Gå til innhold

Airbnb vert som har dukket opp på hytta.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har leid en hytte i 1,5 uke og er i dag på dag to da vi sitter ute å spiser middag da verten for hytta dukker opp uanmeldt.

Han smilende informerer om at han og kona så sove i det som visstnok er en liten hybel over garasjen resten av uken og påpekte også da han så at en av gjestene røykte en sigarett, at det ikke var lov til å røyke på hele eiendommen.

På annonsen står det krysset av for ingen røyking som hvertfall jeg går ut ifra gjelder inne men at dette skal gjelde ett uteområde, finner jeg svært rart ikke blir ekstra informert om.

At vertskapet skal oppholde seg over garasjen, som er 20-30 meter fra selve hytta, ødelegger ferien syntes jeg.

Vi søkte på «hele hjem» og kunne ikke falle oss inn at vertskapet skal oppholde seg på eiendommen, da hadde det ikke vært aktuelt for oss å leie.

Vi ble så paffe når de kom og var midt i middagen så vi fikk ikke sagt stort.

Hva gjør vi egentlig nå?

Jeg ønsker ikke å være her lenger om vertskapet skal være her, hele poenget med ferien var at vi ønsket å feriere helt privat.

Anonymkode: 4ff09...b2c

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oi, det hørtes ubehagelig ut. Så lenge det ikke står noe om at eier disponerer det og det på eiendommen og kan bruke det under oppholdet, hadde jeg følt meg lurt. Men om man har juridisk rett på pengene tilbake hvis dere velger å reise, vet jeg dessverre ikke. 

Ikke lov å røyke ute heller nei, det var spesielt. Står det i annonsen? 

Jeg hadde nok reist, skrevet på vurderingen på Airbnb hva som skjedde og hvorfor vi reiste, og dermed "ødelagt" litt for utleier i forhold til fremtidig utleie. 

Anonymkode: b17fd...7ea

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok bare dratt og gitt en dårlig anbefaling på nettsiden.

Anonymkode: c87a0...205

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde pakket og reist ASAP. Sendt en melding til vertskapet og eventuelt airbnb. Gitt offentlig dårlig tilbakemelding. Du kommer trolig ingen vei, i aller beste fall får du noen form for kompensasjon.

Les vilkårene du har akseptert, om kan hende det er noe du kan bruke der.  

Anonymkode: fa695...309

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde pakket og reist ASAP. Sendt en melding til vertskapet og eventuelt airbnb. Gitt offentlig dårlig tilbakemelding. Du kommer trolig ingen vei, i aller beste fall får du noen form for kompensasjon.

Les vilkårene du har akseptert, om kan hende det er noe du kan bruke der.  

Anonymkode: fa695...309

Arbnb er svært behjelpelige ved uregelmessigheter så det er gode muligheter for at dere får penger tilbake om dere velger å avbryte oppholdet nå. Dette går jo bare ikke an!

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Konfliktsky som jeg er hadde jeg nok bare pakket og dratt, og gitt dårlig anmeldelse. Vi snakker 1 stjerne. 

Anonymkode: be582...99a

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke godtatt det, og hadde kontaktet Arbnb, og hørt med dem. Hadde også gitt de dårlig tilbakemelding og skrevet hva som skjedde. Røyking forbud forstår de første som røyking forbud inne, hvis det ikke står noe annet i vilkårene.

Litt usikker på hvor mye "direkte konflikt" jeg hadde gått i da jeg ikke vet hvordan mennesker dette er, og det kan være litt skummelt når man ikke kjenner dem. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fått refundert HELE beløpet jeg betalte ved et par lignende anledninger. Ta kontakt med kundeservice.

Anonymkode: 385f0...f8d

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full forståelse for at dette føles påtrengende ut for TS, dette burde utleier nevnt i annonsen selvfølgelig. Det vi jo føles som dels overvåkning og privatlivet blir jo ikke eksiterende.  Send inn klage til air bnb, se hva som skjer, men synes det er helt rettferdig å ta en prat med utleier om at dette hadde dere ikke leid om dere visste at de selv skulle bo i garasjen 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk om å få ødelagt ferien, og når han allerede begynner å klage på at man røker utendørs, så er det bare å pakke og reise. En er ikke på ferie for å føle seg overvåket. Skriv anmeldelse hvor dette blir nevnt.

Anonymkode: 79f8d...129

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bryr meg forsåvidt ikke om pengene, ønsker en ferie med privatliv.

Står ingenting om at de kan disponere deler av eiendommen i annonsen.

Funderer på om jeg skal gå å snakke med dem men usikker på om jeg kommer noen vei.

Mine foreldre ønsker ikke at jeg sier noe og at vi bare forholder oss til situasjonen.

Det ønsker jeg ikke.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville først kontaktet airbnb.  

Så ville jeg informert vert om at dere ikke har fått oppgitt at de skal oppholde seg på eiendommen dere leier, mens dere disponerer den og at der derfor er brudd på vilkårene og dere ikke ville leid om dere var klar over dette. Gitt beskjed om at det ikke står i annonsen at det ikke er lov å røyke ute og at dere føler at dette ble så ubehagelig at dere har fått ødelagt ferien deres. 

Så ville jeg ventet på svar. 

Anonymkode: 6ba75...23f

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klag, dette høres ut som overvåkning, det neste er og at de inviterer seg selv på middag og, de hadde vel bare et soverom der i garasjen

Anonymkode: 7c434...c7d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det bare å kontakte Airbnb, de bruker å være veldig behjelpelige ift dette. Så lenge det ikke står klart og tydelig i tekst at utleier kan oppholde seg på eiendommen ved leie, så skal ikke de oppholde seg der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs faktisk hva som står i annonsen om dere har noe å klage på. Med mindre dere har leid garasjen kan selvfølgelig utleier bruke den, dere har leid hele hytta og den kan han ikke bruke, men resten av eiendommen kommer som sagt an på annonsen. Kjenner folk som leier ut hybelleilighet der leier har stukket når de skjønner at utleier bor vegg i vegg, og fest og sexsalg utgår av den grunn, men de har ikke fått igjen pengene. For øvrig sier det seg selv at røyk utgår over alt der har leid, røykelukt setter seg i sofaputer ute som inne, så dere har du ingenting å klage på.

Anonymkode: 63846...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, for en dust! Hadde jeg visst at jeg skulle oppholde meg på samme feriested som jeg leide ut, så hadde jeg skrevet det i begynnelsen av annonsen i STORE BOKSTAVER. 

Hadde bare dratt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bare vær obs på at det kan være greit å forlate FØR klaging til Airbnb. Verten får beskjed med en gang dere klager, og blir gjerne oppringt av kundeservice som bare snakker engelsk. Da kan det bli litt ekstra ubehagelig å bo så tett. 

Anonymkode: 5823f...b59

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bryr meg forsåvidt ikke om pengene, ønsker en ferie med privatliv.

Står ingenting om at de kan disponere deler av eiendommen i annonsen.

Funderer på om jeg skal gå å snakke med dem men usikker på om jeg kommer noen vei.

Mine foreldre ønsker ikke at jeg sier noe og at vi bare forholder oss til situasjonen.

Det ønsker jeg ikke.

Ehh.. Helt enig med deg🥰🥰 ! Dine foreldre har ikke rett her. 

To alterativer slik jeg ser det.

1 snakk med de og rett å slett be de dra hjem da dere har leid hytte privat, ikke med «påheng». 

2. skriv eller ring med airbnb fort og spør om dere får dekket pengene sånn at dere kan finne et annet feriested! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter et par rare opplevelser ved leie av airbnb har jeg gått tilbake til hotell. Mye mer avslappende.

Anonymkode: 235c4...b1b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

#1 - ta det opp med utleier, for å prøve redde resten av ferien deres. 

#2 - legg det inn som en kommentar, og ta det med i vurderingen din. Men vær redelig og forklar hvorfor. 

Anonymkode: 9f9a1...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...