Gå til innhold

Rømt innekatt, trenger tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Onsdag har hun vært borte i to uker. 

Jeg har:

Lett hver dag, kveld og flere netter. Ropt og ropt, ingen respons. 
Hengt opp plakater i heiser i hele leilighetskomplekset. Hengt plakater i nærområdet. Jeg har hatt sporhund, som fant null spor rundt bygget. Utlyst finnerlønn på 5000. Jeg har strødd ut kattesand, samt lagt igjen favorittmat. 

Ikke et spor. Noen har ringt og sendt bilder, ikke riktig katt. 

Vil høyere finnerlønn hjelpe? Hvor stort område bør jeg lete? Jeg er helt lost nå. Gjør egentlig alt for å finne min katt, så tips av de mer ekstreme tas i mot med takk, om noen har flere tips. Eller er det helt håpløst? 

Anonymkode: 747ff...72d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min sin innekatt ble funnet etter noen uker. Der var det noen barn som hadde sett savnet-lappene og engasjert seg. Uten dem tror jeg ikke den hadde blitt funnet, i hvert fall ikke på lang tid, da vi voksne gjerne ikke er like observante på omgivelser som det barn gjerne er. Så heng gjerne lapper med bilde steder der barn ser det, for et bilde gjør det også lettere å få et inntrykk av hvilken katt man ser etter. 

Ellers er det vel savnet-grupper på fb (gjerne lokale grupper), og andre savnet-sider for katter. 

Anonymkode: 305c1...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje om du er heldig, at du kan få lokalavisen til å skrive om katten som er på rømmen? Med bilde. Siden det er en innekatt så kan det være de engasjerer seg og lager en liten artikkel - og da når du ut til langt flere.

Anonymkode: 305c1...2b7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Håper den dukker opp!

Endret av Kompis2
AnonymBruker
Skrevet

Når du leter om natta så bruk lommelykt. Katter er mestere på å gjemme seg inni buskas eller under noe, men øynene deres reflekteres i lyset så da ser du mye lettere om katten ligger der. Min erfaring når katter har forsvunnet er at de veldig ofte holder seg i nærheten, så sjansen er fortsatt tilstede for at pusen din ikke er så veldig langt unna (spørs hvordan den rømte da - om det var at den ble redd for noe og løp langt avsted, eller om den snek seg ut).

Anonymkode: 7652e...ada

• Liker 1
Skrevet

Lag annonse på Dyrebar.no, Dyrebeskyttelsen, Kattens Vern og Facebook grupper for savnede dyr.

Lykke til😻

AnonymBruker
Skrevet

Og gjerne informer veterinæren, dersom den ikke er id-merket. Mange tar kontakt med veterinær om de finner en katt, men uten id-merking er det umulig for veterinæren å hjelpe dem med å finne eieren. Jeg har selv blitt ringt opp av veterinær for noen år siden da noen fant min katt, takket være chippen ble den identifisert raskt :)

Anonymkode: 7652e...ada

AnonymBruker
Skrevet

Dyretolk ? 
Sissel grana hjalp meg

Anonymkode: 78e3c...fb3

Skrevet

Legg ut på facebook. Og heng opp lapper lenger unna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 20.01):

Onsdag har hun vært borte i to uker. 

Jeg har:

Lett hver dag, kveld og flere netter. Ropt og ropt, ingen respons. 
Hengt opp plakater i heiser i hele leilighetskomplekset. Hengt plakater i nærområdet. Jeg har hatt sporhund, som fant null spor rundt bygget. Utlyst finnerlønn på 5000. Jeg har strødd ut kattesand, samt lagt igjen favorittmat. 

Ikke et spor. Noen har ringt og sendt bilder, ikke riktig katt. 

Vil høyere finnerlønn hjelpe? Hvor stort område bør jeg lete? Jeg er helt lost nå. Gjør egentlig alt for å finne min katt, så tips av de mer ekstreme tas i mot med takk, om noen har flere tips. Eller er det helt håpløst? 

Anonymkode: 747ff...72d

Hvor gammel e katten??? Sjekk nabohusene de som er nærmest deg. Rop på katten seint på natten når det er blitt stille. Anbefaler deg å sjekke hagene til de husene som er nærme deg. Er det inne katt så pleier de ikke å gå så langt. Katten våres også forsvant, fant etter 5 dager gjemt seg i Hagen til naboen rett ved oss, måtte lete etter seint på natten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...