Gå til innhold

Så mange deprimerte menn på youtube- ingen kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik? Har sett tonnevis av forslag som kommer opp etter å ha sett en video. Det hender jeg kikker litt på noen, men problemet er at det trigger mine egne, negative syn på verden. Er enig med dem og føler de har rett.

Så mange menn som ikke finner mening i livet, som er ensomme, uten partnere, barn. De har naturlig nok et svært pessimistisk syn på fremtiden.

Jeg har til gode å se en kvinne som poster lignende videoer.

Det blir vel unødvendig å si at det er noe feil med alle disse mennene, men at det er et samfunnsproblem vi her ser.. Noe feil må man gjøre som samfunn når så mange menn sliter.

De fleste mennene jeg har sett i slike videoer virker intelligente og snakker godt for seg. Likevel sliter de på mange fronter.

Jeg ser egentlig ingen løsninger, gjør du?

Anonymkode: 896d6...dac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antagelig fordi de fleste kvinner snakker med sine venner/nærmeste om slikt og har ikke noe behov for å kringaste det til «Gud og hvermann» 

Anonymkode: 61128...a2d

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge mannfolka skylder på oss kvinner for alt som går galt her i livet inkludert deres mentale helse, så er det ingenting vi kan gjøre. Jeg syns det er kjempe rart når menn konstant argumenterer med at de er så rasjonelle og løsningsorienterte - men her kommer de til kort, skal bare kjefte på kvinner og samfunn. 

Du ser ikke slike videoer fra kvinner fordi de først og fremst ikke passer innad algoritmen din da du åpenbart driter i de. Samtidig er det nok færre kvinner som er ulykkelige som enslige og uten barn, men nok av deprimerte kvinner, også de som er gifte og har barn. 

Brydde meg mye om mental helse før men har gitt opp. Er kvinne og psykisk syk selv, alle gir faen i meg og jeg klarer ikke bry meg om andre heller lenger. 

Anonymkode: 8a356...77e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange deprimerte kvinner på Youtube også?

Anonymkode: d95cf...729

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det slik? Har sett tonnevis av forslag som kommer opp etter å ha sett en video.

Det er pga algoritmen til Youtube. Det at du kun får se en type videoer betyr ikke at det kun finnes en type videoer.  Googlet nå og det er 14 milliarder videoer på Youtube. Så du får selvsagt kun se en enormt liten del av disse videoene. 

Du kunne like gjerne skrevet innlegg og sagt at du aldri har sett en kineser så det kan umulig være 1,4 milliarder kinesere i verden. Det at du som nordmann ikke ser dem som bor i Kina betyr ikke at det ikke er enormt mange av dem. 

Anonymkode: 34a96...545

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Antagelig fordi de fleste kvinner snakker med sine venner/nærmeste om slikt og har ikke noe behov for å kringaste det til «Gud og hvermann» 

Signerer denne. De fleste voksne menn har oppsiktsvekkende få venner, om de har noen i det hele tatt. Mens kvinner kan navnene på alle barna i ungenes klasser, pluss at de holder jevnlig kontakt med foreldrene til barnas venner. Kvinnene arrangerer bursdager, familiesammenkomster og vennegrupper for barna, mens gubben trekker på skuldrene og syns kjerringa maser. Når forholdet tar slutt fordi dama er brukt opp og ikke orker mer, så blir mannen ensom, da han ikke lenger kan støtte seg på og leve gjennom kvinnens nettverk.

Hvorfor mange menn er einstøinger? Hvem vet, men det gjør dem jo åpenbart ulykkelige. Men ikke ulykkelige nok til å gjøre noe med det 🤷‍♀️

Anonymkode: 46272...974

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kan det slå deg at de nettopp ikke har disse nærmeste som de kan snakke med? Og at de derfor gir uttrykk for det på youtube som en siste desperat utvei?

Kvinner er kjent for å ha flere nære venner og lettere for å snakke om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor mange menn er einstøinger? Hvem vet, men det gjør dem jo åpenbart ulykkelige. Men ikke ulykkelige nok til å gjøre noe med det 🤷‍♀️

Det er ikke uvanlig ved depresjon at man ikke klarer å komme seg ut av den. Det er jo noe av det skumle med depresjoner at man lurer seg selv til å tro at det er håpløst og ikke noe vits å prøve. 

Jeg hadde en depresjon for 15 år siden. Jeg følte meg enormt ensom og trodde jeg var dømt til evig ensomhet. Var først da jeg kom ut av depresjonen at jeg skjønte at  kunne få vennene jeg ville ha om jeg bare tok mer initiativ.  Viste seg også at jeg hadde mange flere venner enn jeg trodde. Husker jeg fikk en del invitasjoner hjem til folk og at jeg fortsatt trodde at de ikke ville ha noe med meg å gjøre.  Først da jeg ble kvitt depresjonen skjønte jeg at de som inviterte meg var folk som ønsket å være venner med meg. 

Er selvsagt helt enig i at menn bør bli flinkere til å bygge nettverk. Men når depresjonen først har blitt svært sterk så er det vanskelig å se mulighetene man har. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange «se så lykkelig jeg er alene/uten mann og barn»-kvinner på Insta. Omtrent det samme, no?

Anonymkode: 32077...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er pga algoritmen til Youtube. Det at du kun får se en type videoer betyr ikke at det kun finnes en type videoer.  Googlet nå og det er 14 milliarder videoer på Youtube. Så du får selvsagt kun se en enormt liten del av disse videoene. 

Du kunne like gjerne skrevet innlegg og sagt at du aldri har sett en kineser så det kan umulig være 1,4 milliarder kinesere i verden. Det at du som nordmann ikke ser dem som bor i Kina betyr ikke at det ikke er enormt mange av dem. 

Jeg søkte på "life is meaningless woman" og det kom bare opp menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er på en stødig highway to hell hvis den eneste meningen i livet ditt er å få kone og barn, samtidig som du bare har tenkt å jobbe og holde på med hobbyer mens du overlater alt av husarbeid, barneoppdragelse og det tredje skiftet til kona som du liksom er så glad i. De aller fleste av mine skilte venninner opplevde nettopp dette; selvhøytidelige menn med Viktige Jobber og ingen tid til å huske at barna hadde lekser eller fritidsaktiviteter (det skal også sies at konene deres jobbet like mye som dem). 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke uvanlig ved depresjon at man ikke klarer å komme seg ut av den. Det er jo noe av det skumle med depresjoner at man lurer seg selv til å tro at det er håpløst og ikke noe vits å prøve. 

Jeg hadde en depresjon for 15 år siden. Jeg følte meg enormt ensom og trodde jeg var dømt til evig ensomhet. Var først da jeg kom ut av depresjonen at jeg skjønte at  kunne få vennene jeg ville ha om jeg bare tok mer initiativ.  Viste seg også at jeg hadde mange flere venner enn jeg trodde. Husker jeg fikk en del invitasjoner hjem til folk og at jeg fortsatt trodde at de ikke ville ha noe med meg å gjøre.  Først da jeg ble kvitt depresjonen skjønte jeg at de som inviterte meg var folk som ønsket å være venner med meg. 

Er selvsagt helt enig i at menn bør bli flinkere til å bygge nettverk. Men når depresjonen først har blitt svært sterk så er det vanskelig å se mulighetene man har. 

Dette er ikke deprimerte mannfolk, dette er mannfolk flest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du enig med dem i? 

Anonymkode: e9e7c...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva er du enig med dem i? 

Anonymkode: e9e7c...ee5

Ikke hatefulle ting, men som at samfunnet er kaldt og meningsløst. Mange sier det er blitt for dyrt å leve og at de ikke finner mening å stå i en jobb. Kun for å dekke de helt nødvendigste behov.

At livet er kort, kjipt og meningsløst og at vi bare lever på denne kloden for å være slaver til staten for så å dø. Ikke noe tid til å virkelig leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Signerer denne. De fleste voksne menn har oppsiktsvekkende få venner, om de har noen i det hele tatt. Mens kvinner kan navnene på alle barna i ungenes klasser, pluss at de holder jevnlig kontakt med foreldrene til barnas venner. Kvinnene arrangerer bursdager, familiesammenkomster og vennegrupper for barna, mens gubben trekker på skuldrene og syns kjerringa maser. Når forholdet tar slutt fordi dama er brukt opp og ikke orker mer, så blir mannen ensom, da han ikke lenger kan støtte seg på og leve gjennom kvinnens nettverk.

Støtter denne. "Alle" er på en måte ute etter kvinner; de som skal ha omsorg, venner, sex, nettverk osv. Menn er ikke etterspurt i like stor grad. Jeg er selv kvinne, riktignok ikke deprimert eller noe slikt, men jeg har et enormt behov for alenetid og må nesten kjempe og bli frekk med folk for å få lov til å være alene. Jeg er helt gjennomsnittlig på alle måter. Tror ikke menn flest har det slik. 

Anonymkode: c0195...028

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skylder på seg selv. Menn skylder på andre. Deprimerte menn kan bli rikssynsere og smaksdommere.

Anonymkode: dcbd3...e47

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg selv liker best en mannlig vert på YouTube, selv om jeg er kvinne så syns jeg kvinner kan ha slitsomme stemmer og være veldig gjennomskuelig oppførsel… urk nei

Anonymkode: 243a5...2a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange av disse mennene mangler evnen til å skape seg et godt liv der de trives med jobb, hobbyer og venner. De er lite selvstendige og har store og urealistiske forventninger til at andre, aller helst at en kvinne skal bidra til at de skal lykkes. De har sett for seg og har forventninger om at de også skal få seg en partner og barn som de fleste får. Denne kvinnen skal da helst være pen, huslig, snill, under 60 kg og ikke ha barn fra før. Er hun på plass, er alt i boks.
Mulig disse forventningene kommer som et resultat av velferdssamfunnet. «Alle skal få». Bare det at en kvinne også vet godt hva hun vil ha, og han som går der og forventer uten å selge seg eller anstrenge seg for å være sosial, hyggelig, flørtende og interessant blir ikke valgt. Han som forventer noe uten å yte noe, blir ikke sett.

Man merker disse uinnfridde forventningene som klaging, sutring og hat mot kvinner, disse skapningene som skulle skape det fullkomne livet, men uteblir. Lager de til syndebukker for alt de da ikke lykkes med. Det mange av disse ønsker seg er mye en slags mamma som ordner opp i de utallige dagens gjøremål som mat og husstell, som trøster og er en krykke for ens tilkortkommenhet. Hun som holder kontakten med familie og venner, for det ligger så naturlig for henne.
Så hva er grunnen for at så mange menn faller utenfor og er ulykkelige? En del tror jeg er noe bortskjemte. De forventer uten egeninnsats. I alle fall de som retter skylden mot kvinner. Mange er nok kløner sosialt. Har ikke hatt lett for å få venner heller. Og denne sosiale ferdigheten med  å kunne skape vennskap tror jeg er grunnleggende for å kunne finne seg partner senere. 
Løsningen kan være at en tidlig blir obs på barn som faller utenfor og strever sosialt. Både fra foreldre og skole.

Kjenner til en familie i slekta der to snart 30 år gamle sønner fortsatt bor hjemme med foreldrene. De har på mange måter blitt noe overbeskyttet av dominerende og kontrollerende foreldre. De slår seg på brystet og er så stolt da sønnene ennå ikke har drukket alkohol eller gått på fest etter de begge fikk en større pengesum i russetiden for å la være, nå skrytes det av hvor mye EK de har lagt seg opp mtp senere huskjøp. Men kjærester har de aldri hatt. Spørs om disse foreldrene har gjort de en stor bjørnetjeneste og jeg har vondt av disse sønnene som mest suller hjemme uten særlig kontakt med andre. 

Løsningen er i alle fall ikke at det er kvinners ansvar at menn ikke finner seg noen. Slik tankegang løser ingenting. Nører heller mot kvinnehat. 

Anonymkode: 4c33d...2c4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ulykkelige nok til at en del tar sitt eget liv.

En del av dem oppsøker ikke legehjelp, men mange gjør. Er noe med psykiatrien som ikke når mennene. Det er ikke menns feil på individuelt nivå. Mange av de som har prøvd terapi følte ikke at det hjalp.

Du snakker forøvrig om menn med partnere og familier. Jeg tror de fleste som sliter er de som aldri får innpass i voksenlivet.

Samtidig har jeg sett mange menn oppi åra med svært høy status og med tidligere toppjobber, bli alkoholikere som stinker og ikke kan ta vare på seg selv. Om det har noe med samlivsbrudd vet jeg ikke, men det er betenkelig at det skjer med menn i alle samfunnslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ulykkelige nok til at en del tar sitt eget liv.

En del av dem oppsøker ikke legehjelp, men mange gjør. Er noe med psykiatrien som ikke når mennene. Det er ikke menns feil på individuelt nivå. Mange av de som har prøvd terapi følte ikke at det hjalp.

Du snakker forøvrig om menn med partnere og familier. Jeg tror de fleste som sliter er de som aldri får innpass i voksenlivet.

Samtidig har jeg sett mange menn oppi åra med svært høy status og med tidligere toppjobber, bli alkoholikere som stinker og ikke kan ta vare på seg selv. Om det har noe med samlivsbrudd vet jeg ikke, men det er betenkelig at det skjer med menn i alle samfunnslag.

Ofte handler nok dette om forventninger til hva terapi er. Mange tror at man skal gå til en psykolog og få en quick fix på depresjonen, men realiteten er jo at det kreves veldig mye arbeid for den som er deprimert for å endre måten man tenker på og tilvenne hjernen et annet tankemønster. Det er en langvarig prosess, og litt av problemet med depresjon er også at en del av lidelsen gjør at man gjerne ikke har motivasjon til å holde på med det over tid. Det er rett og slett umulig å hjelpe noen som ikke er villig til å legge ned det arbeidet det krever å bli bra. 

Anonymkode: 18bf3...b9f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...