Catlin Skrevet 16. februar 2006 #1 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg skal lage bakt potet med mye "stasj" til. Er det noen som har oppskrift på et godt kryddersmør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. februar 2006 #2 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Jeg pleier å røre litt crème fraîche inn i smøret (en spiseskje per 100 g eller noe sånt), gir god smak og en litt mer kremet konsistens. Pisker det gjerne sammen med elektrisk håndmikser slik at det blir kremet, mykt og nesten luftig. Forslag til smakstilsetninger: - presset hvitløk og hakket gressløk (evt persille) - hakkede urter (f.eks. timian, gressløk, persille, basilikum, merian), litt sitronsaft og evt litt revet sitronskall - finhakket chili, hakkede urter og presset hvitløk - presset hvitløk, litt karri, litt malt spisskummen og litt finhakket koriander - god sennep, hakket gressløk og litt revet sitronsaft - moste soltørkede tomater, finhakkede sorte oliven og presset hvitløk - most blåmuggost, revet sitronskall, litt sennep - pesto Endret 16. februar 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catlin - ikke innlogget Skrevet 16. februar 2006 #3 Del Skrevet 16. februar 2006 Her var det mye som høres godt ut. Problemet mitt er: hvor mye skal jeg ha i av div. krydder. Jeg er ikke selv noe glad i smør, så jeg får meg ikke til å smake på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. februar 2006 #4 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er jo veldig avhengig av din smak da. Jeg måler ikke opp noe, men jeg vil vel tippe at jeg bruker 2-3 ss finhakkede urter, et par store pressede hvitløksfedd, 1 ts av revet sitronskall/krydder/sennep osv. Du kan jo prøve deg litt fram og etter å ha spist smøret med poteten vet du litt mer om det var noen smaker du ønsket mer eller mindre av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djun80 Skrevet 21. februar 2006 #5 Del Skrevet 21. februar 2006 1 pakke bremykt smør, 1/2 pakke tortilla dipp mix og 1/2 pakke holiday dipp mix blandes sammen. Den kan du ha i frysen og bruke på poteter, baguetter, biff osv NAM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 21. februar 2006 #6 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) jeg er glad i hvitløk og/eller urter blandet med smør. Rull det sammen i ei pølse, avkjøl i frys eller kjøleskap og skjær det opp i fine skiver! Endret 21. februar 2006 av smile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå