Gå til innhold

Treffe venninne med barn. Så jævla vanskelig...

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en venninne fra barndommen som har lyst å treffes. Hun har barn og ferie. Jeg har ingen barn og jobber hele sommeren. Hun skrev til meg at hun har tid på kveldene og at da er samboeren på jobb. Som svar til dette skrev jeg at jeg starter på jobb kl 06 om morgenen og at da kan jeg ikke bli så veldig sen. Hun skrev da igjen "Jeg har som sagt tid på kvelden og det kommer litt an på legging av ungene."

Jeg syns liksom det er så frekt at jeg liksom bare skal rette meg etter at hun bare har tid på kvelden for da er ungene i seng. Jeg skal jo på jobb og gidder liksom ikke 4 timer søvn bare fordi hun skal treffes etter kl 20 (Hun er den typen som gjerne vil ha besøk i 5-6 timer. Derfor jeg skrev til henne at jeg ikke kan bli sen). Deretter prøvde jeg å foreslå at vi kunne treffes på dagtid den ene dagen jeg har fri, men neida. Det kunne hun ikke for da var ungene våkne og samboeren hennes kan tydeligvis ikke passe felles barn... Er alle småbarnsforeldre så jævla sære?

Er jo så jævla vanskelig også fordi hun kan tydeligvis ikke bare ha et kort besøk.. Det skal vare og vare...

Anonymkode: 03aba...972

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det, alt skal tilrettelegges for de som har barn. 
Kan dere ikke møtes en helg?

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du høres så sur og negativ ut så det er bra for henne at hun slipper å treffe deg.

Anonymkode: 539ee...990

Jeg blir jo sur når hun bare forventer at jeg skal stille opp akkurat når det passer henne. Uten at hun skal ta hensyn til mitt liv.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en venninne fra barndommen som har lyst å treffes. Hun har barn og ferie. Jeg har ingen barn og jobber hele sommeren. Hun skrev til meg at hun har tid på kveldene og at da er samboeren på jobb. Som svar til dette skrev jeg at jeg starter på jobb kl 06 om morgenen og at da kan jeg ikke bli så veldig sen. Hun skrev da igjen "Jeg har som sagt tid på kvelden og det kommer litt an på legging av ungene."

Jeg syns liksom det er så frekt at jeg liksom bare skal rette meg etter at hun bare har tid på kvelden for da er ungene i seng. Jeg skal jo på jobb og gidder liksom ikke 4 timer søvn bare fordi hun skal treffes etter kl 20 (Hun er den typen som gjerne vil ha besøk i 5-6 timer. Derfor jeg skrev til henne at jeg ikke kan bli sen). Deretter prøvde jeg å foreslå at vi kunne treffes på dagtid den ene dagen jeg har fri, men neida. Det kunne hun ikke for da var ungene våkne og samboeren hennes kan tydeligvis ikke passe felles barn... Er alle småbarnsforeldre så jævla sære?

Er jo så jævla vanskelig også fordi hun kan tydeligvis ikke bare ha et kort besøk.. Det skal vare og vare...

Foreslå at dere evt går ut og spiser? På den måten er det «lettere» for deg å tilpasse lengden på treffet..

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner deg godt, TS. 
Foreslå å treffes kl18.00 (så kan du være hjemme til 20.30). Kan hun ikke det, så dra hjem til henne når det passer henne. Så stikker du når du må hjem og sove. Kanskje blir det bare 1 time

Anonymkode: 91e2a...6e6

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men altså .. du har en venninne fra barndommen som gjerne vil treffe deg, og du reagerer med å bli sur fordi du må strekke deg litt for å få det til å klaffe?  

Hun har barn å ta hensyn til , og da er det naturlig å legge til kveldstid sånn at dere går prate uforstyrret. 
Problemstillingen din er jo latterlig ! 
Du er alene og har alle andre dager i året til å ta igjen noe søvn. 
Har du alltid vært så selvopptatt ? 

Anonymkode: 66051...1de

Jeg kjører varebil på jobb, så det er faktisk litt viktig at jeg får den søvnen jeg trenger. Så jeg syns jo det er enklere for henne å tilpasse seg. Hun har jo faktisk en mann som kan passe sine egne barn også.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn er det når man har barn. 
Forstår at det er utfordrende for deg, men barn kommer faktisk før venninner. 

Anonymkode: bec06...4e0

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner deg godt, TS. 
Foreslå å treffes kl18.00 (så kan du være hjemme til 20.30). Kan hun ikke det, så dra hjem til henne når det passer henne. Så stikker du når du må hjem og sove. Kanskje blir det bare 1 time

Anonymkode: 91e2a...6e6

Problemet er jo da at hun må legge barna rundt kl åtte og da forsvinner jo all tiden til det. 

Jeg jobber også helg og deretter skal hun reise på ferie..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du høres så sur og negativ ut så det er bra for henne at hun slipper å treffe deg.

Anonymkode: 539ee...990

Gretten småbarnsmor som mener alle skal tilpasse seg deg selv eller😅

Synes hun er sær, hun har tross alt en mann og fri. Hadde hun ønsket å treffe deg hadde hun prioritert det.

Anonymkode: 33a75...542

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjører varebil på jobb, så det er faktisk litt viktig at jeg får den søvnen jeg trenger. Så jeg syns jo det er enklere for henne å tilpasse seg. Hun har jo faktisk en mann som kan passe sine egne barn også.

Du verden ! Dere trenger ikke å bable i 5-6 timer ! Kutt ned til min 3.  Så dramatisk er det ikke at du ikke greier å kjøre den varebilen. 
Drikk kaffe og fokuser ! 
Du må komme deg ut av bobla di 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men altså .. du har en venninne fra barndommen som gjerne vil treffe deg, og du reagerer med å bli sur fordi du må strekke deg litt for å få det til å klaffe?  

Hun har barn å ta hensyn til , og da er det naturlig å legge til kveldstid sånn at dere går prate uforstyrret. 
Problemstillingen din er jo latterlig ! 
Du er alene og har alle andre dager i året til å ta igjen noe søvn. 
Har du alltid vært så selvopptatt ? 

Æsj, så ekle holdninger du har. Hadde aldri bedt noen om å ofre søvnen sin for å møte meg (spesielt når far fint kan ta seg sammen og "passe" sine egne barn). Noen småbarnsforeldre må få sjokk når de innser at nei, vi andre setter hverken dere eller ungene deres på en pidestall, dere er akkurat like lite viktig som alle oss andre, selv om vi har begått den kardinalfeilen det er å velge bort barn. DERE ER IKKE MER VERDT.

Anonymkode: 61def...f06

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts, her fikk du mange svar fra ego småbarnsforeldre. Selvfølgelig skal du ikke ofre deg fullstendig for hennes rigide timeplan. Hun kan få mannen til å bistå hvis det er så viktig for henne. Gidder hun ikke det så er det vel ikke så viktig da. Du har prøvd å strekke deg, nå er det hennes tur.

Nei, du skal ikke gå uten søvn og risikere både egen og andres liv og helse fordi småbarnsforeldre tror de er universets sentrum. Lenge siden jeg har hørt noe så selvsentrert her inne.

• Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du verden ! Dere trenger ikke å bable i 5-6 timer ! Kutt ned til min 3.  Så dramatisk er det ikke at du ikke greier å kjøre den varebilen. 
Drikk kaffe og fokuser ! 
Du må komme deg ut av bobla di 

Probmemet er jo at det er hun som SKAL bable så lenge. Jeg kunne nøyd meg med 1-2 timer jeg. Men hun syns ikke det er vits å treffes om det blir så "kort".

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Æsj, så ekle holdninger du har. Hadde aldri bedt noen om å ofre søvnen sin for å møte meg (spesielt når far fint kan ta seg sammen og "passe" sine egne barn). Noen småbarnsforeldre må få sjokk når de innser at nei, vi andre setter hverken dere eller ungene deres på en pidestall, dere er akkurat like lite viktig som alle oss andre, selv om vi har begått den kardinalfeilen det er å velge bort barn. DERE ER IKKE MER VERDT.

🤣🤣 Moses for noen sære folk ! 
Det er ingen som ber henne ofre søvnen sin! 
Hun fikk en forspørsel til kl 20 . 
Da er det plass til 3 t venninnetreff , og klokken er fremdeles elleve på kvelden . 
Pelle seg hjem og legge seg da og stå opp før kl 6. Det går helt fint!! 
Er dere barnløse alltid så himmla sure? 

• Liker 22
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, altså, noen småbarnsforeldre er jo sånn. Når de har fått barn, skal alle tilpasse seg dem.

Her er jo ting enkelt, du har ikke mulighet til å møtes kveld, det er, etter hva jeg kan se, det hun er villig til å tilby, i tillegg til at hun ikke kan tidfeste når, siden det må bli etter at barna har sovnet. Da blir det: 'Det hadde vært hyggelig, men jeg har dessverre ikke mulighet til å møtes på kveldstid nå. Si ifra om du har mulighet på dagtid eller helg. God ferie videre!'

Anonymkode: 66eb1...e03

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at du har mer forståelse for henne enn hun har for deg. Det handler ikke om barn eller jobb, poenget er at du mener det virker som hennes tid er viktigere enn din. 

Og så lenge vi bare ser ene siden av situasjonen, så virker det jo sånn. Lenger kommer man ikke uten å høre hennes side av saken, evt at du tar det direkte med henne. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg blir jo sur når hun bare forventer at jeg skal stille opp akkurat når det passer henne. Uten at hun skal ta hensyn til mitt liv.

Jeg tror du først som sist må innse at småbarnsforeldre er MYE MINDRE tilgjengelige, fleksible og i stand til å ta hensyn til andres liv enn barnløse. Og deretter bør du ta konsekvensen av dette faktum. Kanskje dere er på såpass forskjellige stadier i livet at det knapt er noen vits at dere møtes? Venner kommer og går, sånn er det.

Anonymkode: 08d6b...4a0

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...