Gå til innhold

Blåmerker - hvor lenge kan jeg se det ann før jeg bør gå til lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har den siste tiden fått en del blåmerker, uten at jeg kan si hva det kommer av. Allmenntilstanden er god.

Tenker å se det ann en stund før jeg evt går til legen, men lurer på hvor lenge jeg kan vente? Regner med det ikke er noe alvorlig, ettersom allmenntilstanden er god.

Anonymkode: 90afa...3f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke normalt. Så jeg ville gått til legen hvertfall ringt å hørt så fort som mulig.

Anonymkode: 8b4d6...e9e

AnonymBruker
Skrevet

Går du på noe medisiner ? 
Betennelsesdempende eller blodfortynnende ? 

Anonymkode: ee260...b52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke normalt. Så jeg ville gått til legen hvertfall ringt å hørt så fort som mulig.

Anonymkode: 8b4d6...e9e

Fra linken du la ut, leser jeg det slik at det ikke er farlig med blåmerker. Hvis man derimot blør fra slimhinner, blør uvanlig lenge ved skade og/eller har dårlig allmenntilstand skal man ta kontakt med lege.

Har ikke noe av dette.

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går du på noe medisiner ? 
Betennelsesdempende eller blodfortynnende ? 

Anonymkode: ee260...b52

Går på Ritalin. Trodde ikke det kunne ha sammenheng, men ser nå i pakningsvedlegget at det ligger under svært sjeldne bivirkninger. Bør vist ikke se det an så veldig lenge.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært mer aktiv, det er jo sommer og folk boltrer seg ofte mer da. 

Jeg har til en hver tid 5-10 blåmerker rundt om på kroppen. Men det er vanlig for meg og hatt mange år. En gang jeg nevnte det her inne mente folk det var ALARM. Men det er bare vanlig for meg, jeg dulter borti ting og styrer på. 

Hvis det kommer helt av ingenting og du har begynt på en ny medisin ville jeg tatt kontakt med lege snart. :) 

Anonymkode: 43fb1...7ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har til en hver tid 5-10 blåmerker rundt om på kroppen. Men det er vanlig for meg og hatt mange år. En gang jeg nevnte det her inne mente folk det var ALARM. Men det er bare vanlig for meg, jeg dulter borti ting og styrer på. 

Hvis det kommer helt av ingenting og du har begynt på en ny medisin ville jeg tatt kontakt med lege snart. :) 

Måtte telle, har 33 for øyeblikket. Har tidligere hatt lett for å få blåmerker, men kan ikke huske at det har vært så ille. Det er slik at det er ubehagelig å gå i shorts og t-skjorte, ser nesten ut som noen er årsak til dem.

Noen av dem kommer av at jeg har dultet borti noe, men de fleste vet jeg ikke hvorfor de har kommet.

Har tatt av meg en del siste halvåret, vet ikke om det gjør meg mer utsatt for blåmerker kanskje?!

Håper det stopper å komme nye de neste dagene, hvis ikke skal jeg ta kontakt med legen.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Måtte telle, har 33 for øyeblikket. Har tidligere hatt lett for å få blåmerker, men kan ikke huske at det har vært så ille. Det er slik at det er ubehagelig å gå i shorts og t-skjorte, ser nesten ut som noen er årsak til dem.

Noen av dem kommer av at jeg har dultet borti noe, men de fleste vet jeg ikke hvorfor de har kommet.

Har tatt av meg en del siste halvåret, vet ikke om det gjør meg mer utsatt for blåmerker kanskje?!

Håper det stopper å komme nye de neste dagene, hvis ikke skal jeg ta kontakt med legen.

ts

Har du gått ned i vekt uten å ville det? 

Da ville jeg tatt kontakt i morgen. Særlig kombinert med så mye blåmerker. ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du gått ned i vekt uten å ville det? 

Da ville jeg tatt kontakt i morgen. Særlig kombinert med så mye blåmerker. ❤️ 

Vektnedgangen har skjedd i forbindelse med oppstart av Ritalin, så jeg tror det er årsaken til det.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vektnedgangen har skjedd i forbindelse med oppstart av Ritalin, så jeg tror det er årsaken til det.

Ts

Jeg tror at hvis jeg var deg så ville jeg ringt til legekontoret i morgen, fortalt at siden du startet med ritalin for x uker/måneder siden har du gått ned så og så mye i vekt, og fått mye blåmerker, og spør hva de tenker. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

du må rulle deg inn i boble plast :)

Til TS ta en tlf til legekontoret, det skader aldri og er nok en bedre kilde enn KG

AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (Akkurat nå):

du må rulle deg inn i boble plast :)

Til TS ta en tlf til legekontoret, det skader aldri og er nok en bedre kilde enn KG

Haha, ja, men blir det noe moro da? 🙈 Hadde det fantes veldig lett bevegelig bobleplast skulle jeg gjort det! Bobleplast-suit!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Går på Ritalin. Trodde ikke det kunne ha sammenheng, men ser nå i pakningsvedlegget at det ligger under svært sjeldne bivirkninger. Bør vist ikke se det an så veldig lenge.

ts

Jeg ville ha fått time hos fastlege denne uken. Ser at en sjelden bivirkning kan være lave blodplater, noe som kan forklare blåmerkene. Så får legen vurdere om det skal tas blodprøver for å sjekke status. 

Anonymkode: 0941d...64f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts

Jeg får mye blåmerker av ADHD-medisin. Så kan være det. Men bruker aduanz jeg da 🙂 

Anonymkode: 5cf80...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...