Gå til innhold

Oppskrift på godt kryddersmør?

Catlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å røre litt crème fraîche inn i smøret (en spiseskje per 100 g eller noe sånt), gir god smak og en litt mer kremet konsistens. Pisker det gjerne sammen med elektrisk håndmikser slik at det blir kremet, mykt og nesten luftig.

Forslag til smakstilsetninger:

- presset hvitløk og hakket gressløk (evt persille)

- hakkede urter (f.eks. timian, gressløk, persille, basilikum, merian), litt sitronsaft og evt litt revet sitronskall

- finhakket chili, hakkede urter og presset hvitløk

- presset hvitløk, litt karri, litt malt spisskummen og litt finhakket koriander

- god sennep, hakket gressløk og litt revet sitronsaft

- moste soltørkede tomater, finhakkede sorte oliven og presset hvitløk

- most blåmuggost, revet sitronskall, litt sennep

- pesto

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catlin - ikke innlogget

Her var det mye som høres godt ut. :) Problemet mitt er: hvor mye skal jeg ha i av div. krydder. Jeg er ikke selv noe glad i smør, så jeg får meg ikke til å smake på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig avhengig av din smak da. Jeg måler ikke opp noe, men jeg vil vel tippe at jeg bruker 2-3 ss finhakkede urter, et par store pressede hvitløksfedd, 1 ts av revet sitronskall/krydder/sennep osv. Du kan jo prøve deg litt fram og etter å ha spist smøret med poteten vet du litt mer om det var noen smaker du ønsket mer eller mindre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pakke bremykt smør, 1/2 pakke tortilla dipp mix og 1/2 pakke holiday dipp mix blandes sammen. Den kan du ha i frysen og bruke på poteter, baguetter, biff osv :wow: NAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er glad i hvitløk og/eller urter blandet med smør. Rull det sammen i ei pølse, avkjøl i frys eller kjøleskap og skjær det opp i fine skiver!

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...