen har til en viss grad beklaget, men er nå sint på meg, fordi jeg har brutt tilliten ved å lese hans private ting. Jeg har aldri gjort dette tidligere i forholdet på nesten 20 år, og mener selv at han har satt seg i en situasjon der dette ble nødvendig for meg for å få klarhet i ting. Har jeg gått over streken? Anonymkode: 8ab9f...d99 Laaaangt over streken. Alle har rett til privatliv også din kjæreste. Sier kjæresten din at du ikke får lov å lese. Da må du respektere det uansett hvor nysgjerrig du er. Anonymkode: 805d0...6c4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #20 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja til hva? Over streken? Eller at det er greit å sjekke? Anonymkode: 8ab9f...d99 Ja til å sjekke! Anonymkode: 2ebf9...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå